FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Játék)
·  Kritika - Need for Speed: Most Wanted
·  GTA 3
·  Az EarthQuake 2001-es rendezvény sorozat újabb eleme a TEAMWARZ
·  Cybersport rendezvények Magyarországon 2001-ben
·  Mechwarrior 4
·  Edios - Project I'm Going In demó: első ránézésre
·  Counter-Strike
·  Sacrifice
·  Hitman: Codename 47
·  Versailles 1685 ( Cyro Interactive )
·  Kiss: Psycho Circus The Nightmare Child
·  Janes F/A-18
·  Age of Wonders
·  Team Fortress 2
·  USAF
·  Flanker 2.0
·  Theme Park World
·  Allegiance - Háború állampolgári kötelességből
·  TNT - Térinformatika Felsőfokon
·  Adatvédelem
· Cikkek > Játék
· Arcanum
Dátum : 2000-08-16 19:30:09
Szerző : tzsolt


A varázslatok és a tudomány ötvözése egy különös, általunk eddig nem ismert korszakot képez. Egy olyan történelmi kort, ahol a mágia használata ugyanúgy elfogadott, akárcsak a technika különös vívmányai. A mentális képességek mellett, már megjelentek a technika vívmányai: a különféle mechanikus szerkezetek. Arcanum birodalma, egy különleges fantasy világ, ahol a nem sokat foglalkoznak azzal, hogy ki milyen fajtából származik, legyen az fél-ork, vagy éppen fél-szerzet. Ez az első olyan történet, ahol a mágia és a mechanikai békében és egyensúlyban megfér egymás mellet, mégpedig azért, mert a választás lehetősége a játékos kezében van...

Arcanum világát a gyorsan fejlődő technika és az ősi mágia egymásba fonódása jelképezi. Ez hatással van minden eseményre, csakúgy mint a karaktered életére, aminek alakulása attól függ, hogy e két területen mennyire szerzett jártasságot. A végkifejlet nem függ attól, hogy milyen karakterrel vágsz neki a kalandnak. A kiválasztott faj és az előzmények, csupán alapot adnak a további - általad kiválasztott - fejlődéshez. A három fejleszthető csoport: társadalmi, technológiai és tolvajlási képességek. Az egyes képességek fokozatai a tapasztalatlannál kezdődnek, karakterünk a soron következő események után válhat kezdővé, haladóvá és végül mesterré. Természetesen, ha a technikai képességeket választod, akkor a mágiád hatalma a háttérbe szorul, ami fordítva is igaz. Azt, hogy hogyan viszonyulnak hozzád mások, befolyásolja a karaktered faja, az esetleges háttere, képzettségei és tettei. Ezek természetesen nem csak a mások, hanem az egyes városok, különféle vidékek és eddig ismeretlen teremtmények veled szembeni viszonyát is meghatározzák. Ami egy kicsit meglepő, hogy nem mind a nyolc faj esetében lehet a generálásnál nőnemű karaktert előállítani, csak az elfek, emberek, fél-elfek és a fél-orkok esetében, míg a fél-ogre, fél-szerzet, gnóm és a törpe kizárólag csak férfi lehet. Talán majd a teljes verzióban erre a kérdésre is magyarázatot kapunk a készítőktől, még szerencse, az hogy milyen nemmel vágunk neki a küldetésnek, egyáltalán nem befolyásolja a játék végkimenetelét.

Az Arcanum fejlesztői teljesen beleásták magukat 1800-as évek történelmének, irodalmának és tudományának világába, gondolom ennek köszönhető, hogy a technikai részek így Verné-t idézik. A program nyolc technikai tudományágat tartalmaz ( ezek a következők: anatómia, elektronika, gyógyászat, kémia, lőfegyver készítés, mechanika, páncél készítés, robbanószerek ) és ezeken belül további hét található, így összesen 56 technológiai képességen oszthatjuk szét a nehezen megszerzett skill pontjainkat.

A fejlesztők szerint a varázslatok úgy működnek, hogy a mágiahasználó elméje, pszichikai képességeinek segítségével a fizikai valóságban idéz elő változásokat. (például villámot kelt, apró elektronok ezreinek megmozdításával) Ugyanezt a mechanikában jártas emberek különféle gépek segítségével próbálják megvalósítani, persze mindegyik területnek megvannak a maga előnyei és korlátai is. Mivel te döntöd el, hogy melyik képességedet kamatoztatod jobban, azt is tudnod kell, hogy minél jobban erősödsz az egyikben, annál jobban gyengülsz a másikban. Mivel a két képesség szellemisége teljesen különbözik, ezért csak az egyiknek válhatsz mesterévé. Az Arcanum mágiarendszere tizenhat iskolára oszlik., külön iskola foglalkozik az ősi elemek energiáival, a koncentrációval, a tiszta erővel, a teleportálással, a nekromanciával, az elme irányításával és még sorolhatnám tovább... Az összesen nyolcvan féle varázslatot, csak az igazi mesterek képesek hatalmukban tartani és irányítani.

A képzettségek között természetesen a harci képességek is szerepelnek. A karaktered a következő öt harcmódra tudnak szakosodni: blokkolás, dobófegyverek használata, közelharc (tőrök, kardok, stb.), lőfegyverek, íjászat. Az történet alakulásában az is szerepet játszik, hogy milyen mértékben fejlesztetted karaktered technikai és mágikus képességeit, valamint hogy milyen fegyvereket használ és a környezet hogyan hat az ellenfeledre. A játéknak lesz egy különlegességei is: alkalmanként, úgynevezett sorspontokat oszthatunk szét, ami arra szolgál hogy az ellenfél következő támadásakor: a támadása meghiúsuljon, a varázslatunk maximálisan hasson hárítási lehetőség nélkül, lehetőségünk legyen mágia elleni védődobás használatára, vagy végzetes sebzést vigyünk be. Ilyen pontokat azonban nem kapunk minden sarkon, csak nagyon erős szörny megölése esetén. A játékot egyetlen karakterrel kezdhetjük el, a kalandozásaink során a karizmánktól függően, bizonyos számú segítők csatlakoznak hozzánk. Ezenkívül a különböző egyének agyának manipulálásával is elérhetjük azt, hogy kövessenek minket, de ha a varázs elmúlik, akkor lehet, hogy nem lesznek majd túl hálásak azért, amit velük műveltünk. Természetesen a hozzád csapódott kalandozók is veled együtt fejlődnek a játék során.

A játék története nem lineáris, így - a fejlesztők ígérete szerint - legalább három úton is végig lehet játszani és több féle befejezése lesz. A fő küldetések teljesítéséhez 80 órára van szükség, de ha belevesszük az összes mellékküldetést, akkor a tiszta játékidő hónapokba lesz mérhető ( szerintem ez azért egy kicsit túlzás !). Annak akinek sikerült végigvinnie és még több kalandra vágyik, az csinál magának amennyit akar, ugyanis a játék szerkesztővel jelenik meg. Egyébkén a programban nem minden küldetést kapunk meg, az NPC-k figyelembe veszik eddigi tetteidet, képességeidet és csak akkor kér meg valamire, ha szerinte esélyed van megtenni amire kér.

A szerepjátékok egyik legkényesebb pontja, hogy a csaták lefolyása milyen módon történik. Nehéz a játékosok igényeit kielégíteni, mert az egyik csoport a folyamatos játékmenetet részesítik előnyben, ezáltal nem játszanak azzal a programmal ami ugyan gyönyörű, de a csata lefolyása körökre van osztva. A játékosok másik fele a körökre osztott harcmódot szereti, ezért nyilvánvaló, hogy ők a valós-idejű csatáktól irtóznak. Az Arcanum fejlesztői nem kívánták elveszíteni sem az egyik sem a másik fél népes táborát, így mindkét harcmódot tartalmazza a program. A harcrendszert módját nem csak a játén elején, hanem a játék közben is megtudjuk változtatni. Ami azért is szép teljesítmény a programozóktól, mivel az egyes tulajdonságok jelentősége másképpen jelentkezik a körökre osztott és a valós-idejű csatáknál. Például a magas ügyesség, a körökre osztott játéknál abban mutatkozik meg, hogy a karakterünknek több akciópontja van, ezáltal több mindent tud csinálni egy kör alatt. A valós-idejű játéknál, viszont ez úgy jelentkezik, hogy a karakterünk gyorsabban tudja a fegyvert forgatni.

A játék béta-tesztje 2000 szeptemberében kezdődik, a program tényleges megjelenése 2001 februárjára várható. Remélem nem lesz problémájuk a fejlesztőknek abból, hogy a program egyszerű 2D-s izommetrikus nézetre épül (bár meg kell hagyni, hogy így is gyönyörű) , mivel márt most is az igényesen kivitelezett 3D-s játékmenetre épülnek a szerepjátékok (lásd: SoulBringer, Vampire: The Masquerade). Mindenesetre az előzetesek alapján, személy szerint elég sokat várok a programtól. Bízom benne, hogy nem kell csalódnom...



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106