FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
·  Wargamer-Napoleon 1813
· Cikkek > Játék
· Counter-Strike
Dátum : 2000-12-17 13:12:30
Szerző : Eddy Rebel


Hosszas, hosszas várakozás és béta X.0 verziók sorozata után végre elkészült a Counter-Strike 1! A játék, amelyet már elkészülte előtt is ezrek nyúztak, most hivatalosan is elkészült. A játékosok, akik a fejlesztés teljes menetét végigszurkolták és elárasztották a fejlesztőket tanácsokkal, most végre kipróbálhatják a teljes programot.
A Counter-Strike más, mint a mostanában megjelenő akciójátékok. Mert mi megy a Quake 3: Arénában, az Unreal Tournamentben, vagy akár a Soldier of Fortuneben? Rohansz, hogy minél jobb fegyvert vagy powerupot találj. Ha összetalálkozol valakivel, elkezdesz lőni (ami a csövön kifér!), próbálsz jól célozni, hogy eltaláld, és ugrálsz jobbra-balra, hogy ő viszont ne találjon el. Ha neadjisten nincs mázlid, és te maradsz fekve, semmi gond: egy Enter, vagy tűzgomb, és máris újraéledsz valami random helyen. Aztán kezdődik az egész előlről. Azonban mindig akadtak olyan FPS-ek is, amik arra fektettek nagyobb hangsúlyt, hogy az igazi tűzharcokat modellezzék, minél nagyobb valószerűséggel. Ilyen volt a SWAT3: Close Quarters Battle – és ilyen a CS is.

Hamar észre fogod venni, hogy az FPS-ekben elért profizmus itt nem ér semmit. A volt quaker számára igen meglepő, hogy amikor futás közben rátapad a tűzgombra, vagy a falakat, vagy a padlót, de leginkább a tetőt lövi, de az ellenfelet tutira nem találja el; és bizony a kezdő harsány sikoltással veszi észre, hogy lelövik az ajtón keresztül. Különben is, hogy lehet az, hogy az ember békésen sétálgat, és úgy szedik le egyetlen lövéssel, hogy semmit se lát és semmit se hall? A tanulság: ha rád lőnek, ne kezdj el pattogni összevissza, ne rohangálj, ne ijedj meg. Hátrálj be valami masszív dolog mögé és húzd össze magad olyan kicsire, amennyire csak lehet; vagy keresd meg, honnan lőnek és célozz jobban, mint a másik. Ha ugyanis meghalsz, nem éledsz újra rögtön, csak amikor vége a körnek.
Minek? Körnek. A körnek akkor van vége, ha lejár az idő, vagy valamelyik csapat teljesítette a célját. A CS-ben mindig két csapat van: a terrorista (T) és az anti-terrorista (Counter-Terrorist, CT). Minden pályán minden csapatnak más feladata van, ezek alapján háromfajta pálya van.

1. Túszmentős, itt a terroristák védik a túszokat, a CT-k pedig megpróbálják azokat kiszabadítani (itt az idő ellenük dolgozik). Ha valaki megöl egy túszt, rendesen veszít a pénzéből, így keveset költhet fegyverekre és felszerelésre. Ha mégis lekaszálják az összes túszt, a CT-k nyernek.
2. Robbantós, a CT-k védenek egy célpontot, a T-k pedig megpróbálják adott idő alatt felrobbantani. A CT-k megpróbálhatják hatástalanítani a bombát.
3. VIP-s, ahol a CT-k a VIP-t védik, akinek egy bizonyos helyre kell eljutnia, miközben a terroristák mind rá vadásznak. Ha az idő lejár, a terrorok nyernek (a VIP nem szökött meg). Ha egyszer már meghaltál, csak a következő körben éledsz újra.
A CS erőssége tehát a valószerűség. Éppen ezért a fegyverek is mind valódiak, habár nagy sajnálatomra az 1.0-ban már csak kamu neveik vannak. Fegyvereket a kör elején lehet venni, 1 elsődleges fegyvered, és egy másodlagos pisztolyod lehet, továbbá felszerelheted magad gránátokkal, és a robbantós pályán C4-gyel. Alapból továbbá mindenkinek van egy kése, de Zorrót játszani nem mindig jön be. A fegyverek megvételéhez pénz kell, amit az előző körben végrehajtott jócselekedeteidért kapsz. Némely fegyverek csak valamely csapatnak elérhetőek. Mindkét csapatnak van ún. alapfegyvere, ezeket az első körben ingyen megkapják. A terroroké a Glock 18-as pisztoly, ami messze nem sebez akkorát, mint a CT-ké (az USP), de jóval több golyó fér a tárba. Az USP-re egyébként hangtompító is szerelhető.

Mindkét alapfegyver pisztoly. Ennek a kategóriának kedvelt tagja még a Desert Eagle .50 AE, ami a valaha gyártott egyik legnagyobb kaliberű pisztoly, egy teherautót egy lövéssel le lehet vele szedni; a játékban is nagyon kedvelt. Nagy hátránya azonban, hogy hét lövés után állhatsz neki tárat cserélni. Az ő kamu neve a Night Hawk.


A második fegyvercsoportnak csak két tagja van: ők a sörétes puskák. Közös jellemzőjük, hogy nem egy golyót lőnek ki pontosan, hanem többnyire nyolcat, csak úgy valamerre előre. Közelről nagyon lehet velük irtani. A Benelli M3 nem tud sorozatot lőni, minden lövés után fel kell húzni, emiatt kissé lassú. Az XM1014 viszont csak úgy ontja magából a söréteket, eszméletlenül brutál fegyver: odasettenkedsz valakihez jó közelre, aztán elereszted – bumm bumm bumm, és márist fasírt a fószer (-149 Health). Vigyázz vele, mert másodpercek alatt ellövöldözheted a teljes lőszerkészleted.

A harmadik kategória a géppisztolyok. Főként közelre hatásosak, mindannyian nagy tűzgyorsasággal büszkélkedhetnek. Ide tartozik a CS legnépszerűbb fegyvere, a Heckler & Koch MP5. Nagyon olcsó, aránylag pontos, érdemes vele 5-ös sorozatokat lőni, akkor még nagyjából ugyanoda mennek a golyók. Nagy távolságról viszont…inkább fuss el. Ez minden géppisztolyra vonatkozik!

A negyedikbe tartoznak a karabélyok és mesterlövészpuskák. Előbbiek minden hatótávolságra ideálisak, kivéve talán a „nagyon, nagyon messze” lőtávot. Utóbbiak viszont közelre nem érnek semmit, de mivel távcsövesek, kiválóan alkalmasak km-es lőtávú kacsavadászatra. Gyönyörű fegyverek tartoznak ide, pl. a kedvencem, az AK-47; ezzel bárkit leszedsz bármilyen távolságból. Ha nagyon messze van a célpont, max. 2 golyót lőj ki, ha 2-3 méterre van, ürítsd bele a tárat. A hatás nem marad el! Szót érdemel még a csak CT-k által vehető Colt M4A1, ami majdnem olyan jó, mint az AK, és hangtompítóval is fölszerelhető. A távcsöves puskák között pedig ott van az AWP (Arctic Warfare Magnum, Police Model), a csodafegyver. Gyakorlatilag egy találat-egy hulla hatékonysággal működik. Egy lábujjlövés után 8 (!) Health pontod marad a 100-ból, bármilyen páncélod is van. Hátránya, hogy nagyon lassú, és nagyobbat szól, mint Gábor Áron rézágyúja. Na meg rohadtul drága.

Az ötödik kategóriát pedig az FN M249 Para képviseli, ő a Rambók fegyvere, egy igazi géppuska. Százas hevederekből táplálható, magyarul percekig lőhetsz vele folyamatosan, és marha nagyot sebez. Tulajdonképpen két dologra jó: vagy nagyon közelre lősz vele, vagy zárótűzre. Ez utóbbi annyiból áll, hogy megszórod őket, de nem célzol pontosan: a célod inkább az, hogy a hullajelöltek behúzzák a fejüket, amíg a társaid jobb pozíciót vesznek fel, vagy pontos lövésekkel kinyírják őket. Tehát húzod a ravaszt folyamatosan és lősz mint az állat, valamerre feléjük.

Továbbá vásárolható még éjjellátó készülék, bomba-hatástalanító (Defusal Kit, enélkül is lehet a C4-est hatástalanítani, csak így jóval gyorsabb. Ezt megvenni csak robbantós pályákon kell, és csak CT-knek), villanó, füst és HE gránát. A villanógránát nem sebez, csak elvakítja az ellenfelet, aki (ha szerencséje van) fedezékbe vonul, vagy olyan könnyű célpont lesz, mint egy átlagos szárnymentes kacsa. A füstgránát visszavonulás fedezésére jó, de mellékhatása, hogy pszichológiailag az ellenfél ellenállhatatlan vágyat érez arra, hogy beleürítse a tárat. A HE gránát pedig – robban!

Tehát ajánlatos fedezékbe húzódni, rövid sorozatokat lőni, lopakodni, nyugodt pillanatokban tárat cserélni, nyugodtnak lenni, és gondolkozni! Válassz egy jó búvóhelyet, és egy tárral lekaszálod az ellenfelet, miközben elhaladnak melletted. Kerülj a hátukba, és ne kegyelmezz! Itt még csak nem is az nyer (marad élve), aki először lő: az nyer, aki először veszi észre a másikat. Ha rád lőnek, nem marad sok időd azon gondolkozni, hogy honnan! Az embernek jó, ha egy sikolyra marad ideje. Ismerni kell a lehetséges búvóhelyeket, és ki kell tudni használni azokat.

A CS-ben az a legjobb, hogy annak ellenére, hogy valószerű, ritkán alakulnak ki „állóháborúk” benne. Valamelyik csapatnak minden pályán sietni kell, mert az idő ellenük dolgozik. Így a játék, annak ellenére, hogy rendkívül jól modellezi a valós tűzharcokat, pörgős, gyors és izgalmas. Iszonyatosan könnyen kap az ember szívrohamot, amikor úgy hal meg, hogy fel sem fogja, mi történt, és ilyen bizony elég gyakran előfordul itt. Ez a játék, annak ellenére, hogy nem olyan állandó-max-adrenalin stílusú, mint a Quake-féle FPS-ek, számomra sokkal izgalmasabb. Csak lopakodsz és lopakodsz, és várod, melyik ajtó mögött van egy terror, Kalasnyikovval a kezében… Próbáld ki (lehetőleg ne a valóságban), milyen az, ha a füledbe fél méterről beleordít az AK, és már halott vagy, mire felfogod, mi történt veled. A szívroham ellen az egyetlen orvosság: legyél a puska másik végén!






UI: A CS teljesen multiplayer játéknak készült. Ennek ellenére léteznek hozzá bot- kiegészítők, amelyek közül tiszta szívemből tudom ajánlani az NN botot (http://nnbot.counter-strike.dk), amelyik az általam látott legokosabb



Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95