Amikor a Looking Glass Studios jóvoltából megjelent az első rész, egy olyan
kategóriát teremtett az FPS játékok között, ahol a főhős nem egy "gyilkoló gép",
aki ezreket küld a másvilágra. A játék a lopakodásra, rejtőzködésre és a feladat
végrehajtásának megtervezésére épül. A második részben a pályákon a hangsúly
csak a tolvaj-képességen van, ellentétben az első résszel, ahol néhány pályán
szükség volt a pusztításra.
A játék története a nagyjából a következő: Garret, a főhősünk (aki alapjában
véve tolvaj), különböző feladatokat hajt végre egyes népcsoportoknak. Időközben
ráébred arra, hogy a körülötte folyó események, amik eleinte egymástól
függetlennek látszanak, koránt sem azok. Valaki a háttérből irányítja azokat, a
célból, hogy elpusztítsa a világot. A főhősünk ezt nem nézheti tétlenül ...
Mivel a játékban, jobb ha nem teszel el láb alól senkit - HARD fokozaton nem
szabad megölni senkit sem - a főhős fegyverarzenálja a kard és a bikacsök -
amivel az őröket lehet hátulról leütni - mellet legfőképp különböző
nyílvesszőkből áll:
- Broadhead Arrow: ez egy sima nyílvessző, amivel ölni
lehet- az előzőekben leirt miatt nehéz fokozaton nem használatos
- Fire Arrow: evvel a nyílvesszővel fel lehet robbantani
dolgokat, vagy meggyújtani valamit.
- Gas Arrow: becsapódása után egy gázfelhő keletkezik,
amitől minden környéken lévő őr elkábul.
- Moss Arrow: amikor olyan helyen járunk, ahol a járással
igen nagy zajt keltenénk e nyílvessző használatával moha darabot lövünk a
talajra, amin hangtalanul át tudunk menni.
- Noismaker Arrow: ez egy figyelemelterelő eszköz, ami
becsapódása után zajt okoz.
- Rope arrow: fába, vagy földbe lőve egy kötelet képez, min
fel tudunk mászni magas helyekre.
- Vine Arrow: hasonló, mint a Rope Arrow, de már nem csak
fán és földön tapad meg.
- Water Arrow: igen hasznos vizes nyílvessző, amivel
fáklyákat lehet eloltani, így a sötétben nehezebben vesznek észre az őrök.
Igen fontos felszerelési tárgy a képernyő alján elhelyezkedő téglalap, ami
azt mutatja, hogy éppen mennyire vagyunk láthatóak. Minél sötétebb a téglalap,
annál közelebbről tudnak csak észrevenni bennünket az őrök.
A küldetésekre különböző varázsitalokat vihetünk magunkkal:
- Healh Potion: ha megsérültünk ezzel tudjuk az életerőnket
növelni.
- Breath Potion: víz alatt tudunk vele lélegezni
-Slow-fall Potion: elfogyasztása után, nem sérülünk meg, ha
magas helyről esünk le.
- Speed Potion: használata után gyorsabbak leszünk -
ideális, ha le szeretnénk lépni valahonnan.
- Invisibility Potion: miután megittunk egy időre
láthatatlanok leszünk.
A felszerelési tárgyak közül persze nem hiányozhatnak a betörőszerszámok sem,
ami jelen esetben kétféle álkulcsból áll.
A játék összesen 15 küldetésből áll, ahol meghatározott feladatot kell
teljesíteni. De mivel a küldetésre az előző pályán "beszerzett" tárgyakból
tudunk, ezért nem árt ha minden pályán alaposan körülnézünk, mert tele van
rejtett dolgokkal és információkkal. A Thief 2 grafikája meg sem közelíti az
Unreal Tornament színvonalát, mivel a Thief engine-re épül, ami már akkoriban
sem számított jónak. Ennek ellenére a játék igen jó lett, a pályák tökéletesen
vannak felépítve, a hang a környezetbe illik.