FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· Metal Fatigue
Dátum : 2000-08-17 19:36:01
Szerző : tzsolt


A 23. században megkezdődött a környező Naprendszerek felderítése. Az ezalatt történt felfedezések beváltották az emberek titkos vágyait. Mégpedig azt, hogy rajtunk kívül létezik fejlett idegen civilizáció, de sajnos mint később kiderült, az idegenek egyik naprendszerből a másikra járnak és elpusztítanak minden életet. A három társaság - amely a Földről indult - megkezdte a Hedoth faj által hátrahagyott technológiák átvizsgálását. Az évezredekkel korábbról származó leletek alapján elkészítették - az új technológián alapuló - irányító központokat és az általuk működtetet combotokat. Ez a hármas szövetség további kutatásokat végzett a környező bolygókon, amelyek feltételezhetően egykor a Hedoth faj otthonául szolgált. A földetérés után, csak az egykor hatalmas civilizáció maradványit találták meg. Az emberiség újból magára maradt... A három Angelus testvér szállt le az egyik bolygóra, a Rimtech kutatócsoport élén, ahol felfedeztek néhány olyan eszközt, ami még működőképes volt. Ezeknek az eszközöknek a birtoklásáért folyó vita, először a hármas szövetség felbomlásához, majd később háborúhoz vezetett. Az első összecsapás alkalmával a három Angelus testvér útja szétvált... A súlyosan sérült Stefan Angelusra a Mil-Agro egységei találtak rá, amely így egy jól felkészült combot-pilótára tett szert. Jonuis Angelus egy működő Hedoth combot-kart elvitt Neuropának, akik ennek a leletnek köszönhetően, jóval előbbre járnak a Hedoth technológia alkalmazásában, mint a többi társaság. Diego Angelus, a legidősebb testvér a Rimtech-hez tért vissza, ahol a már megkezdett feladatait folytatta, annak érdekében, hogy méltó legyen apja hírnevéhez és helyreállítsa a család becsületét...

Az emberiség jövőjét sokféleképpen lehet elképzelni, mégis csak néhány olyan akad, aminek nagyszámban akadnak követői. Egyik közülük a Metal Fatigue-ben megjelenő, már befogadott világkép. A játék, a már megszokott, a stratégiai-játékok hagyományos elemeiből épül fel: nyersanyag gyűjtés, építés, gyártás, fejlesztés. Azonban ez igencsak kevéske lenne ahhoz, ami egy igazán jó programnak szüksége van. A katonai hadviselésekhez és távoli világok megközelítéséhez új fegyver áll az emberiség rendelkezésére. Ezek a pilóták által irányított, humanoid felépítésű, gigászi robotok. Ezek a combotok moduláris felépítésűek, ami azt jelenti, hogy a részeik cserélhetők, az elvégzendő feladatnak megfelelően. Amit eddig az emberiség a mozgásról tudott, mindet beléjük programozta, ezáltal csaknem tökéletesen utánozzák egy ember mozgását. Azok a fegyverek mellett amelyekkel fel vannak vértezve, az emberiség minden eddigi fegyvere játékszernek mondható. A játék lényege tehát ezeknek a robotoknak az irányítása, de emellett más haderőnemek is elég fontosak maradtak ahhoz, hogy ne hanyagoljuk el őket. Mivel az értékes nyersanyag a barlangokban található, a rengeteg ellenséggel együtt. Mivel a combotok gigászi méretűek, nem férnek be a barlangokba, ezért a föld alatt a hagyományos haderő az úr. A felszín felett, a repülni tudó gépek uralkodnak, mivel itt a mesterséges aszteroidák biztosítják az építkezési területet.

Összesen három hadjárat alatt ismerkedhetünk meg azzal, hogy végül is hogyan alakul az Angelus testvérek története. A küldetések elején az utánpótlás megteremtése a feladat, amelyet úgy érünk el, hogy felépítjük a megfelelő épületet. A számunkra oly fontos nyersanyag, a lávatavakból nyerhető energia, amelyet az erre alkalmas járművel (Hoover Truck) gyűjthetjük be. Az erőtérrel védett területre kezdhetjük meg az épületek építését. A különböző járműveket a járműgyárban, a combotokat pedig az összeszerelő üzemben állíthatunk elő. Az egyik újítás a programban az előépítés lehetősége, ezáltal az eddigi valós-idejű stratégiai játékoktól eltérően, nem kell minden pályán az épületeinket szinte elölről kezdve felépíteni. Ezáltal a játék elején történő építkezések és gyártások, - az adott kezdeti energiamennyiség felhasználásával - igencsak gyorsított ütemben készülnek el. Ennek a különleges funkciónak a segítségével már az induláskor a valódi feladatra térhetünk rá, nem kell "bíbelődni" az alap épületek felállításával, amely csak egyfajta "kolonc" volt minden játékosnak és csak arra volt jó, hogy általa több legyen a játékidő. Emellett a funkció mellet van egy másik újítás, ami kiemeli a többi valós-idejű stratégiai játék közül, mégpedig az, hogy az egyes részfeladatok teljesítése után tapasztalati pontokat kapunk, ami precíz tevézésre és a veszteségek csökkentésére ösztönöz. Ezeket a tapasztalati pontokat a következő feladat előtt oszthatjuk szét a személyzet körében. Így nem az egyes egységeink kapják az előléptetést, hanem a járművek személyzete, a combot pilóták és az épületek személyzete. Minden egységnek és épületnek szüksége van személyzetre. A személyzet kiolvasztását a különleges Cryo-k végzik. Egyedül a combot-pilóták kiolvasztását kell nekünk kezdeményeznünk. Mivel ilyen elengedhetetlen az emberi tényező, ezért a bázisunkra igen kártékony lehet a ránk kilőtt neutronbomba, ami elpusztít minden élőlényt. A pusztítás által okozott "intelligencia elvesztését" hivatott csökkenteni a AI (Mesterséges Intelligencia) központok építése.

Mind a három társaság ugyanabból a forrásból kezdte a combotok fejlesztését, de az idő elteltével a fejlesztési irányok igencsak eltértek egymástól. A Ritmech eszközei teljesen kiegyensúlyozottak az egyes fegyverrendszerek használata terén. A Mil-Agro kifejezetten nyers erőt igencsak kiemelő fegyvereket részesít előnyben. A Neuropa mind a kettőtől igen csak eltér, mivel ők a Hedoth technológiát alkalmazzák igen nagy hatékonysággal. Mind a három társaság combot-alkatrészei teljesen kompatibilisek egymással, ezáltal lehetőség nyílik arra, hogy megszerezzük az ellenséges technológiát és ennek mintájára mi is hasonlókat gyártsunk. Ezeknek a megszerzése nem annyira egyszerű, mivel a combotok az elpuszilásuk előtt megsemmisítik önmagukat. Ezért csak a közelharcban tudjuk megszerezni az ellenfél technológiáját, mégpedig olyan módón, hogy egyszerűen levágjuk az adott eszközt az ellenfél combotjáról. Az így megszerzett eszközt - a bázisra történő bevitele után - beépíthetjük az egyik combotunkba, vagy kutatás céljából megvizsgáltathatjuk. A combotpilóta képes a harcközben leválasztani a karokat, így ha sikeresen levágtuk az ellenfél egyik karját, azt nyugodtan felvehetjük és használhatjuk a harcban. Persze a pilóta nincsen hozzánőve a combothoz, így akár el is hagyhatja és átszállhat egy másikba. Akadnak olyan küldetések, amelyeket csak ilyen módszerekkel tudunk megoldani, mivel se gyártási, se javítási lehetőségünk nincsen.

A hadjáratok során különféle idegenekkel és a hozzájuk tartózó épületekkel is találkozunk. Ezek igencsak megbonyolítják a történetet, de ezáltal lehetőséget nyújtanak arra, hogy a két szembenálló fél harcát kihasználjuk a saját javunkra. A játékmenet egyszerre 3 helyszínen folyik: a levegőben, a felszínen és a föld alatt. Mindegyik helyszín tulajdonképpen egy külön játéknak számit, szerencsére a program AI-je nagymértékben megkönnyíti a munkánkat. Lehetőségünk van az egységeinknek különleges parancsokat adni. Ilyen pl. Tether, aminek kiadása a egységünk a kijelölt helytől, csak egy darabig megy el és miután elpusztította az ellenséget, visszatér az előző pozíciójába. Összesen kilenc féle parancsot adhatunk az egységeinket, ami által könnyedén irányíthatjuk őket. A három szint között átjárást különbözőképpen oldották meg: a felszín és az aszteroidák között az "átjárás" repülők, vagy teleport segítségével történhet; a felszín és a földalatti szint között egy lift biztosítja az átjárást, amin keresztül kisebb járművek mehetnek fel, illetve le.

A program engine-je Glide-ra optimalizált, ezzel a 3dfx tulajdonosok előnyben. Természetesen a program támogatja a D3D-t és az OpenGL-t is. Aki teheti, ne hagyja ki azt az élményt, amit a játék nyújt.



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106