FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Overclock)
·  Vízhűtés + fények
·  Ti200/Ti500 II. rész
·  AMD XP 2200+
·  T-bred unlock
·  Áramlásmérő III
·  Ti200/Ti500
·  Áramlásmérő (v.2.1)
·  Geforce 4 tuning
·  Geforce 2 tuning
·  Biztonságos vízhűtés
·  Vízhűtést a PC-nek!
·  Wasser gép
·  Vízhűtés felsőfokon
·  nForce + vízhűtés
·  Ti4200
·  1.7GHz-es Celeron
·  Vízhűtés 4. rész
·  Blokk verseny
·  Felület növelés
·  Vízhűtésű gép 2.rész
· Cikkek > Overclock
· Vízhűtésű nagytorony
Dátum : 2002-08-24 20:16:04
Szerző : gigahertz


A csend titka a nagy ventilátor alacsony forulatszámon. Nagy PC ház esetén mindennek meg van a maga helye...

Az előző vízhűtéssel foglalkozó cikkben egy MIDI házzal kísérleteztem, de most jöjjön egy nagyágyú, egy chieftec nagytorony!

Így ránézésre a felső rács árulkodhat a speciális hűtésről. A cél itt is az extrém csendes üzem volt. Bár a chieftec tápegységet (ebben a házban 340 Wattos volt) eleve csendesek, de tovább kellett csendesíteni a ventilátorát, mert eredetileg nem volt elég csendes. Egyébként nem véletlenül vállalnak a chieftec tápokra élettartam garanciát, vagyis bármikor tönkremegy, a gyártó kicseréli (kivéve ezt az átalakított példányt :) ). Ugyanis belül mindent túlméreteztek. Hűtőbordából is 3x akkora van benne, mint egy normál tápegységbe és a félvezetők is jóval nagyobb áramot és túlfeszültséget képesek elviselni, mint amit egy mezei tápegységben használnak.

Egyébként a tápegység némi elektronika beépítése után már automatikusan kapcsolja induláskor a szivattyút! (Relé, dióda, kondenzátor)

Vízhűtésűvé varázsoltam a GPU-t a CPU-t és a chipset-et. A képen a chipset hűtőblokkját már fel is szereltem és a CPU blokkot lefogó csavarok is a helyükre kerültek. Ilyenkor nem árt egy műanyag alátétet tenni a csavar feje alá, mert egy zárlat nem tenne jót...

A CPU-n és a GPU-n és a Chipset-en 5db járatot tartalmazó vörösréz blokk került. Ebben a gépben Ti500-as (ASUS) videokártya van, de elegendő volt csak a GPU-t hűteni. A memórián gyárilag is hűtőborda volt, bár így GPU ventilátor nélkül a memória melegebb lett, de ez nem olyan vészes...

A felső fedőlap alatt helyezkedik el a meleg leadó radiátor. Erre nagyon rugalmas gumi kerettel lett felrögzítve a két 8cm-es ventilátor. Ráadásul ezeket 5 Voltra kötöttem a 12 Volt helyett, így nagyon csendesek lettek. A tápegység ventilátorának piros színű vezetékével sorba kötöttem egy 28 Ohmos ellenállást, így a fordulatszáma 1100-1500RPM körül alakult (hőmérséklet függvényében változik). Az 1500RPM alatti fordulatszám ilyen méretű ventilátor esetén gyakorlatilag néma üzemet eredményez. Persze ezért van egy pici hangja, de ez annyira minimális, hogy ha nem kifejezetten azt figyeljük, akkor észre sem vesszük....

A meleg leadót és a tápegységet szellőztető ventilátorokon kívül még egy ventilátor van a gépben, a printer port magasságában. Erre azért volt szükség, mert az alapi nagy elektrolit kondenzátorok légáram hiányában 52 fokosra felmelegedtek (hőmérővel mértem). Bár egyesek szerint ez nem sok, de jobb a képesség. Ide egy olyan ventilátor került, aminek a piros színű (12 Volt) vezetékével egy 6.8 Voltos Zener diódát sorba kötöttem, így gyakorlatilag ez is 5 Voltot kap... nagyon csendes... :)

Tehát összesen 4db 8cm-es ventilátor van a gépben, ezek 5 Volt körüli feszültséget kapnak. 5000-6000Ft-ért lehet venni PAPS(t) ventilátorokat, azok általában eleve nem zúgnak mint az őrült, igaz megnéztem 0.12 Ampert esznek, egy "zúgós" meg akár 0.24 Ampert is felvesz…

Itt jól látszik mind a három hűtőblokk. A processzor AMD XP 1800+, az alaplap egy Epox 8KHA+, a videokártya pedig egy ASUS Ti500, ami még mindig nagyon jónak számít!

Ha az alaplap környékén nincs ventilátor, akkor ugyancsak felmelegszik. Konkrétan arra gondolok, hogy a réz fóliát annyira fel tudják fűteni a nagyáramú ráforrasztott eszközök, hogy a CPU hőmérő kb. 10 fokkal többet mutat a valóságosnál. A beépített 5 Voltra kötött Coolink 8cm-es ventilátor akkora légmozgást hoz létre, hogy csak kb. 6 fokkal mutat többet a CPU hőmérő, míg ha 12 Voltot kap, akkor így 26 fokos levegőnél a CPU 38 fok körül szaladgált teljes terhelés mellett.

Ez azt jelenti, hogy 5 Voltra kötött ventilátorral 44-45 fok körül minden esetben megfogta a CPU-t a rendszer. De ez csalóka, a valóságban még ennyi sem volt.

Ezért vízhűtés esetén nagyon oda kell figyelni, hogy mit mutat az alaplap és mi a valóság. Mert az alaplap elég helyezett ventilátor nyilvánvalóan nem befolyásolja a CPU hőmérsékletét, hisz a blokk felülete minimális, csak az alaplapra forrasztott melegedő alkatrészek hőmérsékletét redukálja, így ezek az alkatrészek nem fűtik fel a CPU hőmérő kivezetését...

Ezen a képen jól látszik, hogy a videokártya memóriája továbbra is léghűtésű maradt...

Egyébként autóhűtő folyadék és ioncserélt víz 1:4 arányú keverékével lett feltöltve, valamivel több, mint fél litert nyelt be. De nézzük csak hová is került a szivattyú:

A tápegység alatt és az alaplap felett még jókora hely volt. Ide folyékony műanyag segítségével felrögzítettem a szivattyút. A radiátorból egyből a szívó csonkjára kerül a hűtőfolyadék, innen a CPU hűtőblokkba jut, majd a chipset és a GPU hűtő következik.

Érdemes megnézni a bilincseket is, szerintem ez a legjobb megoldás, mert a bilincs vékonyfalú, így könnyedén körbeöleli a csövet, atom biztos és könnyű felszerelni. Ez benzincső bilincs, ha a kocsiknál extrémebb körülmények között is 20 évig is bírja, akkor itt sem lehet vele probléma.

Levett oldallappal így néz ki ez a vízhűtésű gép. Csupán egy problémát kell megoldani, nevezetesen a winchester-t a polcra helyezni és tenni bele pl. egy Seagate Barracuda IV-et, mert ennek a Maxtornak nagyon hangos a motorja és a fejmozgatás sem nevezhető csendesnek. Persze amíg léghűtésű volt a gép, addig nem zavart, de így a csendesítés után már szerintem mindenki a polcra kívánná ezt a HDD-t.

Gyakorlatialg ugyanazokat mértem (-5%) ezzel a géppel (3DMark200x), mint anno KR7+Ti500-es összeállításban, így az akkori táblázatok:

3DMark2000 default benchmark:

Jellemző

Leadtek WinFast A170 MX440

Abit KG7

AMD XP1900+

Leadtek WinFast A270 Ultra

Abit KG7

AMD XP1900+

ASUS Ti500

Abit KR7

AMD XP2000+

Leadtek Gf2 Ultra

Abit KG7

AMD XP1900+

Radeon 7500

Abit KG7

AMD XP1900+

Radeon 8500

Abit KG7

AMD XP1900+

Leadtek Gf3 Ti200

Abit KG7

AMD XP1900+

3DMark Result

9198

13092

12542

10682

8417

11781

9463

CPU Speed

673

722

745

649

648

718

681

Helicopter Low Detail

167.4 fps

245.3 fps

250.5 fps

216.9 fps

169.3 fps

233.3 fps

193.1 fps

Helicopter Medium Detail

127.6 fps

186.6 fps

187.9 fps

155.4fps

118.4 fps

171.9 fps

143.4 fps

Helicpoter High Detail

67.6 fps

133.0 fps

112.5 fps

72.6 fps

56.6 fps

97.7 fps

73.9 fps

Adventure Low Detail

203.0 fps

310.0 fps

270.4 fps

241.4 fps

175.1 fps

270.8 fps

182.6 fps

Adventure Medium Detail

124.2 fps

135.5 fps

140.3 fps

126.8 fps

113.2 fps

130.1 fps

120.9 fps

Adventure High Detail

76.7 fps

80.6 fps

83.6 fps

77.0 fps

68.8 fps

78.0 fps

74.4 fps

Fill Rate (Single Texturing)

532.4 MTexels/s

1174.8 MTexels/s

932.6 MTexels/s

892.0 fps

391.3 fps

912.1 MTexels/s

615.6 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

1054.1 MTexels/s

2326.9 MTexels/s

1844.0 MTexels/s

1801.5 MTexels/s

838.7 MTexels/s

1920.0 MTexels/s

1207.2 MTexels/s

High Poligon Count (1 Light)

17075 kTriangles/s

36869 kTriangles/s

25837 kTriangles/s

20961 kTriangles/s

17014 kTriangles/s

27848 kTriangles/s

19439 kTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

13237 kTriangles/s

21318kTriangles/s

14918 kTriangles/s

14513 kTriangles/s

10318 kTriangles/s

19328 kTriangles/s

9698 kTriangles/s

High Poligon Count (8 Lights)

7539 kTriangles/s

11739 kTriangles/s

7852 kTriangles/s

7884 kTriangles/s

6897 kTriangles/s

12945 kTriangles/s

5082 kTriangles/s

8MB Texture Rendering Speed

442.0fps

961.1 fps

742.0 fps

676.6 fps

477.4 fps

736.7fps

501.1fps

16MB Texture Rendering Speed

423.3 fps

592.7 fps

595.4 fps

537.8 fps

443.9 fps

586.6 fps

466.7 fps

32MB Texture Rendering Speed

298.3 fps

317.5 fps

333.2 fps

294.3 fps

272.7 fps

309.7 fps

312.9 fps

64MB Texture Rendering Speed

155.5 fps

164.8 fps

173.5 fps

153.0 fps

141.0 fps

157.8 ps

153.0 fps

Bump Mapping (Emboss, 3 pass)

271.9 fps

567.5 fps

442.1 fps

306.4 fps

257.8 fps

368.5 fps

297.7 fps

Bump Mapping (Emboss, 2 pass)

326.6 fps

785.2 fps

609.9 fps

325.3 fps

321.1 fps

444.6 fps

413.7 fps

Bump Mapping (Emboss, 1 pass)

438.0 fps

1284.9 fps

1002.0 fps

711.9 fps

675.8 fps

821.5 fps

688.4 fps

3DMark2001 default benchmark:

Jellemző

Leadtek WinFast A170 MX440

Abit KG7

AMD XP1900+

Leadtek WinFast A270 Ultra

Abit KG7

AMD XP1900+

ASUS Ti500

Abit KR7

AMD XP2000+

Leadtek Gf2 Ultra

Abit KG7

AMD XP1900+

Radeon 7500

Abit KG7

AMD XP1900+

Radeon 8500

Abit KG7

AMD XP1900+

Leadtek Gf3 Ti200

Abit KG7

AMD XP1900+

3DMark Score

5624

9894

8775

5205

4780

8107

6457

Game 1 (Low)

98.5 fps

144.8 fps

136.1 fps

94.3 fps

68.4 fps

128.7 fps

99.7 fps

Game 1 (High)

45.4 fps

51.7 fps

52.4 fps

38.6 fps

36.8 fps

51.2 fps

46 fps

Game 2 (Low)

89.4 fps

181.2 fps

129.3 fps

89.3 fps

78.2 fps

137.6 fps

85.2 fps

Game 2 (High)

45.2 fps

103.6 fps

73.4 fps

38.8 fps

40.7 fps

74.8 fps

49.5 fps

Game 3 (Low)

93.4 fps

131.6 fps

137.0 fps

95.8 fps

89.6 fps

125.0 fps

106.8 fps

Game 3 (High)

50.0 fps

61.6 fps

66.2 fps

48.2 fps

43.4 fps

59.6 fps

53.6 fps

Game 4

--------

49.0 fps

45.6 fps

---

----

24.3 fps

28.1 fps

Fill Rate (Single Texturing)

423.6 MTexels/s

1056.7 MTexels/s

834.1 MTexels/s

412.7 MTexels/s

395.0 MTexels/s

691.1 MTexels/s

560.5 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

549.8 MTexel/s

2322.6MTexel/s

1748.4 MTexel/s

780.2 MTexels/s

1110.4 MTexels/s

1998.2 MTexel/s

1150.9 MTexel/s

High Poligon Count (1 Light)

28.1 MTriangles/s

48.8 MTriangles/s

28.4 MTriangles/s

21.7 MTriangles/s

12.2 MTriangles/s

35.2 MTriangles/s

13.7 MTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

6.5 MTriangles/s

12.5 MTriangles/s

6.9 MTriangles/s

4.1 MTriangles/s

2.8 MTriangles/s

9.9 MTriangles/s

2.7 MTriangles/s

Bump Mapping

--------

150.2 fps

130.7 fps

---

99.4 fps

101.0 fps

99.8 fps

DOT3 (Bumps M)

62.7 fps

149.2 fps

132.5 fps

62.4 fps

58.7 fps

87.4 fps

90.8 fps

Vertex Shader

41.4 fps

98.5 fps

65.8 fps

30.7 fps

43.0 fps

58.3 fps

38.6 fps

Pixel Shader

--------

123.2 fps

99.6 fps

---

----

76.5 fps

66.1 fps

Advanced Pixel Shader

--------

95.5 fps

--------

--------

75.9 fps

--------

Point Sprites

9.3 MSprites/s

30.0 MSprites/s

19.9 MSprites/s

10.7 MSprites/s

0.4 MSprites/s

28.0 MSprites/s

13.0 MSprites/s



Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95