2000 elején az NVIDIA aláírta azt a szerződést a Microsofttal, mely szerint az NVIDIA szállítja a chipkészletet az Xbox konzol számára.
2001-ben a redmondi szoftvercég megkezdte a régóta várt készülék árusítását. A történet további része nem olyan derűs, mert az eladások nem úgy alakulnak, ahogy a Microsoft szeretné. Ráadásul az Xbox tartalmazza a legfejlettebb hardvert a többi konzolhoz viszonyítva, ezért a Microsoft 70-120 dollárt veszít minden egyes eladott készüléken. Bár egy gazdag cégről van szó, pénzt nem szeretnek veszíteni, sokkal inkább keresni szeretnek... Nemrég az óriáscég úgy döntött, hogy megváltoztatja az Xbox alaplapjának nyomtatott áramköri kialakítását, a TV kimenet vezérlőjét, illetve más átalakításokat is végeznek a költségek csökkentése végett.
A konzol árának oroszlánrésze a chipkészlet, a processzor, a merevlemez, a DVD-ROM, és más eszközök, amelyek árát nem könnyű csökkenteni. Tavasszal a Microsoft azt kérte az NVIDIA-tól, hogy csökkentse a chipek árát, és növelje a leszállított chipek számát. Az NVIDIA azt válaszolta, hogy ha teljesítenék a kérést, akkor jelentős veszteségük lenne a chipkészleten, ráadásul más terméket nem tudnának gyártatni, mert a TSMC gyártókapacitása korlátozott. Ezután a Microsoft bírósághoz fordult, és kérte a leszállítandó chipek mennyiségének és árának szabályzását.
A döntőbíróság egy ideiglenes rendelkezést adott ki, mely szerint az NVIDIA köteles kielégíteni a Microsoft ésszerű chipkészlet igényeit, de sem minimális, sem maximális mennyiséget nem szabtak meg. A végleges döntés az árat és a mennyiséget illetően 2003. július 30-án várható.
Az NVIDIA képviselője által kiadott közlemény szerint továbbra is az NVIDIA diktálja az árakat, de továbbra is szállítania kell az XGPU és az MCPX chipeket.
Tulajdonképpen a Microsoft és az NVIDIA is boldog lehet: az NVIDIA-nak nem kellett csökkentenie az árakat (legalábbis a közlemény szerint), és a Microsoft annyi chipkészletet kap, amennyit kér.