FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Hardver)
·  X800 GTO és GTO² moddolása X850 XT-vé
·  Konfigépítés belépőszinten
·  Technológia: Nvidia TurboCache
·  WD Raptor teszt
·  A 2004-es év top hardverei
·  Pixelgyárak
·  Processzortörténelem
·  Mozi stílusosan: Creative DDTS-100 Dekóder
·  Hauppauge MediaMVP teszt
·  Az LCD versenytársa
·  Best Of 2003 - avagy a 2003-as év legjobbjai
·  Rádiós Game adapterek a Linksystől
·  Kábelnet és ADSL routerek a Linksystől
·  Linksys wireless termékek
·  Diva MP3 lejátszó
·  JBL hangszórók
·  Ethernet hálózati kártyák
·  Titan CPU hűtők
·  Roline krimpelő fogók
·  Mapower 3,5
· Cikkek > Hardver
· Radeon 64M vs 128M
Dátum : 2002-04-24 12:48:28
Szerző : gigahertz


Nagyon népszerű mostanában az ATI Radeon 8500-as videokártyája, de vajon melyiket válasszuk?

A mostani teszt célja az ATI Radeon8500 videokártya 64MB, illetve 128MB-os változatának összehasonlítása. Mindkét kártyán ugyanaz a Radeon8500-as GPU dolgozik, kinézetre is ugyanúgy néznek ki, mind a felépítés, mind az alkatrészek szempontjából, egyedül a ram-modulok különböznek.

A bal oldali a 128MB-os, a jobb oldali a "régi" 64MB-os változat. Érdekes, hogy a 2x akkora kapacitású ram kb. fele akkorára sikerült, mint a régebbi változat. Tehát azonos méreten kb. 4x akkora lehetne a kapacitása a moduloknak. Ezt azonban az ATI nem a ram-modulok számának csökkentésére használta, hanem mindent hagyott a régi helyen. Ennek két magyarázata lehet:

  • Nagyobb sávszélesség érhető el a ram és a GPU között, hiszen több sávon folyik a kommunikáció
  • Nem kell a kártyát áttervezni

A két tesztkártyáról annyit érdemes tudni, hogy a 64MB-os gyári OEM, tehát az alap órajele 250/250-volt, mely egy kis bios tuninggal gyárivá lett átalakítva (275/275), viszont a driveren kívül semmi nem járt hozzá. (4ns-os ramokkal.szerelik!!!)

A másik az Expert Számítástechnikai nagykereskedésből érkezett, dobozos, 128MB-os alap 275/275 órajellel. A ramok 3,6ns-os értéket képviseltek. A doboz tartalma:

  • Telepítési útmutató
  • Garancia lap
  • Driver CD
  • Half-Life CD
  • S-Video – Composite átalakító
  • S-Video kábel
  • Composite kábel
  • DVI – VGA átalakító

Első tesztként lefuttattam a mindenki által ismert 3D Mark2000 tesztprogramot:

Teszt

Eredmény

Mértékegység

Kártya mérete

64MB

128MB

 

3DMark Result

10928

11050

3D marks

CPU Speed

658

660

CPU 3D marks

Game1-Helicopter-Low Detail

207,7

207,1

FPS

Game1-Helicopter-Medium Detail

155

156,2

FPS

Game1-Helicopter-High Detail

99,2

103,9

FPS

Game2-Adventure-Low Detail

259,9

263,5

FPS

Game2-Adventure-Medium Detail

118,4

119,3

FPS

Game2-Adventure-High Detail

70,4

71

FPS

Fill Rate (Single-Texturing)

866,8

916,7

Mtexel/s

Fill Rate (Multi-Texturing)

2007,9

2005,7

Mtexel/s

High Polygon Count (1 Light)

23998

24387

Ktriangles/s

High Polygon Count (4 Light)

17292

17390

Ktriangles/s

High Polygon Count (8 Light)

12825

12901

Ktriangles/s

8MB Texture Rendering Speed

722,8

734

FPS

16MB Texture Rendering Speed

506

507,9

FPS

32MB Texture Rendering Speed

277,2

282,1

FPS

64MB Texture Rendering Speed

145,1

143,2

FPS

Bump Mapping (Emboss, 3-pass)

354,9

387,3

FPS

Bump Mapping (Emboss, 2-pass)

452,1

487,1

FPS

Bump Mapping (Emboss, 1-pass)

807,1

849,6

FPS

Bump Mapping (Enviroment)

393,9

407,4

FPS

   Itt már látszik, hogy a nagyobb rammenyiség meghozta a gyorsulást bizonyos méréseknél, de azért nincs óriási különbség.

   Ekkor következett a 3D Mark2001SE: 

Teszt

Eredmény

Mértékegysége

Kártya mérete

64MB

128MB

 

3DMark Result

8640

8836

3D Mark Score

Game1-Car Chase-Low Detail

129,8

130,7

FPS

Game1-Car Chase-High Detail

46,2

46,4

FPS

Game2-Dragothic-Low Detail

140,5

145

FPS

Game2-Dragothic-High Detail

77,1

78,6

FPS

Game3-Lobby-Low Detail

130,6

133,2

FPS

Game3-Lobby-High Detail

61,3

62,1

FPS

Game4-Nature

46,9

50,2

FPS

Fill Rate (Single-Texturing)

811,3

841,4

Mtexel/s

Fill Rate (Multi-Texturing)

2053,5

2053,5

Mtexel/s

High Polygon Count (1 Light)

33,1

33,4

Mtriangles/s

High Polygon Count (8 Light)

9,7

9,7

Mtriangles/s

Environment Bump Mapping

114,8

118,1

FPS

DOT3 Bump Mapping

88,3

95,6

FPS

Vertex Shader

87,6

91,9

FPS

Pixel Shader

100,3

105,8

FPS

Advanced Pixel Shader

76,5

78,2

FPS

Point Sprites

28,1

29,8

Msprites/s

Itt már jobban kihasználja a program a plusz memóriát, a legnagyobb különbség talán a Fill Rate, egyszeres textúra tesztnél tapasztalható, de még mindig elenyésző a különbség.

Nézzük, mi történik a Dronez programmal. Itt normál, és Geforce3 High beállításokkal futtattam a tesztet.

Részletek:

Normal Detail

High Detail

Minimum FPS

127,36

118

Maximum FPS

492

282,61

Átlag FPS

212,35

166,11

T&L

 

 

Min. KTriangles/s

34,42

7,62

Max KTriangles/s

3316,57

2609,35

Átlag KTriangles/s

1486,79

1137,29

OpenGL

 

 

Min. KTriangles/s

25,52

10,66

Max KTriangles/s

1739

1399,88

Átlag Ktriangles/s

802,07

614,07

 

Normal Detail

High Detail

Minimum FPS

103

128

Maximum FPS

567,43

467

Átlag FPS

185,02

212,63

T&L

 

 

Min. KTriangles/s

269,51

12,98

Max KTriangles/s

3196,87

3187,29

Átlag KTriangles/s

1324,25

1486,76

OpenGL

 

 

Min. KTriangles/s

168,5

17,05

Max KTriangles/s

1735,6

1716

Átlag Ktriangles/s

961,92

802,13

Felül a 64MB-os kártya adatai láthatóak, alul pedig a 128MB-osé.

Itt látható, hogy a program jobban teljesít a nagyobb ram-mennyiséggel már normál részletesség mellett is, de még mindig nem 100%-osak a driverek. Bár ezeknél már nem tapasztalható textúra hiba, és a teljesítményük is nőtt az első kiadásokhoz képest.

Quake3 Time demóban a következő FPS eredmények születtek:

 

Radeon 8500 64MB

Radeon 8500 128MB

Alapbeállítás

216,4 FPS

216,3 FPS

Minden maximumon

209,4 FPS

221,3 FPS

A minden maximum alatt az értendő, hogy 640*480 és default beállítás helyett 1024*768 felbontás, és mind a videokártya, mind a Quake beállításai a legjobb képminőségre lettek beállítva.

Végül nézzük meg az NVidia Leguán, vagy tán nem is Leguán, hanem Chameleon tesztjét.

64MB

128MB

drawing style real

299f / 5.785s = 51.6854 fps

299f / 5.41s = 55.268 fps

drawing style shiny

299f / 7.04s = 42.4716 fps

299f / 6.822s = 43.8288 fps

drawing style glass

299f / 8.109s = 36.8726 fps

299f / 7.855s = 38.0649 fps

Ezek az eredmények alapján már elmondható, hogy a 8500-as chip128MB rammal (attól függetlenül, hogy a programok még nem is igénylik ezt a nagy mennyiségű videóramot) nagyobb teljesítményre képes. Érdekesség, hogy bizonyos tesztek alatt a nagyobb felbontással nemhogy csökkent volna a kártya teljesítménye, hanem egyenesen több lett az alapbeállításokhoz képest.

Ne feledjük, hogy a nem újonnan vásárolt számítógépek túlnyomó többségében a rendszermemória 64MB és 128MB között van. Annak, aki komoly, nagy teljesítményű videokártyát szeretne, annak mindenképpen egy jó megoldás a Radeon8500-as sorozat, hiszen a teljesítménye a Ti500-as GeForce3 fölött van, még ha pár százalékkal is, viszont az ára jelentősen olcsóbb annál. Ugyanakkor a 2D ill. 3D képhatás, valamint a TV kimenet képe sokkal szebb.

Befejezésképp következzen néhány kép:

 

 

Szponzor : Expert Computer



Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95