Az NVIDIA új termékcsaládot mutat be szeptemberben Titanium néven.
A birtokunkba került dokumentáció szerint a család három tagból áll:
A GeForce3 Ti 500 tulajdonképpen a GeForce3 Ultra változatának felel meg, de ezentúl a cég nem használja az Ultra elnevezést, helyette számokkal jelzi az adott chip teljesítményét (hasonlóan a GeForce2 MX családhoz). A Ti 500 nem csak a mag és a memória órajelében tér el a „sima” GeForce3-tól, hanem az architektúra is változik némileg. Az új Shadow buffereknek köszönhetően a chip realisztikus árnyékokat képes számítani valós időben, és a 3D textúrák is új effektusokat tesznek lehetővé.
A GeForce3 Ti 200 a GeForce3 „MX” változata. Érdekesség, hogy nem a GeForce3 architektúrájára épül, hanem a fenti GeForce3 Ti 500 felépítését követi. Ez azt jelenti, hogy támogatja a Shadow buffereket és a 3D textúrázást is. A termék célja, hogy nagy tömegek érhessék el a GeForce3 szolgáltatásait.
A GeForce2 Ti a GeForce2 architektúrát helyezi előtérbe, és ez a chip is elérhető lesz a legtöbb felhasználó számára a kedvező árnak köszönhetően.
A fenti termékek megjelenésével egyidőben mutatkozik be a Detonator 4 meghajtócsalád. Ezeket a drivereket a GeForce3 családhoz optimalizálták, és a GeForce3 tulajdonosai jelentős sebességnövekedést érhetnek el egyszerűen a meghajtó frissítésével. Az NVIDIA jóslata szerint a teljesítmény akár 50 százalékkal is növekedhet.
A történet legérdekesebb része most jön: a hírek szerint a Titanium sorozat szeptember 17-én, hétfőn debütál, és ez azt jelenti, hogy az NVIDIA újra megelőzte az ATI-t, és képes versenytársat állítani a RADEON 2 mellé.
Kapcsolódó hírek/cikkek:
A GeForce3 Titanium jelölései