FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
·  Wargamer-Napoleon 1813
· Cikkek > Játék
· Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
Dátum : 2001-03-08 17:56:18
Szerző : stafford


El jött végre a számítógépes csapatjátékok szerelmeseinek ideje! A Virtuális Sport Ifjúsági Egyesület szervezésében létrejövő EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ, amely kimondottan a csapatban játszható legnépszerűbb FPS (first person shooter) játékokat állítja előtérbe. A rendezvény időpontjáról és helyszínéről a www.earthquake.hu címen tájékozódhatsz.

A két napos bajnokságon Magyarország amatőr és profi csapatainak (klánjainak) játékosai vonulnak fel, hogy a virtuális arénában megküzdve minél jobb helyezést, elismerést, no meg persze nívós nyereményeket nyerjenek maguknak és csapatuknak. A versenyen hivatalosan két kategóriában lehet nevezni: Quake III Arena és Half Life Counter-Strike játékokban.

A hivatalos verseny mellett – követve eddigi hagyományainkat – lehetőség lesz non-stop „play for fun” játékokra, így azokra a játékosokra is számítunk, akik nem csapatban, hanem egyéniben szeretnék kipróbálni ügyességüket mások ellen. A hangulat és a játékélmény garantált lesz ezen a nagyszabású LAN-partyn!

A bajnokság technikai színvonalát a jól kipróbált és bevált Senorg Dual Pentium III és Dual Xeon 600–as szerverei, valamint a 3COM szupergyors 100 Mbites Switch-ei biztosítják majd, elkerülve ezzel mindenfajta hálózati lassulást-akadást.

Sokakban felvetődhet a kérdés, vajon mi a különleges a számítógépes csapatjátékokban? Miért ez a legrangosabb kategóriája a virtuális sport palettájának? Pár mondatban szeretnék kitérni ennek a játékkategóriának az elemzésére:

Quake III-ban a csapatjátékot 2 db, egyenként 4 fős csapat játssza egymás ellen. A pályák ismertek, nemzetközi versenyeken is ezeken folynak a megmérettetések (több százázerd olláros összdíjazásokért!), a játék időtartama 20 perc. Mindkét csapat pályát választ, majd két lejátszott meccs után döntetlen állás esetén a harmadik pályán kerül sor az izgalmas döntőre. Mint a fociban, itt is csoportokra vannak osztva a csapatok, és a csoportokból jut tovább meghatározott számú csapat a körmérkőzések után. Mi kell ahhoz, hogy egy csapat sikeres legyen? Először is minden játékosának készségszintre kell fejlesztenie a fegyverek használatát, majd sok-sok gyakorlás után a célzás pontosságot. Ezután meg kell ismerniük a pályát, pontról pontra minden szegletet memorizálniuk kell. A pályákon meghatározott helyeken fegyverek, páncélok és egyéb kiegészítők vannak, melyek a felvétel után adott idő múlva (20-30 sec) újra megjelennek. A játék elején mind a 8 játékos a pálya egy-egy megjelenő (respawn) pontján „éled” alap fegyverrel és páncél nélkül. A stratégia az, hogy a csapat megpróbálja tartani a pálya azon részeit, ahol a fontos, „durvább” fegyverek, illetve páncélok vannak. Ha az ellenfélnek nincs fegyvere/páncélzata, akkor könnyebben kilőhető. Ha egy játékost kilőttek, akkor a másik csapat kap 1 pontot (fragot), a kilőtt játékos pedig a fent említett respawn pontok egyikén újraéled ugyanazokkal a feltételekkel, mint játék elején. Ha egy csapat már „felállt” a pályán, akkor nagyon nehéz visszafoglalni azt. Szabályos időközönként jelenik meg egy-két fontos kiegészítő „powerup”, mint a quad (többszörös sebzést lő, akin rajta van), illetve a penta (majdnem sérthetetlen, aki viseli). Ezek általában nyílt terepen vannak, ezért nehéz védeni/elfoglalni őket. Fontos a jó időzítés, akár egy másodperc késés is eldöntheti a mérkőzés kimenetelét. A jó csapatban a játékosok fedezik egymást, egy-egy területet több oldalról támadnak egy időben, megtartják egymásnak a fegyvert és az életerő dobozokat, folyamatosan kommunikálnak, egyszerre mozognak jól időzítve a quadra/pentára, ha valamelyikük gyengén áll, akkor a többiek a segítségére sietnek. Ezt csak hosszú-hosszú gyakorlással, az adott pályákra alkalmas taktikák tervezésével és hatékony csapatmunkával lehet elérni.
A Counter-Strike (CS) a Half Life program méltán legnépszerűbb kiegészítője. A kommandós-terrorista játékban is két csapat játszik egymás ellen, 5-5 fős felállással. Egyik csapat a kommandósok, másik a terroristák mezébe bújik. A Quake III-hoz képest alapvető különbség, hogy itt a mérkőzés meghatározott időlimites körökre van osztva. Különböző játékkategóriák léteznek, mint pl. a bombarobbantás (terroristák célja a bomba elhelyezése és felrobbantása, a kommandósok ezt próbálják megakadályozni), vagy a túszszabadítás (kommandósok a terroristák által foglyul ejtett túszokat próbálják kiszabadítani). A fegyverek nem futurisztikusak, hanem a valóságban is használt armadából vásárolhatnak a játékosok. Szó szerint. Kör végén a nyertes csapat több, a vesztes kevesebb pénzt kap és ebből az összegből vásárolnak fegyvert, töltényt, gránátot, egyéb kiegészítőket maguknak a játékosok a következő körre. Minél több pénz áll rendelkezésre, annál jobb fegyvert lehet vásárolni. A CS-ben a fegyverek külön kategóriákra vannak bontva, mint a pisztolyok, géppisztolyok, rohamfegyverek vagy mesterlövész puskák. A csapatok taktikája függ egyrészt attól, hogy kommandóst vagy terroristát játszanak-e, másrészt, hogy melyik pályán folyik a küzdelem. Az egyik pálya a kommandósoknak, míg egy másik a terroristáknak kedvez. Van olyan játékos, aki inkább a géppisztolyokat kedveli és van, aki az árnyékban megbújva a mesterlövész puskával „támogatja” társai előrenyomulását. A játékmenet szerves része az óvatos mozgás, egymás folyamatos fedezése mesterlövészekkel. Minden lépést meg kell gondolni, mert – ellentétben a Quake-kel – itt akár egy pontos lövéstől is elhalálozik a játékos. A másik fontos különbség a Quake-kel szemben, hogy a kilőtt versenyző itt NEM éled újra, hanem a kör végéig láthatatlan játékosként (spectator) szemlélheti az eseményeket. Emiatt nagyon gondosan meg kell tervezni a taktikát, akár papíron is, mert a kilőtt játékost itt nem lehet pótolni.

Akár a Quake III Arena-t, akár a Counter-Strike-ot választja is a leendő versenyző, biztos lehet benne, hogy a TeamWarz-on nagyszerűen fog szórakozni. Tanulhat a profi csapatok játékából, végig izgulhatja a kiélezett meccseket és két napon keresztül próbálhatja ki tudását a HÁLÓZATBAN.

Tendencia mostanában, hogy a játékosok vándorolnak a csapatok között, így már nemcsak egy-két komolyabb klán versenyzik az elsőségért, hanem számos új csapat is képviseltetni fogja magát a TeamWarz-on.

Gyere el és vegyél részt Magyarország legrangosabb LAN-party sorozatának legújabb rendezvényen!

Részleteket, a pontos szabályokat, a jelentkezési lapot és sok-sok érdekességet az EarthQuake versenyekről a rendezvény sorozat hivatalos honlapján, a www.earthquake.hu oldalon találsz meg.


· Hozzászólások
Dj Kukac - 2004-05-21 09:37:12 --= nem regisztrált =-- válasz erre
nyomjuk a sódert!!!!!!
3dfx 5 - 2002-04-27 23:01:23 --= nem regisztrált =-- válasz erre
==============================================
mehetnék én is erre a örtkvék partira ?
vinném a gépemet is !
((((((-:
biztos ott a hejem köztük!!!!
telefon : 06 70 245 7253
AZONNAL szóljatok ha van hejem ott !!!!!
((((((-:
==============================================
 
 
© szamitogep.hu