FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· Abomination: The Nemesis Project
Dátum : 2000-08-23 18:56:46
Szerző : tzsolt


Világunk keserves és kínokkal teli pusztulásának megjövendölése, mára műfajnak tekinthető. A közelgő végtől való félelem, rettegés az elkerülhetetlen gyötrelemtől - ezek iránt mindig is nagy volt az érdeklődés. ( Persze, csak egy játék keretein belül!!!) Ennek az igénynek szentelte az EIDOS ezt a stratégiai játékát, amelyben lehet rettegni pusztító járványtól, iszonyodni a mutáns szörnyetegek hatalmas hordáitól, feladva mindenünket csatlakozhatunk a Szektához, vagy beletörődve, testünk maradványival beépülhetünk valamelyik kultikus építménybe...

A járvány először az Egyesült Államok keleti partján jelent meg. A vírus az Emberi DNS-t támadja meg és a fertőzést megkapott személy, alig 8 óra leforgása alatt elhalálozik. A lakosság 90 százaléka hamarosan elpusztul. A vizsgálatok megállapították, hogy a fertőzés nem természetes jellegű. A ragállyal párhuzamosan megjelenik a magát Faithfulnak kikiáltó szekta azzal az ígérettel, hogy a hozzájuk csatlakozók megmenekülnek a járványtól. A szekta előretörésének megakadályozására, valamint a betegséggel és a Kultusszal kapcsolatos információk begyűjtéséhez bevetik a Nemezis terv során létrehozott alakulatot. A Nemezis terv feladata: kísérleti elitalakulat létrehozása a legfejlettebb orvosi technológiák alkalmazásával (génsebészet, neuron-sebészet, szervpótlás, stb.) A terv új korszakot nyitott a katonai állomány létrehozásában. A kísérlet során 8 önkéntes a nemzet leghatékonyabb fegyverévé vált. Az immunrendszer módosítása lehetővé tette a nukleáris, a vegyi és a biológiai hatásokkal szembeni tökéletes ellenállást. Fejlesztették a reakcióidőt, a cselekvőkészséget, és mindegyik személy különleges és pusztító képességgel lett felruházva...

A játék egyfajta jó arányú egyvelege néhány eredeti és igen jól sikerült elődnek, úgymint Syndicate, az UFO és a Fallout. Az első kettő a játékmenetet, míg az utóbbi a hangulatot jellemzi. Az négy katonából álló alakulatunkat valós időben irányíthatjuk. Minden küldetés végén meghatározott számú tapasztalati pont osztható fel öt képesség között. Ez a szerepjátékokból kölcsönzött lehetőség teszi igazán élvezetessé a küldetése befejezését. A szétosztható tapasztalati pont közelebb hozza az irányítható karaktereket, valamint számos stratégiai lehetőségeket rejt. A járvánnyal és a Kultusszal kapcsolatos információkra fokozatosan fény derül, ahogy a küldetések során kapcsolatba kerülünk a Faithful törekvéseit. A megfelelő információ birtokában új parancsokat kapunk, amelyek meghatározzák a küldetések fő irányvonalát. A feladatokat a küldetésgenerátorok határozza meg, így a célok, helyszínek és a sorrendek folyamatosan változnak. Valójában még nem találkoztam olyan esettel, hogy előre meghatározott küldetések hangulatát bármi is felült múlta volna, ám az Abomination úgy tűnik, kivétel ez alól, mivel rendkívül változatos feladatokat állit össze. Persze ebben rejlik egy kis csalás lehetősége is, hiszen a nehezebb feladatokat újratöltve előbb-utóbb kapunk olyan helyszint, ahol a terepet jobban kihasználva felülkerekedhetünk. A küldetések során a helyszínek izommetrikus nézetben tárulnak elénk. Az épületek több szintesek, de ezeknek csak a tetején járkálhatunk, ugyanis a belsejükbe nem mehetünk be. Azért így is akad elég párkány, tető, torony és lépcsőház, amely fedezéket, vagy menedéket nyújthat. A túlélők céltalanul bolyonganak, itt-ott néhány rendőr küzd elkeseredetten, még a metró is közlekedik, de az egykor békés tereket most holtak borítják. A kultusz követői nem csak emberekből állnak, hanem mutánsokból is. Ők az ivadékok. Ahogy az idő kereke halad, úgy tűnnek fel egyre bizarrabb lények, akik kezdik kilátástalanná tenni a túlélők jövőjét. A mi feladatunk, hogy mind többet megtudva kiderítsük az indítékokat, mielőtt a veszélyes vírus más földrészekre is átterjedne.

A harc közben embereink nemcsak a kapott utasításokat követik, hanem a körülményeknek megfelelően önálló cselekvésre is készek. Minden tettük eredményességét öt képességük határozza meg:

Reactions - a támadásokra való reagálás sebessége

Health - az elviselt sebesülés mértéke

Accuracy - a találati pontosság

Stealh - az észrevétlenség képessége

Az utolsó tulajdonság mindenkinél valami különleges adottsághoz tartozik. A Nemezis csoport tagjainál ezek emberfeletti képességek. A sebesülések a harc közben nem gyógyíthatók. Az adrenalinnak és a szteroidnak köszönhetően embereink egy rövid ideig túlteszik magukat a fájdalmakon, de a hatás elmúltával a sérülés akár halálos is lehet. A HQ-ra visszatért katonák folyamatosan gyógyulnak és egy kis idő elteltével újra bevethetőek lesznek. A küldetés alatt elhaláloztak helyére újakat tudunk felvenni.

A városban több objektum működik, amelynek védelme mindenek felett áll. Ezek biztosítják a kommunikációt, az utánpótlást, valamint biológiai kutatást. Összesen 16 katona áll a rendelkezésünkre, amelyek közül nyolc a Nemezis terv eredménye. Felszerelésüket és kiválasztásukat is a HQ-n végezhetjük el, ahol a város térképen az egyes megmozdulások nyomon követhetők. A rendelkezésre álló felszerelés mennyisége erősen korlátozott. ezért az utcai "guberálásnak" komoly szerepe van. A kukákban, a dobozokban és az ellenségnél talált fegyverek nemcsak a csataközben szolgálnak utánpótlásként, de a fegyverarzenálunk bővitését is szolgálják. Előfordul, hogy egy raktár megtelik, ilyenkor két dolgot tehetünk: megszabadulunk a felesleges kacatoktól, vagy egy új tárolót építünk, de az utóbbi esetben egyel több épületet kell védenünk. Az hadműveleti idő múlása mellet a küldetések folyamatosan érkeznek. Ezek között van határidőhöz kötött, de van olyan is amit elhalaszthatunk. Itt található a játék legidegesítőbb része: ugyanis a szerencsétlen játékosnak, vagyis nekünk. a küldetés egyszavas meghatározásából kell kitalálnia, hogy milyen embereket és milyen felszerelést visz magával. Miután ezt eldöntöttük, megkapjuk a küldetés részletes leírását és ha valamit elrontottunk a csapatunk összeállításánál, akkor tölthetünk vissza mindent.

A küldetések helyszínére páncélozott járművel érkezünk, amely a küldetés végén a távozást is biztosítja. Az ilyen stílusú játékok gyenge pontja a mesterséges intelligencia. Szerencsére a fejlesztőknek ebben már van tapasztalatuk, így az útvonal kiválasztással szinte semmi problémánk nem lehet, bárhová is klikkelünk emberein megtalálják az odavezető utat. A gondjaink akkor támadnak, ha a legrövidebb utat elállja az egyik katonánk. Ugyanis ebben az esetben az emberünk elindul a kerülő úton, hiába áll arrébb a másik emberünk. A képernyőn nem scrollozhatunk szabadon, mivel a pályából csak annyi részt nézhetünk, amit az embereink is látnak. A csapatunkat szét tudjuk osztani, ennek segítségével őrszemeket tudunk elhelyezni, de így csökken az összevonható tűzerő, így ezt a megoldást nem ajánlom senkinek. Az ellenfeleink felderítését segítik még a mozgásérzékelőink is. Csapatunk minden tagjának külön utasításokat adhatunk, ami befolyásolja önálló cselekvésüket. Így megakadályozhatjuk a pozíció elhagyását, vagy az öngyilkos szemtől-szembe rohamot. A lehetőségeinkhez mérten érdemes mindent átkutatni, így olyan fegyverekhez is hozzájuthatunk, amely a főhadiszálláson nincsen. A pályán felderített felszerelési tárgyakat nem kell magunkra aggatnunk, mert a küldetés végén azok automatikusan a raktárba kerülnek. Az időt tekintve háromféle missziót kaphatunk. Az elsőben az idő nincsen korlátozva, ilyenkor nyugodtan megvárhatjuk míg az ellenfél olyan helyre ér ahol könnyedén megölhetjük. A második csoport az, amikor a küldetés időre megy. Ebben az esetben nincsen arra időnk, hogy megválasszuk a helyet ahol levadásszuk az ellenséget. A harmadik csoportba azok a küldetések tartoznak, amikor meg kell találnunk valamilyen tárgyat és az idő csak ezután kezd el ketyegni. Ebben az esetben először a terepet tisztítsuk meg, majd csak ezután keressük meg a tárgyat.

A játéknak meglehetősen brutális, véres és sötét hangulata van. A grafika megjelentése már nem annyira sötét, bár véres mozdulatokban nincs hiány. A karakterek kezelése. a tapasztalati rendszer és a felszerelés kezelése számos kihasználható lehetőséget rejt magában, de nem túlbonyolított. A küldetések és a nehézségi szintek rengeteg, változatos harci helyzetet eredményeznek. Ami pedig nagyon fontos, a történet folyamatosan bontakozik ki, ami kellően titokzatos és érdekfeszítő. Ami tényleg megdöbbentett a játékkal kapcsolatban: egy fia BUG-ot sem találtam benne (Ez azért nem semmi!!!). A kategóriájában az egyik legjobb játék, amellyel találkoztam, csak a hangulata nagyon komor...



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106