Röviden nézzük meg, hogy egy adott Pentium 4-es konfigurációtól mit várhatunk. Egy biztos, nem túl olcsóra sikeredett...

Ebben a midi toronyban valóságos "erőgép" lapul (különféle előlapokkal
szerelik ezt a midi tornyot). Az összeállításnál az volt az elsődleges cél,
hogy az egyes hardverek teljesítményileg kiegyensúlyozottan üzemelhessenek.
Nézzük az összeállítást:
Processzor
|
Intel Pentium 4
1700MHz
|
Alaplap
|
Abit TH7 II (Intel
850, RAMBUS)
|
Memória
|
512Mbyte RDRAM (2x256M),
PC 800 (400MHz)
|
CPU hűtő
|
Intel, gyári
|
CDROM
|
Samsung 52x Max
|
Floppy meghajtó
|
1.44Mbyte
|
Winchester
|
Maxtor 40Gbyte,
7200 RPM, ATA100
|
Hangkártya
|
Az alaplapra integrálva
|
Videokártya
|
Leadtek WinFast
Geforce 3 Titánium 200
|
Ház
|
Midi toron, 3db
5.25" hely és 2db 3.5 " hely, 300 Wattos (P4 kompatibilis) tápegység
1db 8cm-es ház szellőztető ventilátorral az előlap mögött.
|
Menjünk szép sorba az egyes alkatrészeken és nézzük meg, hogy
mit tudnak az adott összeállításban:
Processzor: Pentium 4 1.7GHz

Általában arról olvashatunk, hogy a Pentium 4-es processzorok
sebessége az elvártnál alacsonyabb. De ez így nem igaz, hiszen mindez alkalmazásfüggő,
ha olyan programokat használunk, amit az Intel CPU utasításkészletére optimalizáltak,
akkor ugrásszerű a teljesítménynövekedés, igaz csak lassan terjednek az új utasításokat
kihasználó programok. Aki pl. renderel, MPEG konverziót stb. végez, ami meglehetősen
időigényes, annak egy kis adalék a CPU tudásáról:

Egy 35MByte-os MPEG4 (DivX) kódolás ezzel a CPU-val 1 perc 1 másodpercig
tartott. Tájékoztatásul, egy Celeron 1200-as (Tualatin magos) CPU 1 perc 35
másodperc alatt oldja meg ezt a feladatot, míg egy AMD 1900+-os CPU pontosan
1 perc alatt. A teszt körülmények
itt, érdemes kipróbálni.
Érdemes megnézni a CPU multimédiás teljesítményét is, ez sem függ
az alaplaptól:

Alaplap: Abit TH7 II
Igazán érdekesre és értékesre sikerült ez az alaplap, nagyfokú
stabilitás és a beállítások fellegvára várja a felhasználót. A memóriakezelés
sebességére sem lehet panasz, hiszen a 400MHz-es RD modulok félelmetes adatátviteli
sebességet tesznek lehetővé:

Jó minőségű integrált hangkártyával is felvértezték, de nézzük
táblázatosan a fő jellemzőket:
CPU: Intel Pentium®4
Socket478 processzorok számára (400MHz System Data Bus)
|
Chipset: Intel®
850 (ICH2) chipset (400MHz Front Side Bus)
|
Memória: Négy 184
lábú Direct Rambus RIMM modul (PC600/800), maximum 2GByte
|
Ultra DMA 100/RAID
High Point HTP370 IDE vezérlő
|
Audio: AC'97 integrált
"hangkártya"
|
BIOS: SoftMenu™III
|
Overclock stabilizáló
csíkok (Overclocking Strips) a panel hátoldalán (interferencia csökkentő
szerepe van)
|
I/O: 4 csatornás
bus master IDE port, 8db UDMA 33/66/100 eszköz számára
|
5db PCI slot és
1db AGP hely várja a kártyákat, az alsó PCI hely alatt egy AMR is helyet
kapott.
|
(Az integrált hálózati kártya opcionális: Intel 82562, 10/100Mb)
Tuningosok figyelmébe: 2.2 Voltig lehet a Core feszültséget emeli,
ami igazán meglepő, ráadásul 50mV-os lépésekben! A feszültség 1.85 Volttól állítható,
és nem kell semmi extra forrasztás vagy hasonló a 2.2 Volt eléréséig. Sikerült
tisztességesen függetleníteni a PCI és az AGP frekvenciájától (majd meglátjuk)
és ami még érdekes. Ezt a BIOS-ban úgy állíthatjuk, hogy vagy azt választjuk,
hogy az AGP 2/3 illetve 2/4 legyen, vagy legyen FIX. Utóbbi esetben 66MHz-en
fog járni az AGP az FSB-től függetlenül!!! Ez jó is meg rossz is, mert a videokártya
teljesítményét igenis emeli a nagyobb AGP sebesség, viszont ez instabilitást
okozhat. (Egy 1700MHz-es CPU-tól az 1900MHz simán elvárható!)
CDROM
Az 52x-es Samrung max jelzésű meghajtója igazán remekbeszabott
darab. Gyors adatátvitel, stabil és csendes működés jellemzi.

Itt egy CD olvasási sebessége látható a hely függvényében. Látható,
hogy 32x-es sebesség felett visszafogják a meghajtót, de ezt nagyon gyorsan
eléri! Az, hogy nem a ráírt 52x-es sebesség jött ki senkit ne zavarjon. A gyártók
már nem a tényleges sebességet adják meg, hanem a csúcsot, amit csak nagyon
speciális körülmények között érhet el.
Winchester
A beépített alaplap nem RAID-es, így nincs külön HPT370-es chip
sem az alaplapon. Ettől függetlenül nagyon gyors a meghajtó kezelés, íme a SiSoft
Sandra mérési eredménye:

Az etalon 2400 pont volt, az tesztelt példány 23054 pontot ért
el. Több alaplapnál előfordul, hogy a gyors winchester ellenére, alacsony tényleges
adatátvitel. Ugyan a meghajtó telítődésével valóban romlik ez az érték, de legtöbbször
az alaplapi vezérlő tehető felelősség. Egyébként a nagy fordulatszám ellenére
nagyon csendes a drive és alig melegszik.
Videokártya
A Titánium 200-as kártya Geforce 3-as processzorral is kedvező
árat tesz lehetővé. Ám az olcsóság nem igazán megy a sebesség rovására (szerencsére).
A kifejezetten 3DMark2000 eredménye:

Természetesen a videokártya tuningjára is lehetőség nyílik, a
175/400 (GPU/mem) értékről 240/500MHz-re húzható, így egy Titanium 500-as sebességét
érhetjük el, ami már meglehetősen jónak számít.
Táblázatosan a részeltek:
Jellemző
|
Alap
órajelen
|
Tuningolva
|
3DMark Result
|
8765
|
9698
|
CPU Speed
|
620
fps
|
642
fps
|
Helicopter Low Detail
|
177.8
fps
|
182.5
fps
|
Helicopter Medium
Detail
|
131.5
fps
|
138.5
fps
|
Helicpoter High
Detail
|
73.8
fps
|
93.3
fps
|
Adventure Low Detail
|
184.6
fps
|
228.7
fps
|
Adventure Medium
Detail
|
101.7
fps
|
103.8
fps
|
Adventure High Detail
|
61.1
fps
|
61.5
fps
|
Fill Rate (Single
Texturing)
|
616.0
MTexels/s
|
835.0
MTexels/s
|
Fill Rate (Multi
Texturing)
|
1205.4
MTexels/s
|
1629.6
MTexels/s
|
High Poligon Count
(1 Light)
|
17629
kTriangles/s
|
20928
kTriangles/s
|
High Poligon Count
(4 Lights)
|
9730
kTriangles/s
|
13230
kTriangles/s
|
High Poligon Count
(8 Lights)
|
5104
kTriangles/s
|
6960
kTriangles/s
|
8MB Texture Rendering
Speed
|
497.7
fps
|
652.7
fps
|
16MB Texture Rendering
Speed
|
435.4
fps
|
462.8
fps
|
32MB Texture Rendering
Speed
|
263.3
fps
|
256.5
fps
|
64MB Texture Rendering
Speed
|
140.3
fps
|
137.1
fps
|
Bump Mapping (Emboss,
3 pass)
|
296.5
fps
|
394.8
fps
|
Bump Mapping (Emboss,
2 pass)
|
409.8
fps
|
545.8
fps
|
Bump Mapping (Emboss,
1 pass)
|
673.0
fps
|
893.8
fps
|
3DMark2001-el (ami már tényleg kihasználja az erős GPU lehetőségeit):
6400 pont, de a Ti 500-as sebbességre való átállás azonnal 7353 pontot eredményezett.
Jellemző
|
Tuningolva
|
3DMark
Score
|
7353
|
Game
1 (Low)
|
112.5
fps
|
Game
1 (High)
|
36.9
fps
|
Game
2 (Low)
|
112.8
fps
|
Game
2 (High)
|
61.8fps
|
Game
3 (Low)
|
116.7
fps
|
Game
3 (High)
|
54.1
fps
|
Game
4
|
43.8
fps
|
Fill
Rate (Single Texturing)
|
762.1
MTexels/s
|
Fill
Rate (Multi Texturing)
|
1574.1
MTexel/s
|
High
Poligon Count (1 Light)
|
18.8
MTriangles/s
|
High
Poligon Count (4 Lights)
|
3.7
MTriangles/s
|
Bump
Mapping
|
116.4
fps
|
DOT3
(Bumps M)
|
124.1
fps
|
Vertex
Shader
|
53.8
fps
|
Pixel
Shader
|
91.0
fps
|
Point
Sprites
|
17.7
MSprites/s
|
Midi torony
Végül a PC házról pár szó, hiszen az adott torony igazán praktikus:

Egyrészt mély házról van szó, így mind a három 5.25" hely kihasználható!
Minden él lekerekített, így nem vágja meg a kezünket. A lemez vastagsága és
a merevítések mechanikailag stabil és rezonancia mentes gépet eredményeznek.
Az oldallapjai levehetők, ehhez nem kell szerszám (csavarhúzó sem). Ugyanis
a tetejét egy nagy fejű, kézzel tekerhető csavar fogja. Ezt levéve hozzáférünk
az oldallapok tetejéhez. Ezeket egyszerűen felfele meghúzva szépen leemelhető
az oldallap.
Szponzor : Tigra Computer
Kapcsolódó hírek/cikkek:
P4-es konfiguráció II. rész
Ti200