" A Fehér toronyban tarózkodunk, ahová egy bérgyilkos tör be, elrabolja az
apácák által őrzött varázstárgyat és a menekülése közben rengeteg nővért megöl.
Mivel a támadás képtelen lett volna egyedül végrehajtani, ezért valószínű, hogy
belülről kapott segítséget. Napvilágra kerül, hogy létezik egy belső szekta,
amely éveken át a Sötét Urat szolgálta. Ez a szekta most szeretné átvenni a
Torony feletti uralmat és a segítségért cserébe a gonosz kezére játsszák a
Toronyban őrzött két pecsétet. Összesen négy ilyen pecsét létezik, amelyek
segítségével a Sötét Urat ki lehet szabadítani a börtönéből. A Torony vezetője
minket biz meg azzal a feladattal, hogy szerezzük vissza az elrabolt pecséteket.
Nincs választásunk, így hát követnünk kell a bérgyilkost a hegyekbe..."
A Wheel of Time már nagyon régóta izgalomban tartja az akciójátékokat kedvelő
embereket. A játékról rengeteg hír terjengett a levegőben , de igazából senki
sem tudta megmondani, hogy melyik stílushoz áll a legközelebb. A játék
tulajdonképpen három játékstílust ötvöz egybe: az Arena Match a deathmatch
partikhoz áll a legközelebb. A Citadel Game a stratégiai játékokhoz hasonlít,
mivel itt minden játékos kap egy Kastélyt + egy pecsétet, amit meg kell védenie.
A játék végén az győz akinek sikerül mind a négy pecsétet összegyűjtenie. A
harmadik játéktípust a Singe Player mód tartalmazza, ami nem más, mint egy
kalandjáték. A programban 18 küldetésben tárul fel előttünk a csodálatos mese,
amely alapjaiban különbözik a hagyományos szerepjáték "sablonoktól". A Wheel of
Time világa sokkal komorabb és a rengeteg halott miatt nincs is pozitív
hangulata.
A játék tulajdonképpen, egy vérbeli FPS, csakhogy itt nincsenek
kézifegyverek. A fegyvereink ezúttal a támadó és védekező varázslatok egész
arzenálja. A mágia alkalmazása eltér a fantasy birodalomban megszokottól, ahol a
mágusok channelezéssel, a testükön keresztül gyűjtik be a kasztoláshoz szükséges
energiát és a megfelelő varázsszavak kimondásával hozzák létre a varázslatot.
Ezzel szemben a Wheel of Time világában erre a megoldásra, csak a legnagyobb
mágusok képesek. A "nagytöbbség" a legendák korából hátramaradt varázstárgyak
által nyújtott lehetőségeket aknázzák ki. Ezekből több, mint 40 féle varázstárgy
áll a rendelkezésünk. A történet során egyre erősebb varázstárgyakat találunk,
de ezekre szükségünk is lesz, mivel iszonyúan kemény ellenfelek áradata zúdul
ránk a későbbi pályákon. Az ellenfeleink nagy része a szörnyekből áll, akik
sajnos elég magas intelligenciával rendelkeznek. A legtöbbször ez úgy nyilvánul
meg, hogy egyszerűen ellépnek a varázslatok elől és amikor támadnak, akkor
először a távolsági fegyvereiket használják. Közelharcba csakis akkor
bocsátkoznak, ha már nagyon közel kerültünk egymáshoz. Az NPC-k viselkedési
módja is magas intelligenciára vall. A Fehér Torony őrei például meglepő
szervezettséggel próbálják visszaverni a támadó hordákat, persze nélkülünk
esélyük sincs rá, hogy sikerüljön nekik. A küldetések változatosságára egy rossz
szavunk sem lehet. Általában egy feladatot kell teljesítenünk, így nem kell
kiirtanunk minden ellenfelet az adott pályán. Minden küldetés előtt a program
ismerteti azokat a feladatokat, amiket teljesítenünk kell, ahhoz hogy a pályát
sikeresen be tudjuk fejezni. Nekem legjobban az a pálya tetszett, ahol egy
kísértetvárosban kellett feltartanom a támadó lényeket egészen hajnalig. Az
Unreal ismerőknek nem lesz gondjuk az irányítással, mivel ugyanarra a rendszerre
épül. Összesen nyolc varázslattípus közül választhatunk, amelyek további
részekre bomlanak.
A játékban összesen 40 féle varázstárgy (ter'anglear) áll a rendelkezésünkre,
amely által a program játékmenete megunhatatlanná válik. Ezeket nem részletezem
ki, mivel a programban lehetőségünk van legfontosabb tulajdonságaik
megtekintésére, ha lenyomjuk az F2 billentyűt a varázslat használatakor. Ezek
között szinte mindenféle támadó és védekező mágiát megtalálhatunk. A varázslatok
egyik érdekessége, hogy minél erősebbet használunk, annál több időre van
szükségünk ahhoz, hogy el kezdjen hatni. Ezzel lehetőséget biztosítva az
ellenfelünknek arra, hogy megtegye a megfelelő óvintézkedéseket, vagyis a támadó
spell ellenszerének az aktiválását. Az előbb leírtak a védővarázslatok esetében
is igazak: minél erősebb a védővarázs, annál rövidebb ideig tart. A varázslatok
közül az egyik leglátványosabb a más sokak által ismert tűzlabda, amely a Wheel
of Time-ban másképpen viselkedik, mint ahogy az megszokhattuk. Ugyanis a
programban a spell használatakor egy tűzrög repül ki a kezeink közül, amely
amikor célba ér, akkor apró darabokra freccsen szét és mindent szétéget a
közelében. Ez a hatás a becsapódás után több másodpercig látható, mivel füstölgő
maradványok "díszítik" a robbanás helyszínét. A nyomkövető lövedék még ennél is
hatásosabb. Ezzel elég a célpont közelébe lőni és máris követni kezdi a célt.
Először szépen lassan indul el, majd egyre gyorsuló tempóval követni kezdi a
célpontot egészen addig, amíg el nem találja... Azért ennek ne örüljünk annyira,
mivel ha ellenfelünknek visszaverő varázspajzsa van, akkor mi kerülünk igen csak
kellemetlen helyzetbe, mivel ez a védőmágia minden varázslatot visszaküld a
varázslójára.
Szerencsére a játék nemcsak a hagyományos ellenfélirtásra épül, mivel elég
nagy hangsúlyt kapnak a különféle fejtörők. Ezeket rendszerint valamilyen
különleges varázslat használatával tudjuk megoldani. Éppen ezért a
végigjátszáshoz nélkülözhetetlen ter'angrealok újratermelődnek, ha esetleg már
elhasználtuk volna őket. Egyébként könnyű őket felismerni, mivel kék aura veszi
körül valamennyit.
A játszható négy karakter ( csak a Multi-Player részben, a Single-Player
módban csak Elayna bőrébe bújhatunk bele) a játék négy frakcióját személyesíti
meg, akik folyamatosan harcban állnak egymással.
Elayna: Ő képviseli a játékban a jót. Egy gyönyörű fiatal nő, aki
szembeszáll a gonosszal. Nem képes a channellezésre így soha nem kaphat magas
pozíciót a nővérek között. A történet során minden kiderül róla, egyértelműen ő
a legszimpatikusabb karakter.
Leader of the Children of Light: Egy keresztény inkvizítor, aki minden
mágiával kapcsolatot cselekményt elutasít, éppen ezért a varázstudókat a Sötét
Úr szolgáinak tekinti. Különösen gyűlöli az Aes Sedai nővéreket, ezért minden
alkalmat megragad arra, hogy boszorkányság vádjával a kínpadra küldje
őket.
The Hound: A játékban ő a legrejtélyesebb szereplő, mivel soha nem lehet
tudni, hogy melyik oldalon áll. Egy bérgyilkos testében született újjá a
kísértetváros mélyén. A Sötét Úrnál nagyobb hatalmat szolgál, szeret a háttérben
maradni, onnan manipulálja a szereplőket.
Ishamael, The Forsaken: A Sötét Úr legerősebb szolgája. A négy pecsét
megszerzésével szeretné megtörni az urát fogvatató varázslatot. Éveken át
készült erre a pillanatra, most eljött az ideje...
A játék nem szenved a hangulat hiányától. Abba a játékkategóriába tartozik,
amiket nem szabad éjszaka, sötétben játszani azoknak, akik egy kicsit is
ijedősek, mivel számukra felettébb nagy a szívroham veszélye. Igen félelmetes a
kísérteties helyeken kóborolni, erről a kisérteties hatásról gondoskodnak a
falak között visszaverődő nyögések, sejtelmes hangok, ijesztő sikolyok. A játék
zenéje igen jól sikerült, teljesen a környezetbe illik a kelta és a középkori
zene ötvözése... A Wheel of Time egy módosított Unreal motort használ. Ennek van
egy jó oldala és van egy rossz. A jó oldala, hogy a külső terek nagyon szépen el
lehet vele készíteni. A rossz oldala: a kielégíthetetlen gépigény, amit gondolom
nem kell tovább ecsetelnem. A játék grafikai szempontból csaknem teljesen
lenyűgöző. A merész felfedezőket hihetetlen nagyságú terek, komor tárnák,
látványos vízesések várják, akik néha el fognak feledkezni a küldetésekről,
mivel a tájban gyönyörködnek. A gyönyörű, majd egy órányi renderelt animáció
kiemelt figyelmet érdemel, amelyből megérthetjük a történetet. Ami nagyon nem
tetszett, az a szörnyek animációja: sután ugrálnak és nevetségesen futnak, ami
elég "igénytelen" megoldásnak látszik...