A játék alapvetően egy Heroes Of Might & Magic 3 klón. Elindulva a
történet fonalán, SAGA üzemmódban kezdjük az ismerkedést a játékkal. Négy
választható faj népesíti be a földet:
The Empire - talán a legbefolyásosabb faj mindegyikük közül.
Kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a gyógyítás és a varázslat terén, de
harcosaik is messze-földön híresek. Mountains Clans - a régi mesék
megelevenedett hősei ők, akik a bányák mélyén töltik fél életüket, keresve a
gazdagságot és a ragyogást a sötét tárnákban. Alacsony termetüket ellensúlyozza
kimeríthetetlen fizikai erejük, no meg persze a kezükben szorongatott harci
fejsze és bárd. Legions of the Damned - démonok, varázslók, boszorkányok
és az általuk megidézhető teremtmények sokasága. Azt hiszem ezzel mindent
elmondtam róluk, sok jóra nem számítsatok a velük történő találkozáskor, ők a
képviselik a gonoszságot. Undead Hordes - Mi lehet rosszabb a gonosznál?
Természetesen az újjáélesztett gonosz. Szellemek, vérfarkasok és csontvázak
gyülekeznek uruk hívó szavára. Minden egyes SAGA elindítása után el kell
döntenünk, hogy melyik fajt favorizáljuk és milyen típusú vezetőt szeretnénk a
csapatainknak. A Warrior Lord gyorsabban regenerálódik, de legfeljebb 4.
szintű mágus válhat belőle, a Mage Lord összes varázslatát fele annyi idő
alatt fejleszti ki és ráadásul kétszer annyi ideig is tartanak, utolsóként pedig
lerakhatjuk a voksot a GuildMaster mellett, neki is vannak mágikus
korlátai, de városai 50%-kal több aranyat termelnek. Választhatunk ilyet is
olyat is, de mindegyiknek megvannak az előnyei és a hátrányai.
Mint általában mindenhol, itt is majd minden aranyba fog kerülni. A
pénztermelést főleg az lefoglalt városok és a fellelhető bányák biztosítják, de
a pályákon elszórva, ládákban is találhatunk némi aranyat. Minden tárgy melyet
találunk, vagy ellenfelünktől veszünk el, eladható, méghozzá általában tisztes
pénzért. A tárgyakat minden fellelhető boltban értékesíthetjük, attól
függetlenül, hogy mi a profilja az aktuális üzletnek. Az arany mellett nagyon
hamar szükségünk lesz a varázslatok fejlesztéséhez és végrehajtásához szükséges
komponensekre. A mana minden körben automatikusan termelődik, ha a lelőhely a mi
területünkön van. Könnyű lesz eldönteni, hogy az adott terület hozzánk
tarozik-e, hiszen mindegyik faj egy nagyon jól elkülöníthető területtípust
birtokol. Ennek a talajnak a terjedése és növekedése egyenes arányban van az
általunk birtokolt városokkal. A nincs a közelünkben gátló tényező (pl. másik
város), akkor a területfoglalás könnyen folyik.
A város teljesen kihaltan érkezik a képernyőnkre, ránk vár, hogy
csinosítgassunk rajta. Belépve az építési területre, 5 különféle típusban
gondolkozhatunk: Fighter épületek - a kétkezi harcosokat képzik itt, ők
állnak általában az első sorban a harcban, inkább csak 1 ellenfél leverésére
alkalmasak. Mage épületek - a varázslók és teremtményeik használatához
nélkülözhetetlen.
Range attack - innen kerülnek ki a legveszélyesebb harcosok, akik ugyan
nem biztos, hogy a legnagyobb erővel rendelkeznek, de tevékenységük általában az
összes ellenséges egységre hatással van. Support - itt a résztvevők és az
épületek felépítése teljesen vegyes, általánosságban a különleges tevékenységet
végző lények kerülnek ki innen. Other - a fajok e helyütt mutatják a
legegységesebb képet: A Temple nélkül nem kezdhetünk hozzá a varázslatok
kifejlesztéséhez. A Thief, a Guild felépítése nyomán állhat be a csatasorba, míg
a Magic Tower a gyógyítás fellegvára. Ez utóbbi telepítése után minden városban
gyógyíthatunk és fel is támaszthatjuk halottainkat, persze borsos pénzmagok
leszurkolása ellenében. Vannak olyan pillanatok az épületek építése során,
amikor választanunk kell, hogy milyen irányba engedjük a karakterünk fejlődését.
Ezeket kell csak igazán meggondolnunk, mivel visszaút nincs!
A mágia lelőhelyek által termelt mana Life, Death, Infernal és Runestone
névre hallgat. Általában csakú 2 vagy 3 féle lelőhely lesz adott pillanatban a
pályákon, talán csak komolyabb nehézségi szinteken, pl. az utolsó pályán,
találkozhatunk az összessel egyszerre. Az alapvarázslatok kifejlesztése mindig a
fővárosban történik A könyvben lapozgatva válogathatunk a mágikus eszközök
között. A varázslatoknak 5 szintje van, az 1. és 2. beosztásúakhoz elég
rendelkeznünk a fajunk által használt alap manából megfelelő mennyiséggel, míg a
többi feltételezi az egyre nagyobb mana választékot. Általában az is igaz, hogy
a kifejlesztés költsége kétszerese a használaténak. Ha megismertünk egy
varázslatot, akkor azt gyakorlatilag a mi körünk alatt bármikor használhatjuk,
de egy varázslatot körönként csak egyszer süthetünk el. Az összes mana
lelőhelyünk is egyébként körönként regenerálódik. Csata közben azonban kizárólag
a teremtményeink mágikus képességeire hagyatkozhatunk. Így ha megszeretnénk
puhítani az ellenfél csapatát, akkor ezt csata előtt kell megtennünk.
Csapataink kizárólag hősökkel mozoghatnak a területen, még akkor is, ha a
bajnok éppen "alulról szagolja az ibolyát". Ebben az esetben, ha a csapatunk
legalább egy tagja életben van, akkor a csapat képe átalakul és nagyságrendekkel
kevesebb mozgáspontokkal, de betérhetünk a legközelebbi "szervizbe", ahol életet
lehelnek a csapatunk teremtményeibe. Persze ilyenkor a vánszorgó együttesünk,
könnyű prédája a gaz ellenfélnek. A víz nem gátolja a csapataink mozgását, mivel
ilyenkor a csapatunk hajóra száll. Sajnos alapban nem lehet utakat építeni,
pedig négyszer gyorsabban mozognak rajta a gyalogos emberek. A szárnyasokkal
ilyen gondunk nincs, de azért a hegyeket ők sem képesek átrepülni. A térképek
felépítése egyébként igen lineáris, szinte adja magát, hogy merre is kell
haladnunk. Ahol fixen beépített ellenfél gátolja meg a térkép további
felderítését ott nagyon jól gondoljuk meg, hogy megnyitjuk-e az átjárót, vagy
sem, mert többször előfordult, hogy az ellenfelek olyan nagy számban áramlottak
ki, hogy nem is volt időm az áthaladásra gondolni. A területen elszórtan
elhelyezkedő ellenfelek, csak hőseink tréningezésére kerültek elhelyezésre,
illetve ők biztosítják a tárgyi ellátottságunkat, akárcsak az elszórva
elhelyezkedő romok. Itt mindig számítanunk kell védőkre, de fáradozásunk jutalma
a nagyobb értékű tárgyak.
Legtöbb előre elkészített instant ellenfelünk az eddig még nem említett
Neatural kategóriából fog kikerülni. Érdekes módon azonban ennek a kasztnak
tagjai a sárkányok, akik a legerősebbek a programban. A játékban megtalálható
tárgyakat a következő kategóriákba lehet sorolni:
Artifact - kizárólag a hősök által használható varázstárgyak, melyeket -
a könyvek kivételével - úgyhogy használhatunk, hogy a kezünkben tartjuk őket.
Rövid fejszámolás után kiderül, hogy igazából csak 2 db használható egyszerre
közölük. Ha a karakterünk képes rá, akkor a könyveket ki kell olvasnunk, s aztán
hasznositjuk a tartalmukat. Banner - 8 féle zászló létezik a játékban,
ebből a típusból van a legkevesebb, de talán ezekkel lehet a legdurvább
eredményt elérni. Ebből is maximum kettő használható egyszerre. Potion -
széles választékot kapunk italokból, melyek a védelmet vagy a gyógyítást
szolgálják és általában mindenkin alkalmazhatók, de hatásuk csak egy körig tart.
Scroll- Elolvasásához mágusra van szükségünk. Hatása általában egy körig
tart, de akadnak igazi csemegék is, melyekkel pl. lényeket idézhetünk meg.
Használatához nem szükséges mana. Valuable - kizárólag eladási célokra
készült tárgyak. Az utolsó kategórián kívül a tárgyakat csak olyan hős tudja
használni, akinek meg van hozzá a megfelelő különleges képessége. Ezek azok a
tulajdonságok, melyek kifejezetten csak szintlépéskor érhetők el.
A tervezők a campaign pályákon is megpróbálták minél jobban kihasználni a
lehetőségeket, így az adott pálya célkitűzése nem csak az ellenfél
megsemmisítése, hanem az egyik város elfoglalása, vagy a terület megfelelő
százalékban történő elfoglalása. A program nem túl bonyolult, a szerkezete pedig
túl lineáris. A beépített nehézségi szint nem mindenkinek fogja elnyerni a
tetszését. A téma kedvelőinek mindenképpen ajánlom
kipróbálásra...