FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· Disciples:Sacred Lands
Dátum : 2000-08-25 20:42:03
Szerző : tzsolt


A játék alapvetően egy Heroes Of Might & Magic 3 klón. Elindulva a történet fonalán, SAGA üzemmódban kezdjük az ismerkedést a játékkal. Négy választható faj népesíti be a földet:

The Empire - talán a legbefolyásosabb faj mindegyikük közül. Kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a gyógyítás és a varázslat terén, de harcosaik is messze-földön híresek. Mountains Clans - a régi mesék megelevenedett hősei ők, akik a bányák mélyén töltik fél életüket, keresve a gazdagságot és a ragyogást a sötét tárnákban. Alacsony termetüket ellensúlyozza kimeríthetetlen fizikai erejük, no meg persze a kezükben szorongatott harci fejsze és bárd. Legions of the Damned - démonok, varázslók, boszorkányok és az általuk megidézhető teremtmények sokasága. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam róluk, sok jóra nem számítsatok a velük történő találkozáskor, ők a képviselik a gonoszságot. Undead Hordes - Mi lehet rosszabb a gonosznál? Természetesen az újjáélesztett gonosz. Szellemek, vérfarkasok és csontvázak gyülekeznek uruk hívó szavára. Minden egyes SAGA elindítása után el kell döntenünk, hogy melyik fajt favorizáljuk és milyen típusú vezetőt szeretnénk a csapatainknak. A Warrior Lord gyorsabban regenerálódik, de legfeljebb 4. szintű mágus válhat belőle, a Mage Lord összes varázslatát fele annyi idő alatt fejleszti ki és ráadásul kétszer annyi ideig is tartanak, utolsóként pedig lerakhatjuk a voksot a GuildMaster mellett, neki is vannak mágikus korlátai, de városai 50%-kal több aranyat termelnek. Választhatunk ilyet is olyat is, de mindegyiknek megvannak az előnyei és a hátrányai.

Mint általában mindenhol, itt is majd minden aranyba fog kerülni. A pénztermelést főleg az lefoglalt városok és a fellelhető bányák biztosítják, de a pályákon elszórva, ládákban is találhatunk némi aranyat. Minden tárgy melyet találunk, vagy ellenfelünktől veszünk el, eladható, méghozzá általában tisztes pénzért. A tárgyakat minden fellelhető boltban értékesíthetjük, attól függetlenül, hogy mi a profilja az aktuális üzletnek. Az arany mellett nagyon hamar szükségünk lesz a varázslatok fejlesztéséhez és végrehajtásához szükséges komponensekre. A mana minden körben automatikusan termelődik, ha a lelőhely a mi területünkön van. Könnyű lesz eldönteni, hogy az adott terület hozzánk tarozik-e, hiszen mindegyik faj egy nagyon jól elkülöníthető területtípust birtokol. Ennek a talajnak a terjedése és növekedése egyenes arányban van az általunk birtokolt városokkal. A nincs a közelünkben gátló tényező (pl. másik város), akkor a területfoglalás könnyen folyik.

A város teljesen kihaltan érkezik a képernyőnkre, ránk vár, hogy csinosítgassunk rajta. Belépve az építési területre, 5 különféle típusban gondolkozhatunk: Fighter épületek - a kétkezi harcosokat képzik itt, ők állnak általában az első sorban a harcban, inkább csak 1 ellenfél leverésére alkalmasak. Mage épületek - a varázslók és teremtményeik használatához nélkülözhetetlen.

Range attack - innen kerülnek ki a legveszélyesebb harcosok, akik ugyan nem biztos, hogy a legnagyobb erővel rendelkeznek, de tevékenységük általában az összes ellenséges egységre hatással van. Support - itt a résztvevők és az épületek felépítése teljesen vegyes, általánosságban a különleges tevékenységet végző lények kerülnek ki innen. Other - a fajok e helyütt mutatják a legegységesebb képet: A Temple nélkül nem kezdhetünk hozzá a varázslatok kifejlesztéséhez. A Thief, a Guild felépítése nyomán állhat be a csatasorba, míg a Magic Tower a gyógyítás fellegvára. Ez utóbbi telepítése után minden városban gyógyíthatunk és fel is támaszthatjuk halottainkat, persze borsos pénzmagok leszurkolása ellenében. Vannak olyan pillanatok az épületek építése során, amikor választanunk kell, hogy milyen irányba engedjük a karakterünk fejlődését. Ezeket kell csak igazán meggondolnunk, mivel visszaút nincs!

A mágia lelőhelyek által termelt mana Life, Death, Infernal és Runestone névre hallgat. Általában csakú 2 vagy 3 féle lelőhely lesz adott pillanatban a pályákon, talán csak komolyabb nehézségi szinteken, pl. az utolsó pályán, találkozhatunk az összessel egyszerre. Az alapvarázslatok kifejlesztése mindig a fővárosban történik A könyvben lapozgatva válogathatunk a mágikus eszközök között. A varázslatoknak 5 szintje van, az 1. és 2. beosztásúakhoz elég rendelkeznünk a fajunk által használt alap manából megfelelő mennyiséggel, míg a többi feltételezi az egyre nagyobb mana választékot. Általában az is igaz, hogy a kifejlesztés költsége kétszerese a használaténak. Ha megismertünk egy varázslatot, akkor azt gyakorlatilag a mi körünk alatt bármikor használhatjuk, de egy varázslatot körönként csak egyszer süthetünk el. Az összes mana lelőhelyünk is egyébként körönként regenerálódik. Csata közben azonban kizárólag a teremtményeink mágikus képességeire hagyatkozhatunk. Így ha megszeretnénk puhítani az ellenfél csapatát, akkor ezt csata előtt kell megtennünk.

Csapataink kizárólag hősökkel mozoghatnak a területen, még akkor is, ha a bajnok éppen "alulról szagolja az ibolyát". Ebben az esetben, ha a csapatunk legalább egy tagja életben van, akkor a csapat képe átalakul és nagyságrendekkel kevesebb mozgáspontokkal, de betérhetünk a legközelebbi "szervizbe", ahol életet lehelnek a csapatunk teremtményeibe. Persze ilyenkor a vánszorgó együttesünk, könnyű prédája a gaz ellenfélnek. A víz nem gátolja a csapataink mozgását, mivel ilyenkor a csapatunk hajóra száll. Sajnos alapban nem lehet utakat építeni, pedig négyszer gyorsabban mozognak rajta a gyalogos emberek. A szárnyasokkal ilyen gondunk nincs, de azért a hegyeket ők sem képesek átrepülni. A térképek felépítése egyébként igen lineáris, szinte adja magát, hogy merre is kell haladnunk. Ahol fixen beépített ellenfél gátolja meg a térkép további felderítését ott nagyon jól gondoljuk meg, hogy megnyitjuk-e az átjárót, vagy sem, mert többször előfordult, hogy az ellenfelek olyan nagy számban áramlottak ki, hogy nem is volt időm az áthaladásra gondolni. A területen elszórtan elhelyezkedő ellenfelek, csak hőseink tréningezésére kerültek elhelyezésre, illetve ők biztosítják a tárgyi ellátottságunkat, akárcsak az elszórva elhelyezkedő romok. Itt mindig számítanunk kell védőkre, de fáradozásunk jutalma a nagyobb értékű tárgyak.

Legtöbb előre elkészített instant ellenfelünk az eddig még nem említett Neatural kategóriából fog kikerülni. Érdekes módon azonban ennek a kasztnak tagjai a sárkányok, akik a legerősebbek a programban. A játékban megtalálható tárgyakat a következő kategóriákba lehet sorolni:

Artifact - kizárólag a hősök által használható varázstárgyak, melyeket - a könyvek kivételével - úgyhogy használhatunk, hogy a kezünkben tartjuk őket. Rövid fejszámolás után kiderül, hogy igazából csak 2 db használható egyszerre közölük. Ha a karakterünk képes rá, akkor a könyveket ki kell olvasnunk, s aztán hasznositjuk a tartalmukat. Banner - 8 féle zászló létezik a játékban, ebből a típusból van a legkevesebb, de talán ezekkel lehet a legdurvább eredményt elérni. Ebből is maximum kettő használható egyszerre. Potion - széles választékot kapunk italokból, melyek a védelmet vagy a gyógyítást szolgálják és általában mindenkin alkalmazhatók, de hatásuk csak egy körig tart. Scroll- Elolvasásához mágusra van szükségünk. Hatása általában egy körig tart, de akadnak igazi csemegék is, melyekkel pl. lényeket idézhetünk meg. Használatához nem szükséges mana. Valuable - kizárólag eladási célokra készült tárgyak. Az utolsó kategórián kívül a tárgyakat csak olyan hős tudja használni, akinek meg van hozzá a megfelelő különleges képessége. Ezek azok a tulajdonságok, melyek kifejezetten csak szintlépéskor érhetők el.

A tervezők a campaign pályákon is megpróbálták minél jobban kihasználni a lehetőségeket, így az adott pálya célkitűzése nem csak az ellenfél megsemmisítése, hanem az egyik város elfoglalása, vagy a terület megfelelő százalékban történő elfoglalása. A program nem túl bonyolult, a szerkezete pedig túl lineáris. A beépített nehézségi szint nem mindenkinek fogja elnyerni a tetszését. A téma kedvelőinek mindenképpen ajánlom kipróbálásra...



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106