A játék kezdőképernyője egy kicsit puritánra sikeredett, de végülis nem a
körítés számit, hanem az élmény. Figyeljünk oda a beállításokra, mert ez igen
nagymértékben befolyásolja az élményeket a játékkal kapcsolatban. A repülési
modell beállításai a könnyűtől a realisztikusig terjednek. A kezdőknek kizárólag a
könnyű szintet javasolom, mivel a játék így lesz igazán játszható, ellentétben a
realisztikussal, ahol a figyelmetlenek kb. öt percenként a fák koronája között
landolnak. Itt van még a következő opció a sérthetetlenség beállításának
lehetősége, lehetőség szerint ne kapcsoljuk be - csak addig, amíg bele nem
jövünk az irányításba, mivel az elején igen zavaró lehet, hogy ha kb. fél perc
alatt eltüntetnek bennünket az égről -, mivel ez elveszi a játék nyújtotta élvezetet. Az
ellenség harcjártasságát, csak a megszállottak tegyék "good" fölé, mivel ez a
nehézségi fokozat is iszonyú nehézre sikeredett. A többi menüpontot, beleértve ebbe a
fegyverek hatékonysága, a különböző nézetek, örök lőszer, hagyja mindenki az
alapbeállításokon.
Amit nagyon nem tetszett az irányításban, hogy a botkormány-gázkar teljesen
fordítva működik és nem találtam lehetőséget arra, hogy be lehessen kalibrálni.
Ez nem annyira tragikus, de azért engem eléggé idegesített és szokatlan lesz
azoknak, akik már játszott helikopter-szimulátorral. A tréning missziónak semmi
értelme a játékban, mivel semmiféle oktató beszéd nem hangzik el, és csak
annyiban különbözik a rendes küldetéstől, hogy senki nem lő vissza ránk. Akiknek
semmiféle tapasztalatuk sincs a helikopter szimulátorok területén, azok a
legkönnyebben úgy tudják elsajátítani ezeket a tapasztalatokat, hogy beállnak a saját
helikopterük mögé és megfigyeljik, hogyan repül és hogyan lövi le az
ellenfelet.
Arról, hogy a készítők szerint melyik oldalon kell harcolnunk, abból kitűnik,
hogy a választhatók öt alakulat között négy NATO és egy orosz egység található.
Mivel én mindig a "jók" oldalán szoktam állni, így természetesen most is a
NATO-hoz csatlakoztam. Mivel az első pár küldetés azzal telik, hogy mindenre
lőnünk kell, ami mozog, nem árt megismerni, hogy mikor, mivel célszerű lőnünk. Az
Apache fegyver arzenálja a következőkből áll: gépágyú, Hellfire, rakétavető,
Sidewinder. A Sidewinder a légi célpontokat szedi le, igen nagy hatékonysággal.
A rakétavetőhöz három robbanófej választható: a High Explosives (HE) a
páncélozott csapatszállítók ellen, kiválóan alkalmazható, a másik kettő a
gyalogság és könnyen páncélozott járművek ellen hatásos. Mivel ezek nem
irányítható rakéták, nagyon figyeljünk oda, hogy mire is lövünk. Ha biztosra
akarunk menni, akkor a gépágyút és a Hellfire-t használjuk. Mivel az ellenség
átlagos támadóalakulata jó pár T-72-ből, légvédelmi ágyúkból, páncélozott
csapatszállítókból és gyalogosokból áll ( akik nem vetik meg a levegő-föld
rakétákat ), öngyilkosság szemből megtámadni őket. Fedezékből kezdjük őket lőni,
majd néhány rakéta elindítása után menjünk odébb, mivel viszonozni fogják a
tüzet. Először a légvédelmet iktassuk ki, majd ezután a vállról indítható
rakétákkal felszerelt gyalogosokat. T-72-eket csak hátulról lehet a gépágyúval
kilőni, mégpedig úgy, hogy a tartalék üzemanyagtartályokat célozzuk meg. Ezután
a gyalogságot és a csapatszállítókat, már fél perc alatt el lehet intézni. Ahogy
így leírtam elég könnyűnek hangzik, de koránt sem az. Mivel a logikusan és
hibátlanul működő AI igen jóra sikeredett. Az ellenség folyton mozgásban van,
kihasználják a terep adta lehetőségeket és fedezékbe vonulnak, legyen az domb,
fa, vagy éppen egy kilőtt jármű és emellett füstbombákat dobálnak, amitől nem sok mindent
látunk belőlük.
Azért javasoltam a repülési modellből a kezdőknek a könnyű szintet, mivel
ilyenkor a bot és a kollektív nincsen kihatással a másikra. Ennek hatására a gép
gyorsításkor nem veszít a magasságából és lassításkor nem kezd el emelkedni. Ez
a talajközei repülésnél igen fontos, mivel legtöbbször a növényzet között kell
repdesnünk, nehogy belelőjenek a hátsónkba egyet. Ebben az esetben igen fontos
lehet még a "hold altitude", ekkor a gép mindi azon a magasságon fogja a
helikopterünket tartani, mint amikor aktiváltuk ezt a funkciót. Ha ez a
segédfunkció él, ne kapcsolgassunk a pilóta és a lövész kabinja között, mert
ilyenkor kikapcsol ez a funkció és igen kellemetlen meglepetés érhet minket. A
következő segítő funkció a "hoverhold" , ami által a gépünk át megy függőleges
repülésbe. Ez a funkció csak meghatározott sebesség alatt használható, de ha a
felső sebességhatár közelében vagyunk, akkor még elég sokat megyünk előre, amíg
függőlegesbe megyünk át. Ezért célszerű előtte kicsit lefékezni a madarunkat.
A lövész kabinjából lehetőségünk van a gép irányítására, de ezt inkább csak
közelharc esetén javaslom mindeninek. Ami itt igen fontos, az a célkereső
használata, amin kicsinyíthetünk vagy nagyíthatunk, ezáltal a távoli célpontokat
is meg tudjuk látni. Ha esetleg észrevennének bennünket, akkor a pilótát
utasíthatjuk különböző manőverek végrehajtására ( fordulás, gyorsítás,
oldalazzon, stb. ). Nyilvánvaló, hogy a pilóta a manővereket a gép orrához
viszonyítva fogja végrehajtani, ezért figyeljünk oda, hogy a kereső merre is néz
valójában és csak ezután adjuk ki a parancsot. Ezek a parancsok igen jól
használhatóak a forró helyzetekben, sokszor az életünket menthetik meg. A játékban
alkalmazott taktikai térlép látszólag ugyanolyan, mint a többi játékban. De a látszat csal
, ugyanis ha átkapcsolunk a térképre, majd vissza a pilótafülkébe,
hirtelen ráébredünk hogy már nem is arra megyünk, mint amerre eddig
tartottunk.
Az automata pilóta kimaradt a játékból, mivel a helyét a taktikai térkép
bekapcsolásakor aktiválódió robotpilóta vesz át. Ami a következőképpen működik:
A bevetés előtt megtervezhetjük a repülési útvonalát, illetve az egyes
szakaszokra meghatározhatjuk a taktikai utasításokat ( milyen sebességgel
repüljünk, repülési mód, elsődleges célpont, stb. ). Ezután felszállunk és vagy
az útvonal szerint megyünk, vagy nem. De mihelyst bekapcsoljuk a taktikai
térképet, a gép átveszi a helikopter irányítását és megcélozza az aktív
fordulópontot, a szakaszra kiadott taktikai utasítások szerint. Ez igen
kellemetlen lehet akkor, ha egy ellenséges bázis közelébe vagyunk és éppen a fa
mögött bujkálva figyeljük az ellenséges tevékenységet és a gép
nekiindul, akkor aztán lőttek a meglepetés szerű támadásnak és persze nekünk is.
Szerencsére az útvonal mellett, az előbb említett összes taktikai elemet
módosíthatjuk és megváltoztathatjuk annak megfelelően, ahogy azt éppen
szükségesnek látjuk. Miután megtörtént a módosítás a számítógép belekezd a
módosításba, amit a térképem is figyelemmel kísérhetünk a szimbólumok mozgása által,
vagy "szabad" nézetre váltva moziszerűen követhetjük az események változását.
A kisérőinkkel lehetőleg legyünk állandóan rádió-összekötetésben és lássuk el
őket megfelelő instrukciókkal. Mivel a kötelékünk tagjai csak a következő
fordulópontig követik a taktikai utasításokat, majd ha minden ellenséget
elintéztek megállnak a fordulópontnál és várják az utasításunkat. Így ha nem
figyelünk oda erre, könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy egyedül maradtunk. Ami
igen zavaró a fordulópontok számozása: a gép egytől indítja a számozást és egyre
növekszik egészen hatig. A sisak kijelzőjén, viszont a számozás a hatostól indul
és egyre csökken, amíg az egyet el nem éri. Arra figyeljünk oda, hogy ha nem a
soron következő fordulópontot aktiváljuk, akkor az előtte lévő összes törlődik
és egyenes az aktív fordulópont felé fogjuk venni az irányt. Ez előbb elkövetett
magyarázat talán egy kicsit bonyolultnak tűnik, de aki megnézi a játékot az
hasznosnak ítéli majd meg.
A környezetet egész jól elkészítették, még akkor is ha a növények két
egymásra merőlegesen álló síkból állnak. Az időjárási tényezők közül
mindenmegtalálható: napsütés, eső, köd, sötétség, ráadásul a fényhatások
mindezekhez tökéletesen illenek. Amikor tüzérségi segítséget kérünk a 155 mm-es
lövegek olyan össztüzet zúdítanak az általunk megadott koordinátákra, hogy még a
föld is beleremeg. Ha teheti, próbálja ki mindenki, bár én a voksomat az Enemy
Engaged: Comanche vs. Hokum mellet teszem le.