Blizzard egyik fő célja a WarCraft III - ban, hogy kiragadja
a játékost a városból és átrakja a világba. Ez nem SimCity -- a cél nem felépíteni
a legnagyobb, leg áthatolhatatlanabb bázist körülvéve szöges fallal, ágyúkkal,
katapultokkal és őrtornyokkal. Ők sem akartak alapanyag gyűjtő veresenyt; a
játékosnak nincs többé szüksége fára és olajra, hogy egységeket csináljon, az
arany az egyetlen erőforrás a WarCraft III - ban, és a bányászás nem az egyetlen
út a pénzkeresésre. Kóbórló szörnyeknek is van vagyonuk, és vannak titkos hordák
melyeket erős őrök őriznek és csak arra várnak hogy kifosszák őket. Nem, a WarCraft
III nem arról szól hatalmas városokat építs vagy töménytelen alapanyagot gyűjts
-- inkább arról, hogy kis csapatokat irányítasz amit hatalmas hősök vezetnek,
különböző küldetéseket keresnek és teljesítenek. Ez nem mindenáron stratégiai
játék, ez egy akciódús szerepjáték erős stratégiai elemekkel. HA egy WarCraft
II -re számítasz szép 3D -s motorral, akkor azt itt nem találod meg ...
WarCraft III egyjátékos hadjárat módban egy történetet dolgoz
fel hat pályán hat fajjal; a kitartó játékosok végül irányíthatják mind a hat
fajt. A játék története nagyjából az előző két részből folytatódik, de elsősorban
a most kihalt WarCraft Advetures terveit használja (azért állították le hogy
elkészítsék a WarCraft III -at).Az orkok valaha büszke és híres faj volt --
nem az a barbár, civilizálatlan faj amire a legtöbb ember most gondol. De sok-sok
évvel ezelőtt (WarCraft I előtt) a 'démoni Burning Legion' megvesztegette az
orkokat és átformáta őket egy vérszomjas hordává ami hadat üzent az embereknek
és minden szövetségesüknek.
Ahogy a történet folytatódik, az összes fő faj hosszú evtizedek
óta harcban áll egymással; a démoni horda újranyitja a kaput Abyss és Azeroth
között és arra törekszik, hogy betör a birodalomba és elszívja Azeroth fő varázserejét
majd elpusztítja a világot. Amikor a démoni légiók megkezdték a megszállást
a kapukon keresztül, az Okrok és az Emberek mellőzték ősi gyűlöletüket és egyesítették
hatalmukat, hogy visszaküldjék a démonokat Abyss-ba.
A Blizzard beépíti a játékba a csapatjátékot, az egy-egy elleni
játékot, a kooperatív játékot és természetesen lesz szabad, mindenki-mindenki
ellen játékmód is. A Blizzard tervezi, hogy mod-okat ad ki később a játékhoz
... új pályák,szörnyek.Valószinűleg a multi-player játékmód lesz a WarCraft
III egy fő erőssége.
Hat fő faj lesz a WarCraft III-ban, hármat közülük (emberek,orkok
és az új faj : démonok) bejelentettek. A Blizzard nem fedte fel a másik hármat,
de az ismert fajoknak van szövetségesük. Például : Törpék az Emerekkel, Minotauruszok
az Orkokkal, és azt hiszem valaki mondott valamit a Vízköpőkről ,(Gargoyles)
talán a Démonokkal ?! Milyen más faj lehet még ? Visszatekintve az előző részekre
lehetnek Elfek, Goblinok, és Trollok. Ki tudja ... talán lesznek sárkányok is.
Itt még nincs vége ... Minden fajnak a WarCraft III-ban különböző
egységei és épületei lesznek, nem beszélve a tulajdonságokról, képességekről
és erőkről. Az orkok a közelharc mesterei lesznek, az emberek a leg "kiegyenlítettebb"
faj, és a démonoknak puszta erő és mágikus tulajdonságok. A törpök iparűző faj;
ők tudnak majd építeni puskapor alapú egységeket (nevezetesen lövész, mozsárágyú,
és kísérleti tankfélék ... ). Az elfek híres íjászok és varázslók, amíg az ogrék
masszív harcosok és ügyesen kezelik a primitívebb mágiát ezzel is javítva harci
tulajdonságaikat. A goblinok ravasz, találékony faj akik inkább dörzsöltek és
cselesek, Minotauruszok ismertek a hatalmas erejükről és heves vérmérsékletükről,
és a trollok az óriási zöld humanoidok akik regenerálják sebeiket, tomboló harcosok
halálfélelem nélkül.
Most, az egységek közötti választás mint a fentiek is egyrészről
áldás másrészről átok; egyrészről a változatosság nagyon jó, és végül is ki
panaszkodna a túl sok jó dologra? De másrészről, egyensúlyban tartani hat fajt
úgy hogy az egyik ne legyen túlerős ellenfele egy másiknak (a la Protoss faj
a StarCraftban) így valószínűleg hónapokig fog tartani a tesztelés és a finomítás,
és szinte biztos hogy hónapos "szorongást" fog okozni a Blizzardnak.
Eléggé nagy a választék új egységekben a WarCraft III-ban, rengeteg
új erővel és tulajdonsággal. Hősök irányíthatják a katonáid, és ők nem csak
erős személyiségek -- életben is kell tartani őket ha meg akarod nyerni a pályát(mint
a WarCraft I/II és StarCraft-ban). A hősök nem csak vezetik a katonákat, ők
veszik át a raktárépületek helyét is. Az egységek száma amit egy hős irányítani
tud függ a vezetői képességétől, és minél több képességpontot költ a vezetői
képességére, annál több egységet irányíthat. Aggódsz a rettenthetetlen hőseidért?
Ne aggódj, Ha egy hős meghal a csatában, akkor újraéled a városban. Nem tudni
hogy veszítenek-e tapasztalatot az újraéledés során, de biztos hogy valamilyen
árat kell fizetni értük.
Nagyon meg voltam elégedve a WarCraft III-mal; tökéletesen eltér
a 'Craft sorozattól amit a Blizzard az utóbbi időkben kiadott. Az erős RPG elemek
és a tény hogy a játékos nem maradhat örökké bent a hatalmas erődítményben egy
külön plusz számomra ... A kisebb egységek irányítása pedig ad a játéknak egy
teljesen új, taktikai érzést