FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· Gunship!
Dátum : 2000-08-15 19:32:55
Szerző : tzsolt


A játék kezdőképernyője egy kicsit puritánra sikeredett, de végülis nem a körítés számit, hanem az élmény. Figyeljünk oda a beállításokra, mert ez igen nagymértékben befolyásolja az élményeket a játékkal kapcsolatban. A repülési modell beállításai a könnyűtől a realisztikusig terjednek. A kezdőknek kizárólag a könnyű szintet javasolom, mivel a játék így lesz igazán játszható, ellentétben a realisztikussal, ahol a figyelmetlenek kb. öt percenként a fák koronája között landolnak. Itt van még a következő opció a sérthetetlenség beállításának lehetősége, lehetőség szerint ne kapcsoljuk be - csak addig, amíg bele nem jövünk az irányításba, mivel az elején igen zavaró lehet, hogy ha kb. fél perc alatt eltüntetnek bennünket az égről -, mivel ez elveszi a játék nyújtotta élvezetet. Az ellenség harcjártasságát, csak a megszállottak tegyék "good" fölé, mivel ez a nehézségi fokozat is iszonyú nehézre sikeredett. A többi menüpontot, beleértve ebbe a fegyverek hatékonysága, a különböző nézetek, örök lőszer, hagyja mindenki az alapbeállításokon.

Amit nagyon nem tetszett az irányításban, hogy a botkormány-gázkar teljesen fordítva működik és nem találtam lehetőséget arra, hogy be lehessen kalibrálni. Ez nem annyira tragikus, de azért engem eléggé idegesített és szokatlan lesz azoknak, akik már játszott helikopter-szimulátorral. A tréning missziónak semmi értelme a játékban, mivel semmiféle oktató beszéd nem hangzik el, és csak annyiban különbözik a rendes küldetéstől, hogy senki nem lő vissza ránk. Akiknek semmiféle tapasztalatuk sincs a helikopter szimulátorok területén, azok a legkönnyebben úgy tudják elsajátítani ezeket a tapasztalatokat, hogy beállnak a saját helikopterük mögé és megfigyeljik, hogyan repül és hogyan lövi le az ellenfelet.

Arról, hogy a készítők szerint melyik oldalon kell harcolnunk, abból kitűnik, hogy a választhatók öt alakulat között négy NATO és egy orosz egység található. Mivel én mindig a "jók" oldalán szoktam állni, így természetesen most is a NATO-hoz csatlakoztam. Mivel az első pár küldetés azzal telik, hogy mindenre lőnünk kell, ami mozog, nem árt megismerni, hogy mikor, mivel célszerű lőnünk. Az Apache fegyver arzenálja a következőkből áll: gépágyú, Hellfire, rakétavető, Sidewinder. A Sidewinder a légi célpontokat szedi le, igen nagy hatékonysággal. A rakétavetőhöz három robbanófej választható: a High Explosives (HE) a páncélozott csapatszállítók ellen, kiválóan alkalmazható, a másik kettő a gyalogság és könnyen páncélozott járművek ellen hatásos. Mivel ezek nem irányítható rakéták, nagyon figyeljünk oda, hogy mire is lövünk. Ha biztosra akarunk menni, akkor a gépágyút és a Hellfire-t használjuk. Mivel az ellenség átlagos támadóalakulata jó pár T-72-ből, légvédelmi ágyúkból, páncélozott csapatszállítókból és gyalogosokból áll ( akik nem vetik meg a levegő-föld rakétákat ), öngyilkosság szemből megtámadni őket. Fedezékből kezdjük őket lőni, majd néhány rakéta elindítása után menjünk odébb, mivel viszonozni fogják a tüzet. Először a légvédelmet iktassuk ki, majd ezután a vállról indítható rakétákkal felszerelt gyalogosokat. T-72-eket csak hátulról lehet a gépágyúval kilőni, mégpedig úgy, hogy a tartalék üzemanyagtartályokat célozzuk meg. Ezután a gyalogságot és a csapatszállítókat, már fél perc alatt el lehet intézni. Ahogy így leírtam elég könnyűnek hangzik, de koránt sem az. Mivel a logikusan és hibátlanul működő AI igen jóra sikeredett. Az ellenség folyton mozgásban van, kihasználják a terep adta lehetőségeket és fedezékbe vonulnak, legyen az domb, fa, vagy éppen egy kilőtt jármű és emellett füstbombákat dobálnak, amitől nem sok mindent látunk belőlük.

Azért javasoltam a repülési modellből a kezdőknek a könnyű szintet, mivel ilyenkor a bot és a kollektív nincsen kihatással a másikra. Ennek hatására a gép gyorsításkor nem veszít a magasságából és lassításkor nem kezd el emelkedni. Ez a talajközei repülésnél igen fontos, mivel legtöbbször a növényzet között kell repdesnünk, nehogy belelőjenek a hátsónkba egyet. Ebben az esetben igen fontos lehet még a "hold altitude", ekkor a gép mindi azon a magasságon fogja a helikopterünket tartani, mint amikor aktiváltuk ezt a funkciót. Ha ez a segédfunkció él, ne kapcsolgassunk a pilóta és a lövész kabinja között, mert ilyenkor kikapcsol ez a funkció és igen kellemetlen meglepetés érhet minket. A következő segítő funkció a "hoverhold" , ami által a gépünk át megy függőleges repülésbe. Ez a funkció csak meghatározott sebesség alatt használható, de ha a felső sebességhatár közelében vagyunk, akkor még elég sokat megyünk előre, amíg függőlegesbe megyünk át. Ezért célszerű előtte kicsit lefékezni a madarunkat.

A lövész kabinjából lehetőségünk van a gép irányítására, de ezt inkább csak közelharc esetén javaslom mindeninek. Ami itt igen fontos, az a célkereső használata, amin kicsinyíthetünk vagy nagyíthatunk, ezáltal a távoli célpontokat is meg tudjuk látni. Ha esetleg észrevennének bennünket, akkor a pilótát utasíthatjuk különböző manőverek végrehajtására ( fordulás, gyorsítás, oldalazzon, stb. ). Nyilvánvaló, hogy a pilóta a manővereket a gép orrához viszonyítva fogja végrehajtani, ezért figyeljünk oda, hogy a kereső merre is néz valójában és csak ezután adjuk ki a parancsot. Ezek a parancsok igen jól használhatóak a forró helyzetekben, sokszor az életünket menthetik meg. A játékban alkalmazott taktikai térlép látszólag ugyanolyan, mint a többi játékban. De a látszat csal , ugyanis ha átkapcsolunk a térképre, majd vissza a pilótafülkébe, hirtelen ráébredünk hogy már nem is arra megyünk, mint amerre eddig tartottunk.

Az automata pilóta kimaradt a játékból, mivel a helyét a taktikai térkép bekapcsolásakor aktiválódió robotpilóta vesz át. Ami a következőképpen működik: A bevetés előtt megtervezhetjük a repülési útvonalát, illetve az egyes szakaszokra meghatározhatjuk a taktikai utasításokat ( milyen sebességgel repüljünk, repülési mód, elsődleges célpont, stb. ). Ezután felszállunk és vagy az útvonal szerint megyünk, vagy nem. De mihelyst bekapcsoljuk a taktikai térképet, a gép átveszi a helikopter irányítását és megcélozza az aktív fordulópontot, a szakaszra kiadott taktikai utasítások szerint. Ez igen kellemetlen lehet akkor, ha egy ellenséges bázis közelébe vagyunk és éppen a fa mögött bujkálva figyeljük az ellenséges tevékenységet és a gép nekiindul, akkor aztán lőttek a meglepetés szerű támadásnak és persze nekünk is. Szerencsére az útvonal mellett, az előbb említett összes taktikai elemet módosíthatjuk és megváltoztathatjuk annak megfelelően, ahogy azt éppen szükségesnek látjuk. Miután megtörtént a módosítás a számítógép belekezd a módosításba, amit a térképem is figyelemmel kísérhetünk a szimbólumok mozgása által, vagy "szabad" nézetre váltva moziszerűen követhetjük az események változását.

A kisérőinkkel lehetőleg legyünk állandóan rádió-összekötetésben és lássuk el őket megfelelő instrukciókkal. Mivel a kötelékünk tagjai csak a következő fordulópontig követik a taktikai utasításokat, majd ha minden ellenséget elintéztek megállnak a fordulópontnál és várják az utasításunkat. Így ha nem figyelünk oda erre, könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy egyedül maradtunk. Ami igen zavaró a fordulópontok számozása: a gép egytől indítja a számozást és egyre növekszik egészen hatig. A sisak kijelzőjén, viszont a számozás a hatostól indul és egyre csökken, amíg az egyet el nem éri. Arra figyeljünk oda, hogy ha nem a soron következő fordulópontot aktiváljuk, akkor az előtte lévő összes törlődik és egyenes az aktív fordulópont felé fogjuk venni az irányt. Ez előbb elkövetett magyarázat talán egy kicsit bonyolultnak tűnik, de aki megnézi a játékot az hasznosnak ítéli majd meg.

A környezetet egész jól elkészítették, még akkor is ha a növények két egymásra merőlegesen álló síkból állnak. Az időjárási tényezők közül mindenmegtalálható: napsütés, eső, köd, sötétség, ráadásul a fényhatások mindezekhez tökéletesen illenek. Amikor tüzérségi segítséget kérünk a 155 mm-es lövegek olyan össztüzet zúdítanak az általunk megadott koordinátákra, hogy még a föld is beleremeg. Ha teheti, próbálja ki mindenki, bár én a voksomat az Enemy Engaged: Comanche vs. Hokum mellet teszem le.



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106