FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
·  Wargamer-Napoleon 1813
· Cikkek > Játék
· Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
Dátum : 2001-02-08 20:30:28
Szerző : stafford


Az alábbiakban egy, hazánkban még kevéssé ismert, de külföldön nagy népszerűségnek örvendő sportág magyarországi rendezvényeit szeretnénk bemutatni. A Cybersport (virtuális sport) még világviszonylatban is csak pár éves múltra visszatekintő fogalom. Egyszerűbb megfogalmazásban profi szinten, versenyszerűen űzött számítógépes játékot jelent. A profi szót jelen esetben (Magyarországon kiváltképp) nem a hagyományos megfogalmazásában kell érteni, hiszen itt maga a folytonos versenyzés teszi a játékosokat profivá, nem pedig az anyagiak vagy a hivatásos sportolói mivolt. Nem meg szokott dolog számítógépes játékokból bajnokságokat szervezni. Aki egy ilyen versenyen nevez (és helyezést is kíván elérni), annak nem csupán otthoni szórakozás a játék, hanem szervezett keretek között, versenyszerűen űzött sport. Itt a játékosoknak egymással kell összemérniük tudásukat, reflexeiket, taktikájukat, méghozzá igen magas szinten. A gépi játékosokkal (AI - artificial intelligence – mesterséges intelligencia) ellentétben a valódi ellenfelek kombinációs és taktikai készsége gyakorlatilag végtelen, így a verseny komoly kihívást és élményt nyújt mindenki számára. A versenyeknek - mint minden más sportágban – nemzetközi szabályrendszere van, adott pályák, adott versenybeállítások jellemzik a játékokat.


A Virtuális Sport Ifjúsági Egyesület vállalta magára, hogy Magyarországon teret adjon magas színvonalú CyberSport rendezvényeknek. Maga az egyesület a 2000. évben alakult, és már az első évadban is két sikeres országos rendezvényt tudhat maga mögött. 2000 április 17-19-én, Székesfehérváron került megrendezésre az EarthQuake országos bajnokság, majd ezt követte novemberben az EarthQuake II. a Gödöllői Szent István Egyetem aulájában. Az első rendezvényen kb. 250 versenyző képviseltette magát, a másodikra már több 350-en jöttek el, és számos nézőt is vonzottak az izgalmas versenyek. Mindkét bajnokság teltházzal zajlott.


A lebonyolítás lényege, hogy a versenyzők saját gépüket hozzák a rendezvény helyszínére, ahol egy kiépített infrastruktúra várja őket. Ez magában foglalja a személyre szóló helyeket, az elektromos-és számítógépes hálózatot, valamint a büfét. Az elektromos hálózat minden esetben több száz amperes terhelésre méretezett, a nagy versenyeken külön transzformátor ház van minden asztalsor végén. Az igazi érdekessége a rendezvénynek a gigantikus számítógép-háló. Az EQ-kon nem egy egyszerű irodai alkalmazás hálózati forgalmát kell kiszolgálni, hanem nagysebességű adatátvitelt kell megvalósítani egyidejűleg több száz gépen. Gyakorlatilag minden játékos egyszerre játszhat, mert elegendő server port áll rendelkezésre, melyekre csatlakozni lehet. Mivel sok versenyző játszik egyidejűleg egy serveren, ezeknek a gépeknek különleges paraméterekkel kell rendelkezniük. Az EQ-kon a már kipróbált és jól bevált Senorg dual Intel Pentium III 600 Mhz-es és a Dual Xeon 600 Mhz-es gépek látják el a server funkciókat. A hálózati adatforgalom olyan nagy, hogy HUB-ok helyett kizárólag Switch-ek kerülnek alkalmazásra. Ezek 3Com 10/100 Mbit-es Ethernet Switchek 1 gigabites porttal. Ezzel a hardware háttérrel megvalósítható a 4 Mbyte/sec-es másolási sebesség úgy, hogy a többi versenyzőnek játék közben nem emelkedik számottevően a „pingje”, tehát nem lassul le a játék a hálózat leterhelésével.

Az EarthQuake sorozat 2001-ben is folytatódik, fuzionálva a legrangosabb rendezvényeket. A versenyben résztvevő játékok: Quake World, Quake III. Arena, Half Life Counter Strike, mint a legnépszerűbb és legszélesebb körben ismert FPS (first person shooter) játékok. A versenykategóriák a párharc (face to face) és a csapatjáték (teamplay) lesznek. Nem mindenki versenyzőként érkezik az EQ-ra. Vannak olyan játékosok is, akik azért látogatják meg a rendezvényt, hogy hálózatban próbálhassák ki az otthon már megszokott programokat. Számukra biztosítottak a „play for fun” serverek a legismertebb multiplayer játékokkal, garantálva a 3 napos szórakozást.

A rendezvény sorozat - amely 2001-ben tíz eseményt foglal magában - a következő összetevőkből áll:


1. EarthQuake-MPL (Magyar Profi Liga)

Az EarthQuake-MPL profi bajnokságok sorozata, mellyel a magyar top-játékosoknak lehetőséget biztosítunk a sikeres nemzetközi szerepléshez elengedhetetlen versenytapasztalat mielőbbi megszerzésére. Ezeken a rendezvényeken a magas színvonal miatt ugyancsak sok látogatóra számítunk, hiszen igyekszünk plazmatévén, és projektoron kivetíteni a meccseket. Magán a versenyen kívül természetesen itt is van lehetőség „play for fun” jellegű játékra, több szerver szolgálja ki a résztvevők igényeit. A rendezvényen Quake III. Arena párharc kategóriában lehet nevezni és a csoportokra osztott játékosok (akárcsak a fociban) az adott csoportban körmérkőzéseket játszanak a továbbjutásért. A hangulat „családiasabb”, mint a nagy EarthQuake bajnokságokon, hiszen kevesebb résztvevő jelentkezik a versenyre. Bárki megismerkedhet személyesen Magyarország legjobb „face-to-face” játékosaival, tapasztalatokat, ötleteket meríthet a játékukból.

Időpontok, helyszínek:

Earthquake-MPL selejtező 2001. február 3. Gödöllő, SZIE Kollégium
Earthquake-MPL 1. forduló 2001. február 10. Budapest, Gábor Dénes Főiskola
Earthquake-MPL 2. forduló 2001. május 19. Budapest, Gábor D. Főiskola
Earthquake-MPL selejtező 2001. június 2-3. Gödöllő, SZIE Kollégium
Earthquake-MPL 3. forduló 2001. augusztus 25. Budapest, Gábor Dénes Főiskola
Earthquake-MPL 4. forduló 2001. december 1. Budapest, Gábor Dénes Főiskola

Résztvevők létszáma:

Earthquake-MPL selejtező. 96 fő
Earthquake-MPL 1. forduló. 32fő
Earthquake-MPL 2. forduló 32fő
Earthquake-MPL selejtező. 96 fő
Earthquake-MPL 3. forduló 32fő
Earthquake-MPL 4. forduló 32fő

Az egyes fordulókból 16 ember jut tovább a következő fordulóba, és 16 új ember mindig az országos toplista alapján kerül meghívásra.


2. EarthQuake-TeamWarz

Ezek a rendezvények a csapatjátékok szerelmeseinek igényeit igyekszenek kielégíteni, hiszen ez a legrangosabb és talán legnehezebb játékstílus. Mindig az aktuálisan legnépszerűbb csapat-csapat ellen játszható játékokra koncentrál. Fontos megemlíteni, hogy a csapatjáték jellege miatt mindenképpen nem csak versenyről beszélhetünk, hanem találkozóról is, ahol az egyes baráti körök összejöhetnek, megismerhetik egymást. Az egyéni játékkal ellentétben a játékosoknak itt nemcsak a pályaismeretet, a mozgást és a fegyverek használatát kell tudniuk magas fokon alkalmazni, hanem előre megbeszélt, esetenként nagyon kifinomult és begyakorolt taktikát kell bevetniük minden helyzetben. Mint minden más csapatban játszható játékban, a CyberSportban is az egymásrautaltság és a kooperáció vezethet csak eredményre egy kemény ellenféllel szemben.

Időpontok, helyszínek:

EarthQuake-TeamWarz 2001. március 23-25 Budapest
EarthQuake-TeamWarz 2001. július 20-22 Budapest

Résztvevők létszáma: 130 fő

3. EarthQuake III. és EarthQuake IV.

A „nagy” rendezvények, mint 2000-ben éven az EQ és az EQII volt. Több mint 450 játékost és számos nézőt várunk ezekre a bajnokságokra, ahol - hasonlóan az EarthQuake II-höz - kiállítást és vásárt, valamint esetlegesen hardware újdonságok bemutatóját is tervezzük. Ez a két esemény (EQ III: 2001. április 27-29.; EQ IV: 2001. október 12-14. - Gödöllői Szent István Egyetem aulája) a sorozat legrangosabb rendezvényei. Egyesítve az MPL és a TW versenykategóriáit, itt Quake III. Arena, Quake World és Half Life Counter Strike játékokban lehet hivatalosan indulni, illetve ezeken felül három napig bármilyen más játékot is kipróbálni hálózatban a több száz résztvevővel. A játék éjszaka sem áll le, a hivatalos versenyek ugyan éjfél előtt véget érnek és csak reggel folytatódnak, de éjszakára minden server port átáll szabad játékra és a sok-sok sárga címkés BOMBA energiaital társaságában non-stop játékkal telhetnek az éjjeli órák.


Külföldi kapcsolatok

A CyberSport külföldön már komolyabb múlttal rendelkezik, s ennek egyik képviselője a CPL (Cyberathlete Professional League), mely Európa-illetve világbajnokságokat szervez. Egy-egy komolyabb verseny összdíjazása eléri a több százezer dollárt is, nem csoda tehát, hogy ezeket az eseményeket a világon mindenhonnan érdeklődéssel kísérik. Komoly sikerként könyvelhető el a hazai játékos társadalomban, hogy nemrégiben a Kölnben tartott CPL bajnokság női kategóriáját egy magyar lány nyerte és az Egyesült Államokbeli csapatbajnokságra - egy külföldi csapat színeiben - szintén kijutott már magyar játékos. Egyesületünk folyamatos kapcsolatban áll a CPL-lel, s lehetőséget kíván szerezni arra, hogy 2001-ben az EarthQuake rendezvénysorozat bizonyos versenyei kvalifikációs versenyként jelölhessenek játékosokat az éppen aktuális CPL bajnokságokra. A tárgyalások jól állnak és elképzelhető, hogy már a tavaszi MPL rendezvények kiemelten jól teljesítő játékosai közül is mehetnek majd páran a júniusban tartandó CPL rendezvényre Hollandiába.


Az EarthQuake-kel kapcsolatos mindenkori híreket, újdonságokat, a versenyekre történő jelentkezések feltételeit, a szabályokat és számos érdekességet a bajnokság sorozat hivatalos honlapján lehet megtalálni, a www.earthquake.hu címen.

Végezetül szeretnénk beilleszteni pár képet az EarthQuake II-es rendezvényről:

„a magyar HC fps rajongók Gödöllőre figyeltek, hiszen eljött végre a nagy megmérettetés, az EQ2: Magyarország legnagyobb LAN-partyja.”

Supergamez:





„Szerintem nagyon jó partyt hoztak össze a szervezők, magasan az eddigi legjobbat.”

Gabr – Mportal




„…csak jót tudok mondani a szervezésről, elég csupán megemlítenem, hogy az eredetileg tervezett néhány órás látogatásom egy 24 órás nonstop "feelingeléssé" módosult. Egyszerűen ott ragadtam…”

Enolagay - Hardware & Software


© szamitogep.hu