FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· Force Commander
Dátum : 2000-08-19 09:44:40
Szerző : tzsolt


A Csillagok háborúja kapcsán megjelent a második, igazán stratégiai játéknak mondható program: a Force Commander. A programban a lázadók és a birodalom közötti összecsapásra épül minden.

A Lucas Arts, - ahogy azt már megszokhattuk tőlük - persze megint rakott egy egyfajta pluszt a játékba, valami olyat, ami sehol máshol nincs, és ezzel igazán egyedivé teszi a játékot. A játék szabályrendszere nem hasonlít az eddigi valós-idejű stratégiai játékokéra. A programban semmit sem tudunk építeni, mivel mindent úgy szállítanak le nekünk a bolygó felszínére és ez nem pénzbe kerül, hanem parancsnoki pontba. Ez még nem lenne igazán újdonság, mivel ez az eset elég sok játékban megtalálható. Ami igazán különlegessé teszik a programot, hogy az új épületek és egységek szállításához, az épületek javításához ,vagy a fejlesztéshez a parancsnoki pontot, nem a terület elfoglalásáért, vagy megtartásáért kapjuk, hanem az ellenfélre mért csapások mennyisége alapján osztogatja. Ez azt jelenti, hogy ha a csapataink elpusztítanak egy ellenséges egységet, akkor a parancsnoki pontjaink száma - ezáltal a költekezési lehetőségünk - némileg növekedni fog. Ez persze nem azt jelenti, hogy ha elvesztünk egy csatát, akkor máris befejezhetjük a játékot, mivel a program szabályrendszere elég jól ki lett dolgozva, ezáltal csak temérdek csata elvesztése után kezdhetjük előlről a pályát. Ha egy csatát vesztünk el, akkor csak nehezebb lesz a további támadások leküzdésének esélye, de nem lehetetlen. Ezenkívül a csatában sikeresen részvevő egységeink tapasztalati pontokat kapnak. Így veterán egységeinknek a páncélzata, a tűzereje, és a gyorsasága sokkal nagyobb, mint azoknak a "zöldfülű" egységeinknek, akik meg egyetlen csatában sem vettek részt. Az egységeink egy másodlagos fegyverzettel is rendelkeznek, ilyen például a gyalogosainknál a kábító lövedékek, amelyek igen nagyhatékonysággal képesek a lázadó egységeket harcképtelenné tenni, vagy éppen a lépegetőink ágyúi, amelyek a légi támadás elhárítására is kiválóan alkalmasak. Ezeket a képességeket nem árt ha hamar megtanuljuk, mivel a gép már a kezdetektől fogva előszeretettel alkalmazza őket.

Az egyes pályákat összekötő animációk - ahogy azt már megszokhattuk Lucas Arts-tól - gyönyörűen rendereltek. A Birodalom oldalán álló főszereplőnk egész életét elmagyarázó történet nagyon jóra sikeredett. A játék történeté többé-kevésbé a trilógiából megismert történelmi alapokra épül. Például a küldetés elején, mi vagyunk akik nem találják meg a két droidot, amelyek közül az egyik (R2-D2), az első halálcsillag terveit rejti a memóriájában. Azért szerencsére a "piszkosabb munkákat" nem nekünk kell elvégezni, ide értem Luke SkyWalker nevelőszüleinek (Owen bácsi és Beru néni) a meggyilkolását... A játékban megjelenő apróságok, mint például a Jaba tábor mellet elszáguldó Pod-Racerek, ami nem más mint díszlet, mindig is előbbre fogják helyezni a programot a nála szebb és a játékszempontból is jobb programoknál.

A játéktér elég jól kidolgozott, ahhoz képest, hogy 3D-ben van lettek megvalósítva, mind az egységek és mind a terep. Azt viszont nem igazán értem, hogy a zenét ( a megszokott csillagok háborújáét) mért kellet lecserélni egy modern feldolgozásra. (Számomra kifejezetten zavaró volt, hogy a megszokott lágy vonósok helyett, egy basszusgitár viszi a prímet). A játék menüje viszont eléggé borzalmasan, akarom mondani elég puritán módon lett kivitelezve.

A játékban észre lehet venni, amit a filmben nem volt annyira feltűnő. Mégpedig azt, hogy a lázadok haderejéből csak a légierő ismeretes, ellentétben a birodalmi erővel, ahol mind a földi és mind légi haderő megfelelően ki van dolgozva. A játékban persze megtalálhatóak a felkelők szárazföldi járművei is, csak ezek ez előbb említett okból nem igazán lesznek ismerősek. Szerencsére a fejlesztők meg sem próbálták, hogy a birodalmi gépeknek legyen meg a megfelelő párja a felkelők oldalán. Ezáltal az ellenséges haderők egységei se kinézet, se használhatóság terén nem egyeznek meg egymással. A játékbeli viszonyok ennek ellenére kiegyensúlyozottak, mivel a birodalom vastagon páncélozott, ezáltal lassú járműveivel szemben a lázadók gyors és pajzzsal védett tankjai állnak szembe. Akárcsak a filmben (kivéve az első részt), a programból teljesen hiányoznak a vízi járművek, annál az egyszerű oknál fogva, hogy sehol sem található víz a pályán. A fejlesztők ügyesen "erőszakolták ki" a gyalogosok használatának kötelezőségét. Ugyanis csakis a gyalogosok tudják védeni az épületeinket, a lövegtornyaikat és csak ők tudják elfoglalni az ellenséges épületeket. Az egységeink csak együtt képesek igazán ütőképes csapatot alkotni.

A katonák viselkedési módját a passzívtól az agresszívig lehet állítani. Így például egy adott szakaszon őrjáratozó csapat, önállóan és azonnal tud reagálni az ellenséges csapatok támadása esetén. A legtöbb program esetében a fegyverek hatótávolsága a következőképpen van megoldva: a közvetlen célzású fegyverekkel nincsen semmiféle gond, ezek ugyanis csak kis hatótávolságon belül tudnak lőni; a nagyobb hatótávolságú, de még közvetlen célzású fegyverek esetében, pedig a látótávolságuk határozza meg, hogy milyen messze is tudnak ellőni. Ennél a pontnál általában be is szokott fejeződni a fegyverek arzenálja, mivel a közvetett - a látótávolságon kívülre - tüzelésű fegyvereket szép csendben elsumákolják. A Force Commanderben ez is meg van oldva: mivel a játékban nem lehet építeni nagy hatótávolságú radart, ezért az ilyen fegyverekkel való célzáshoz közvetlen felderítésre van szükség. Ha ez megvan, akkor a tüzérségünk igen pontosan, igen messze és hatalmas rombolóerővel képes a felderített és kijelölt célpontot lőni.

A multiplayer mód, ahogy azt el lehet várni tőle, sokféle hálózati módot ismer, amiben az egymás elleni küzdelem, a kooperatív mód és a játékosok közötti kommunikáció megvan oldva.Összesen ennyi jót lehet elmondani róla. A multiplayar mód hiányosságai: maximálisan négy játékos szám, ami nem igazán tesz lehetővé, hogy igazán csapatba szerveződve alázzuk meg az ellenfelet. A játék AI-jével egy kis gond van: látszólag elég jól működik, maximálisan kihasználja az egységek másodlagos funkcióit, de egy idő után teljesen kiismerhető, ami által semmi perc alatt el lehet intézni őket, ezért a játék egy kicsit unalmassá válik tőle.

Véleményem szerint a program egész jó, ha leszámítjuk a hibáit és a néha "beakadó" egységeket , de azért ennél sokkal többet is ki lehetett volna hozni belőle...



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106