Ez a röpke teszt V6800 + AMD XP párosítás grafikai sebességét mutatja be a 3DMark 2000 segítségével...
Bár a Geforce 256-os videokártyák már egyáltalán nem számítanak
menőnek és csak elvétve bukkanhatunk egy-egy darabra a számítástechnikai üzletekben,
azért nem olyan rossz videokártya. Ennek ellenére jelenleg az olcsó videokártyák
között még mindig viszonylag erősnek számít, pláne ha egy jó alaplap és processzor
társul mellé.
Magam is csodálkoztam, amikor egy Abit KG7-es + AMD XP 1800+
"lelkű" gépben megláttam a 3DMark eredményeket. Mondjuk az várható, hogy ha
egy videokártyát pl. egy Intel Celeron 733 majd pl. AMD Thunderbird 1200 égül
pl. AMD XP 1900+-al tesztelünk (persze alaplap váltás is szükséges), akkor nő
a grafikus sebesség.
A jobb és most menőnek tartott videokártyáknak 1-1.2GHz-es CPU
sebesség már bőven elegendő. Ennél gyorsabb CPU esetén már alig-alig nő a rendszer
grafikus teljesítménye. Ám ennél a "pici" kártyánál jelentős különbség adódik
még egy Thunderbird 1.2G és XP 1900+ között is (nagyobb, mint várnánk).

A 7287 pontos eredmény egy Geforce 256-os kártyától elég hajmeresztő,
ezt némi tuninggal értem el. Tényleg csak "minimális" túlhúzásra volt szükség.
A GPU gyárilag 120MHz-en jár, ezt 150-re állítottam. A memória a 300MHz-es sebesség
helyett 420MHz-en dübörgött. Alapfrekvencián "csak" 5104 pontra volt képes a
3Dmark 2000 default benchmak-ja szerint (1024x768/16bit), de nézzük a részleteket
három másik kártya kíséretében:
Jellemző
|
Geforce
256
tuning
után
|
Geforce
256
|
Gf2
Titanium
|
Radeon
7500
|
Geforce
3
|
3DMark
Result
|
7287
|
5104
|
9494
|
8417
|
10428
|
CPU
Speed
|
616
|
601
|
668
|
648
|
698
|
Helicopter
Low Detail
|
152.5
fps
|
104.6
fps
|
195.0
fps
|
169.3
fps
|
215.0
fps
|
Helicopter
Medium Detail
|
110.0
fps
|
75.1
fps
|
138.6
fps
|
118.4
fps
|
159.6
fps
|
Helicpoter
High Detail
|
51.1
fps
|
35.7
fps
|
63.9
fps
|
56.6
fps
|
83.5
fps
|
Adventure
Low Detail
|
123.7
fps
|
88.2
fps
|
195.0
fps
|
175.1
fps
|
205.8
fps
|
Adventure
Medium Detail
|
101.0
fps
|
72.1
fps
|
122.9
fps
|
113.2
fps
|
127.1
fps
|
Adventure
High Detail
|
69.1
fps
|
49.7
fps
|
75.8
fps
|
68.8
fps
|
77.9
fps
|
Fill
Rate (Single Texturing)
|
544.4
MTexels/s
|
410.6
MTexels/s
|
690.0
MTexels/s
|
391.3MTexels/s
|
702.7
MTexels/s
|
Fill
Rate (Multi Texturing)
|
606.4
MTexels/s
|
474.0
MTexels/s
|
1413.8
MTexels/s
|
838.7
MTexels/s
|
1278.0
MTexels/s
|
High
Poligon Count (1 Light)
|
15849
kTriangles/s
|
11239
kTriangles/s
|
21280
kTriangles/s
|
17014
kTriangles/s
|
21888
kTriangles/s
|
High
Poligon Count (4 Lights)
|
8239
kTriangles/s
|
6287
kTriangles/s
|
12759
kTriangles/s
|
10318
kTriangles/s
|
11065
kTriangles/s
|
High
Poligon Count (8 Lights)
|
4400
kTriangles/s
|
3411
kTriangles/s
|
7042
kTriangles/s
|
6897
kTriangles/s
|
5800
kTriangles/s
|
8MB
Texture Rendering Speed
|
430.3
fps
|
282.5
fps
|
523.0
fps
|
477.4
fps
|
569.9
fps
|
16MB
Texture Rendering Speed
|
417.1
fps
|
266.1
fps
|
476.9
fps
|
443.9
fps
|
514.3
fps
|
32MB
Texture Rendering Speed
|
311.6
fps
|
208.4
fps
|
298.2
fps
|
272.7
fps
|
319.6
fps
|
64MB
Texture Rendering Speed
|
101.2
fps
|
89.9
fps
|
161.0
fps
|
141.0
fps
|
165.8
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 3 pass)
|
244.3
fps
|
156.1
fps
|
247.5
fps
|
257.8
fps
|
339.4
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 2 pass)
|
281.1
fps
|
195.6
fps
|
327.2
fps
|
321.1
fps
|
471.3
fps
|
Bump
Mapping (Emboss, 1 pass)
|
467.2fps
|
312.6
fps
|
552.8
fps
|
675.8
fps
|
748.4
fps
|
Bár a jelenlegi Geforce 256-os mellett sokkal erős kártyák szerepelnek,
azért a 7287 pont egyáltalán nem rossz. Egyben a kártya gyengeségét is láthatjuk,
ami az alacsony Fill Rate-ben és a háromszögek számolásában rejlik. De egy 150MHz-re
felhúzott GPU-tól ne is várjuk többet.
Ugyan 3DMark 2001 alatt is kipróbáltam, de a 3000 pontos határt
alig sikerült átlépni ezzel az összeállítással... nem csoda...
A tesztelt Geforce 256-os egy ASUS V6800 32M DDR-es videokártya
volt!