FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Gazdaság)
·  Kiemelten sikeres évet zárt 2005-ben a T-Online
·  Közös adatbázist indít a három magyar mobilszolgáltató
·  Intel®: új logó, új szlogen, új célok
·  Egyesül a Magyar Telekom és a T-Mobile Magyarország
·  Napi 18 óra ingyen beszélgetés a T-Com új Favorit díjcsomagjaival
·  Jön az Antenna Digital
·  A Matáv rendkívüli Közgyűlése döntött a névváltásról
·  Előrejelzés: Intel processzor és chipkészlet áreső
·  Ötéves a Fujitsu Siemens Computers Kft.
·  Rekordnagyságú bevételről számolt be a Microsoft
·  NHH: A kiskereskedelmi piac elemzése
·  Júniusban ismét nőtt a vezetékes vonalak száma
·  Elkészült a Matáv 2005-2006. évi középtávú stratégiája
·  A Matáv 2004. I. félévi eredményei
·  AMD processzor árváltozás
·  eTel Magyarország: Kétszámjegyű forgalom- és eredményesség növekedés, hamarosan árcsökkentés
·  Az Intel második negyedéves eredménye 8,05 milliárd dollár
·  Újszerű konstrukció a Matávtól
·  Újabb hitelszerződés a Matáv és a Deutsche Telekom között
·  Vodafone: Növekvő profit, forgalom és ügyfélszám
· Hírek > Gazdaság
· Az informatika létfontosságú szerepe a gyártók közötti versenyben
Dátum : 2005-06-22 01:33:31
Szerző : FarkasP


Közép-Európa a gyártóvállalatok informatikai kiadásai terén élénkebb fejlődésre számít

Santa Clara (Kalifornia) 2005. június 15. – A Sun Microsystems nyilvánosságra hozta az informatika gyártóipari hasznosítását vizsgáló legújabb – The Economist Csoport országelemző ágazatával, az Economist Intelligence Unittal készíttetett – globális felmérésének eredményeit, valamint négy új kezdeményezést hívott életre, melyek segítségével a gyártóvállalatok még hatékonyabbá válhatnak, és gyorsan elsajátíthatják az informatika korszerű hasznosításának fortélyait.

„A több mint 143 ágazati vezető bevonásával készült – Ázsiára, Európára és Észak-Amerikára kiterjedő – átfogó tanulmány legfontosabb üzenete, hogy a gyártók kezdik felismerni az informatika stratégiai jelentőségét, és mindinkább úgy vélik, segítségével nagyobb versenyelőnyre tehetnek szert – mondja Kristóf Judit, a Sun Microsystems marketing igazgatója. – A megkérdezett gyártóvállalatok több mint 66 százaléka nyilatkozta azt, hogy az informatikának központi szerepet szán a stratégiai célok elérésében. 73 százalékuk egyetértett abban, hogy az informatika a termékek és a szellemi tulajdon mellett hamarosan a vállalatok harmadik létfontosságú eszközévé válik.”

A kutatásban résztvevők többsége továbbra is főként az alacsonyabb költségek, illetve a hatékonyabb készletezési és disztribúciós folyamatok reményében végez informatikai beruházásokat. Egyre bővül ugyanakkor azoknak a vállalatoknak a köre (37 százalék), amelyek a hagyományos beruházásösztönző tényezők mellett a versenyelőny fokozódását is ebbe a kategóriába sorolják. Az informatika stratégiai jelentőségébe vetett hit és az a meggyőződés, hogy segítségével átalakíthatók az üzleti folyamatok, különösen figyelemre méltó egy olyan ágazatban, ahol ilyen céllal korábban nem alkalmazták az informatikát.

„Rendkívül bíztató, hogy a közeljövőben a gyártóvállalatok informatikai kiadásai terén Ázsia és Közép-Európa egyes részein, így hazánkban is élénkebb fejlődésre lehet számtani – teszi hozzá Kristóf Judit. – Ezzel szorosan összefügg, hogy az informatikai vezetők szerepköre, súlya a vállalati döntéshozatalban folyamatosan nő: egyre jobban bevonják őket a vállalati stratégia kidolgozásába. Ami pedig az informatikai kiadások megoszlását illeti: ennek oroszlánrészét a több üzleti folyamatot átfogó, ún. „vízszintes” alkalmazások (például vállalatirányítási rendszerek) teszik ki. A válaszadók majdnem fele (48 százaléka) tervezi, hogy informatikai költségvetésének több mint egyötödét vállalatirányítási rendszerre költi.

A felhasználók rájöttek arra, hogy az informatika segítségével részt vehetnek a terméktervezési folyamatokban, és ezzel a vállalatok jelentős versenyelőnyre tehetnek szert. A gyártóipar számára az elsődleges kihívást az informatika területén a dolgozók betanítása, valamint az eltérő információs rendszerekkel felszerelt fiókirodák, illetve szállítók integrálása jelenti majd.”

„A felmérésből az is egyértelművé vált, hogy a nemzetközi gyártóipar tekintélyes megmérettetés előtt áll – állítja a marketing igazgató. – A Sun Microsystems éppen ezért négy olyan kezdeményezést hívott életre, melyek segítségével a gyártóvállalatok még hatékonyabbá válhatnak, és gyorsan elsajátíthatják az informatika korszerű hasznosításának fortélyait. A kezdeményezések az alábbi területeket ölelik fel: jogi követelmények és tartalomkezelés, identitáskezelés, szoftverintegráció valamint valós idejű működés.”

Forrás : Sun Microsystems

© szamitogep.hu