FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Internet)
·  Webhosting körkép
·  Nagy nyári ADSL akció összefoglaló
·  Apache jelszóval védett oldalak
·  Apache + php + mysql - nyerő hármas
·  Apache webserver
·  Internet kapcsolat megosztása több számítógépen II
·  VPN – virtuális magánhálózatok III.
·  VPN – virtuális magánhálózatok II.
·  VPN – virtuális magánhálózatok I.
·  Új néven fut tovább a MatávNet
·  Szélessávú Internet - a világban
·  Hogyan lesz az emberből Hacker II.
·  Hogyan lesz az emberből Hacker I.
·  Biztonsági hézag a Microsoft Új tűzfalán! - (ISA Server2000)
·  CERT negyedéves összefoglaló
·  Honlapot mindenkinek! (2. rész - a kiegészítő eszközök)
·  Honlapot mindenkinek! (I. rész)
·  Ingyenes internet Magyarországon
·  Az ADSL technológia
·  eKarácsony
· Cikkek > Internet
· High-tech autók
Dátum : 2000-10-22 12:20:26
Szerző : Lionel


Justin Hyde tollából


Az elmúlt héten került megrendezésre a Convergence 2000 autóelektronikai kiállításra és vásár. A rendezvényen a jövő készülékeit tekinthettük meg, egészen az olyan navigációs rendszerektől kezdve, melyek segítségével elkerülhetők a dugók, az olyan rendszerekig bezárólag, melyek képesek centiméternyi pontossággal meghatározni egy autó helyzetét.

A kiállításon jól látszott, hogy az autógyártók kétségbeesetten próbálnak új bevételi forrásokra szert tenni, és ezért egyre inkább a high-tech eszközök felé mozdul a piac.

Az ilyen új eszközök piacra dobása azonban lassú, és fájdalmas folyamat.

"Ha az autóipar nem tanul meg gyorsabban reagálni, ami valószínűleg azt is jelenti, hogy többet kell majd kockáztatni, akkor egyszerűen átadják a piacot a "külsős" cégeknek, és később már nehéz lesz visszaszerezni a vezetést az elektronika területén." - mondta Cary Wilson, a Ford képviseletében.

A modern autókban is találhatóak számítógépek. A számítástechnika korát éljük, és ez a járművökön is meglátszik (igaz, kisebb mértékben). A modern autókban mikroszámítógépek irányítják a motort, a kormányművet, de a beépített CD lejátszót is, hogy az ne ugráljon útközben.

Az otthoni számítástechnikai rendszerekhez képest azonban nagy a lemaradás. Az autóiparban elfogadott szabványok közül néhányat 1950 - 1960 óta változatlanul használunk, az őseink hagyták ránk őket.

Megnehezíti az autóipar technikai forradalmát, hogy a high-tech cégek és az autógyártók eddig képtelenek voltak megfelelően, egy közös cél érdekében együttműködni. Ennek több oka van:

Az autóipar számára egy új jármű megtervezése legalább 18 hónapot vesz igénybe. Egy teljesen új autó, vagy kamion esetében a folyamat több évet is igénybe vehet. A számítástechnika sokkal rövidebb ciklusokkal dolgozik, a legtöbb kulcsfontosságú számítástechnikai alkatrész 18 hónap alatt már elavultnak számít, és éppen ezért hasznavehetetlen.

Nem lenne ekkora a probléma, ha a high-tech gyártók építhetnének az autóiparban használatos számítástechnikai szabványokra, melyek mondjuk meghatároznák, hogy hogyan kapcsolható (utólag) egy eszköz a járművekhez. Ilyen szabványok azonban egyelőre nincsenek.

Az autógyártók egyelőre nem tudtak megegyezni egy ilyen szabványt illetően sem, és nem úgy tűnik, hogy hamarosan konszenzusra jutnának.

Az autógyártók szerint a high-tech cégek sem törik magukat, hogy betörjenek a járműpiacra, mert a gyártók nem tudnak elegendő eladott eszközmennyiséget garantálni. A legjobb eladási számot produkáló luxus kocsikat gyártó Mercedes-Benz 189,011 autót adott el 1999-ben. Ezzel szemben a Palm-tól csak júniusban, júliusban és augusztusban 1.5 millió PDA-t vettek meg.

Mindkét fél elismeri, hogy vannak olyan tényezők, melyek elősegítik majd a technológiai újítások beszivárgást az autókba:

- hogy az autógyártók termékei megfeleljenek a legújabb, egyre szigorodó szabványoknak, egyre több mikroszámítógépet kell beépíteni az autókba, melyek csökkentik a káros anyag kibocsátást, optimalizálják a működést. Más számítógépeknek a megfelelő biztonságról kell gondoskodniuk, figyelniük kell majd az utat, a sofőrt.

- az ingázók több időt töltenek a volán mögött - átlagosan 80 percet naponta -, köszönhetően a dugóknak. Néhány vállalkozás az így elvesztegetett időt kincsesbányaként tartja számon. Mit csinálhatnának ezek az emberek? Internetezzenek!

"Az információk megszerzése, a különböző szórakozási lehetőségek felpezsdítik majd az unalmas várakozás perceit. Az autó az otthon kiegészítése lesz." - mondta Don Runkle, a Delphi Automotive Systems alelnöke.

A piac egyelőre nyitott, hiszen nincs egy, a szoftverek területéről jól ismert domináns cég (Microsoft), amely uralkodna minden és mindenki felett.

Az autógyártók olyan számítógépek kidolgozását szeretnék előremozdítani, melyek tovább javítják a motorok teljesítményét, optimalizálják a váltást, stb. A high-tech cégek ezzel szemben a biztonságtechnikai eszközök, és az utasok szórakoztatását biztosító készülékek kifejlesztését helyeznék előtérbe.



Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Warning: require(../forum/comment.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/comment.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 106