FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Hardver)
·  X800 GTO és GTO² moddolása X850 XT-vé
·  Konfigépítés belépőszinten
·  Technológia: Nvidia TurboCache
·  WD Raptor teszt
·  A 2004-es év top hardverei
·  Pixelgyárak
·  Processzortörténelem
·  Mozi stílusosan: Creative DDTS-100 Dekóder
·  Hauppauge MediaMVP teszt
·  Az LCD versenytársa
·  Best Of 2003 - avagy a 2003-as év legjobbjai
·  Rádiós Game adapterek a Linksystől
·  Kábelnet és ADSL routerek a Linksystől
·  Linksys wireless termékek
·  Diva MP3 lejátszó
·  JBL hangszórók
·  Ethernet hálózati kártyák
·  Titan CPU hűtők
·  Roline krimpelő fogók
·  Mapower 3,5
· Cikkek > Hardver
· V6800 + AMD XP
Dátum : 2002-01-02 19:29:28
Szerző : gigahertz


Ez a röpke teszt V6800 + AMD XP párosítás grafikai sebességét mutatja be a 3DMark 2000 segítségével...

Bár a Geforce 256-os videokártyák már egyáltalán nem számítanak menőnek és csak elvétve bukkanhatunk egy-egy darabra a számítástechnikai üzletekben, azért nem olyan rossz videokártya. Ennek ellenére jelenleg az olcsó videokártyák között még mindig viszonylag erősnek számít, pláne ha egy jó alaplap és processzor társul mellé.

Magam is csodálkoztam, amikor egy Abit KG7-es + AMD XP 1800+ "lelkű" gépben megláttam a 3DMark eredményeket. Mondjuk az várható, hogy ha egy videokártyát pl. egy Intel Celeron 733 majd pl. AMD Thunderbird 1200 égül pl. AMD XP 1900+-al tesztelünk (persze alaplap váltás is szükséges), akkor nő a grafikus sebesség.

A jobb és most menőnek tartott videokártyáknak 1-1.2GHz-es CPU sebesség már bőven elegendő. Ennél gyorsabb CPU esetén már alig-alig nő a rendszer grafikus teljesítménye. Ám ennél a "pici" kártyánál jelentős különbség adódik még egy Thunderbird 1.2G és XP 1900+ között is (nagyobb, mint várnánk).

A 7287 pontos eredmény egy Geforce 256-os kártyától elég hajmeresztő, ezt némi tuninggal értem el. Tényleg csak "minimális" túlhúzásra volt szükség. A GPU gyárilag 120MHz-en jár, ezt 150-re állítottam. A memória a 300MHz-es sebesség helyett 420MHz-en dübörgött. Alapfrekvencián "csak" 5104 pontra volt képes a 3Dmark 2000 default benchmak-ja szerint (1024x768/16bit), de nézzük a részleteket három másik kártya kíséretében:

Jellemző

Geforce 256

tuning után

Geforce 256

Gf2 Titanium

Radeon 7500

Geforce 3

3DMark Result

7287

5104

9494

8417

10428

CPU Speed

616

601

668

648

698

Helicopter Low Detail

152.5 fps

104.6 fps

195.0 fps

169.3 fps

215.0 fps

Helicopter Medium Detail

110.0 fps

75.1 fps

138.6 fps

118.4 fps

159.6 fps

Helicpoter High Detail

51.1 fps

35.7 fps

63.9 fps

56.6 fps

83.5 fps

Adventure Low Detail

123.7 fps

88.2 fps

195.0 fps

175.1 fps

205.8 fps

Adventure Medium Detail

101.0 fps

72.1 fps

122.9 fps

113.2 fps

127.1 fps

Adventure High Detail

69.1 fps

49.7 fps

75.8 fps

68.8 fps

77.9 fps

Fill Rate (Single Texturing)

544.4 MTexels/s

410.6 MTexels/s

690.0 MTexels/s

391.3MTexels/s

702.7 MTexels/s

Fill Rate (Multi Texturing)

606.4 MTexels/s

474.0 MTexels/s

1413.8 MTexels/s

838.7 MTexels/s

1278.0 MTexels/s

High Poligon Count (1 Light)

15849 kTriangles/s

11239 kTriangles/s

21280 kTriangles/s

17014 kTriangles/s

21888 kTriangles/s

High Poligon Count (4 Lights)

8239 kTriangles/s

6287 kTriangles/s

12759 kTriangles/s

10318 kTriangles/s

11065 kTriangles/s

High Poligon Count (8 Lights)

4400 kTriangles/s

3411 kTriangles/s

7042 kTriangles/s

6897 kTriangles/s

5800 kTriangles/s

8MB Texture Rendering Speed

430.3 fps

282.5 fps

523.0 fps

477.4 fps

569.9 fps

16MB Texture Rendering Speed

417.1 fps

266.1 fps

476.9 fps

443.9 fps

514.3 fps

32MB Texture Rendering Speed

311.6 fps

208.4 fps

298.2 fps

272.7 fps

319.6 fps

64MB Texture Rendering Speed

101.2 fps

89.9 fps

161.0 fps

141.0 fps

165.8 fps

Bump Mapping (Emboss, 3 pass)

244.3 fps

156.1 fps

247.5 fps

257.8 fps

339.4 fps

Bump Mapping (Emboss, 2 pass)

281.1 fps

195.6 fps

327.2 fps

321.1 fps

471.3 fps

Bump Mapping (Emboss, 1 pass)

467.2fps

312.6 fps

552.8 fps

675.8 fps

748.4 fps

Bár a jelenlegi Geforce 256-os mellett sokkal erős kártyák szerepelnek, azért a 7287 pont egyáltalán nem rossz. Egyben a kártya gyengeségét is láthatjuk, ami az alacsony Fill Rate-ben és a háromszögek számolásában rejlik. De egy 150MHz-re felhúzott GPU-tól ne is várjuk többet.

Ugyan 3DMark 2001 alatt is kipróbáltam, de a 3000 pontos határt alig sikerült átlépni ezzel az összeállítással... nem csoda...

A tesztelt Geforce 256-os egy ASUS V6800 32M DDR-es videokártya volt!

 

 



Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Warning: require(../forum/centercomments.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../forum/centercomments.php' (include_path='.:/usr/share/php/') in /var/www/www.szamitogep.hu/show/read.php on line 95