FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· The Wheel of Time
Dátum : 2000-08-22 20:59:15
Szerző : tzsolt


" A Fehér toronyban tarózkodunk, ahová egy bérgyilkos tör be, elrabolja az apácák által őrzött varázstárgyat és a menekülése közben rengeteg nővért megöl. Mivel a támadás képtelen lett volna egyedül végrehajtani, ezért valószínű, hogy belülről kapott segítséget. Napvilágra kerül, hogy létezik egy belső szekta, amely éveken át a Sötét Urat szolgálta. Ez a szekta most szeretné átvenni a Torony feletti uralmat és a segítségért cserébe a gonosz kezére játsszák a Toronyban őrzött két pecsétet. Összesen négy ilyen pecsét létezik, amelyek segítségével a Sötét Urat ki lehet szabadítani a börtönéből. A Torony vezetője minket biz meg azzal a feladattal, hogy szerezzük vissza az elrabolt pecséteket. Nincs választásunk, így hát követnünk kell a bérgyilkost a hegyekbe..."

A Wheel of Time már nagyon régóta izgalomban tartja az akciójátékokat kedvelő embereket. A játékról rengeteg hír terjengett a levegőben , de igazából senki sem tudta megmondani, hogy melyik stílushoz áll a legközelebb. A játék tulajdonképpen három játékstílust ötvöz egybe: az Arena Match a deathmatch partikhoz áll a legközelebb. A Citadel Game a stratégiai játékokhoz hasonlít, mivel itt minden játékos kap egy Kastélyt + egy pecsétet, amit meg kell védenie. A játék végén az győz akinek sikerül mind a négy pecsétet összegyűjtenie. A harmadik játéktípust a Singe Player mód tartalmazza, ami nem más, mint egy kalandjáték. A programban 18 küldetésben tárul fel előttünk a csodálatos mese, amely alapjaiban különbözik a hagyományos szerepjáték "sablonoktól". A Wheel of Time világa sokkal komorabb és a rengeteg halott miatt nincs is pozitív hangulata.

A játék tulajdonképpen, egy vérbeli FPS, csakhogy itt nincsenek kézifegyverek. A fegyvereink ezúttal a támadó és védekező varázslatok egész arzenálja. A mágia alkalmazása eltér a fantasy birodalomban megszokottól, ahol a mágusok channelezéssel, a testükön keresztül gyűjtik be a kasztoláshoz szükséges energiát és a megfelelő varázsszavak kimondásával hozzák létre a varázslatot. Ezzel szemben a Wheel of Time világában erre a megoldásra, csak a legnagyobb mágusok képesek. A "nagytöbbség" a legendák korából hátramaradt varázstárgyak által nyújtott lehetőségeket aknázzák ki. Ezekből több, mint 40 féle varázstárgy áll a rendelkezésünk. A történet során egyre erősebb varázstárgyakat találunk, de ezekre szükségünk is lesz, mivel iszonyúan kemény ellenfelek áradata zúdul ránk a későbbi pályákon. Az ellenfeleink nagy része a szörnyekből áll, akik sajnos elég magas intelligenciával rendelkeznek. A legtöbbször ez úgy nyilvánul meg, hogy egyszerűen ellépnek a varázslatok elől és amikor támadnak, akkor először a távolsági fegyvereiket használják. Közelharcba csakis akkor bocsátkoznak, ha már nagyon közel kerültünk egymáshoz. Az NPC-k viselkedési módja is magas intelligenciára vall. A Fehér Torony őrei például meglepő szervezettséggel próbálják visszaverni a támadó hordákat, persze nélkülünk esélyük sincs rá, hogy sikerüljön nekik. A küldetések változatosságára egy rossz szavunk sem lehet. Általában egy feladatot kell teljesítenünk, így nem kell kiirtanunk minden ellenfelet az adott pályán. Minden küldetés előtt a program ismerteti azokat a feladatokat, amiket teljesítenünk kell, ahhoz hogy a pályát sikeresen be tudjuk fejezni. Nekem legjobban az a pálya tetszett, ahol egy kísértetvárosban kellett feltartanom a támadó lényeket egészen hajnalig. Az Unreal ismerőknek nem lesz gondjuk az irányítással, mivel ugyanarra a rendszerre épül. Összesen nyolc varázslattípus közül választhatunk, amelyek további részekre bomlanak.

A játékban összesen 40 féle varázstárgy (ter'anglear) áll a rendelkezésünkre, amely által a program játékmenete megunhatatlanná válik. Ezeket nem részletezem ki, mivel a programban lehetőségünk van legfontosabb tulajdonságaik megtekintésére, ha lenyomjuk az F2 billentyűt a varázslat használatakor. Ezek között szinte mindenféle támadó és védekező mágiát megtalálhatunk. A varázslatok egyik érdekessége, hogy minél erősebbet használunk, annál több időre van szükségünk ahhoz, hogy el kezdjen hatni. Ezzel lehetőséget biztosítva az ellenfelünknek arra, hogy megtegye a megfelelő óvintézkedéseket, vagyis a támadó spell ellenszerének az aktiválását. Az előbb leírtak a védővarázslatok esetében is igazak: minél erősebb a védővarázs, annál rövidebb ideig tart. A varázslatok közül az egyik leglátványosabb a más sokak által ismert tűzlabda, amely a Wheel of Time-ban másképpen viselkedik, mint ahogy az megszokhattuk. Ugyanis a programban a spell használatakor egy tűzrög repül ki a kezeink közül, amely amikor célba ér, akkor apró darabokra freccsen szét és mindent szétéget a közelében. Ez a hatás a becsapódás után több másodpercig látható, mivel füstölgő maradványok "díszítik" a robbanás helyszínét. A nyomkövető lövedék még ennél is hatásosabb. Ezzel elég a célpont közelébe lőni és máris követni kezdi a célt. Először szépen lassan indul el, majd egyre gyorsuló tempóval követni kezdi a célpontot egészen addig, amíg el nem találja... Azért ennek ne örüljünk annyira, mivel ha ellenfelünknek visszaverő varázspajzsa van, akkor mi kerülünk igen csak kellemetlen helyzetbe, mivel ez a védőmágia minden varázslatot visszaküld a varázslójára.

Szerencsére a játék nemcsak a hagyományos ellenfélirtásra épül, mivel elég nagy hangsúlyt kapnak a különféle fejtörők. Ezeket rendszerint valamilyen különleges varázslat használatával tudjuk megoldani. Éppen ezért a végigjátszáshoz nélkülözhetetlen ter'angrealok újratermelődnek, ha esetleg már elhasználtuk volna őket. Egyébként könnyű őket felismerni, mivel kék aura veszi körül valamennyit.

A játszható négy karakter ( csak a Multi-Player részben, a Single-Player módban csak Elayna bőrébe bújhatunk bele) a játék négy frakcióját személyesíti meg, akik folyamatosan harcban állnak egymással.

Elayna: Ő képviseli a játékban a jót. Egy gyönyörű fiatal nő, aki szembeszáll a gonosszal. Nem képes a channellezésre így soha nem kaphat magas pozíciót a nővérek között. A történet során minden kiderül róla, egyértelműen ő a legszimpatikusabb karakter.

Leader of the Children of Light: Egy keresztény inkvizítor, aki minden mágiával kapcsolatot cselekményt elutasít, éppen ezért a varázstudókat a Sötét Úr szolgáinak tekinti. Különösen gyűlöli az Aes Sedai nővéreket, ezért minden alkalmat megragad arra, hogy boszorkányság vádjával a kínpadra küldje őket.

The Hound: A játékban ő a legrejtélyesebb szereplő, mivel soha nem lehet tudni, hogy melyik oldalon áll. Egy bérgyilkos testében született újjá a kísértetváros mélyén. A Sötét Úrnál nagyobb hatalmat szolgál, szeret a háttérben maradni, onnan manipulálja a szereplőket.

Ishamael, The Forsaken: A Sötét Úr legerősebb szolgája. A négy pecsét megszerzésével szeretné megtörni az urát fogvatató varázslatot. Éveken át készült erre a pillanatra, most eljött az ideje...

A játék nem szenved a hangulat hiányától. Abba a játékkategóriába tartozik, amiket nem szabad éjszaka, sötétben játszani azoknak, akik egy kicsit is ijedősek, mivel számukra felettébb nagy a szívroham veszélye. Igen félelmetes a kísérteties helyeken kóborolni, erről a kisérteties hatásról gondoskodnak a falak között visszaverődő nyögések, sejtelmes hangok, ijesztő sikolyok. A játék zenéje igen jól sikerült, teljesen a környezetbe illik a kelta és a középkori zene ötvözése... A Wheel of Time egy módosított Unreal motort használ. Ennek van egy jó oldala és van egy rossz. A jó oldala, hogy a külső terek nagyon szépen el lehet vele készíteni. A rossz oldala: a kielégíthetetlen gépigény, amit gondolom nem kell tovább ecsetelnem. A játék grafikai szempontból csaknem teljesen lenyűgöző. A merész felfedezőket hihetetlen nagyságú terek, komor tárnák, látványos vízesések várják, akik néha el fognak feledkezni a küldetésekről, mivel a tájban gyönyörködnek. A gyönyörű, majd egy órányi renderelt animáció kiemelt figyelmet érdemel, amelyből megérthetjük a történetet. Ami nagyon nem tetszett, az a szörnyek animációja: sután ugrálnak és nevetségesen futnak, ami elég "igénytelen" megoldásnak látszik...



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106