FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Gazdaság)
·  Távmunka Magyarországon
·  A Matshushita pénzügyi eredménye
· Cikkek > Gazdaság
· A Panasonic (Matsushita) és a Hitachi stratégiai szövetsége
Dátum : 2001-05-26 01:20:29
Szerző : Fery


A Panasonic (Matsushita Electric Industrial Co. Ltd.) és a Hitachi Ltd. bejelentették, hogy széles körű stratégiai szövetség keretében egyesítik a két vállalat erősségeit az információs szolgáltatások és a háztartási gépek fejlesztése, valamint a kapcsolódó üzletágak területén.

A megállapodás értelmében a Panasonic (Matsushita) és Hitachi olyan, egyre fontosabb szerepet játszó területeken működik majd együtt, mint például az IC-kártyamegoldások és egyéb információs szolgáltatások, az "ECHONET" rendszerre épülő háztartási hálózati rendszerek, illetve különféle háztartásigép-alkatrészek közös tervezése és fejlesztése.

IC-kártyamegoldások

Az információs társadalom kialakulásával párhuzamosan egyre gyorsabban fejlődnek azok a szolgáltatások, amelyek az információs hálózatok segítségével biztosítják a mindennapi élethez szükséges műszaki hátteret. A jövő kihívásainak és lehetőségeinek ismeretében a két vállalat együtt fejleszti és szállítja IC-kártyákra (azaz integrált áramköri kártyákra) épülő, teljes körű megoldásait. A közös tervezésen, fejlesztésen és gyártáson túlmenően, a partnerek az IC-kártyák rendkívüli lehetőségeit kiaknázó szolgáltatási alkalmazások szállításában is együttműködésre készülnek. Közös erőfeszítéseik nyomán olyan termékek és szolgáltatások jönnek majd létre, amelyek egyesítik a Hitachi pénzügyi (érvényesítési és elszámolási) rendszerek, illetve a Panasonic (Matsushita) hálózati integrációt támogató B2C rendszerek fejlesztése terén szerzett szakértelmét.

Háztartási gépek

Az együttműködés eredményeképpen a partnerek belépnek a háztartási gépeket a társadalmi infrastruktúrával összekapcsoló háztartási hálózati rendszerek gyorsan bővülő piacára is. Ezek az energiatakarékos és környezetbarát megoldásokra épülő rendszerek páratlan lehetőséget kínálnak a termékek által nyújtott előnyök és a felhasználói kényelem növelésére. Az együttműködés területei között a háztartási hálózati rendszerek de facto szabványának kidolgozását szolgáló ECHONET-alapú hálózati koncepcióval kapcsolatos kutatás-fejlesztés, hálózatba kapcsolt energiatakarékos háztartási rendszerek fejlesztése, illetve egyéb értéknövelt termékek és szolgáltatások kialakítása is szerepel. A munka támogatására a Hitachi és a Panasonic (Matsushita) még az év vége előtt vegyes vállalatot alapít. Egyik közös kutatás-fejlesztési programjuk keretében az új IPv6 címzési rendszert támogató háztartási hálózati eszközök lehetőségeit vizsgálják.

Új környezetvédelmi technológiákkal felszerelt fehéráruk

A jövő háztartásigép-kultúrájának megteremtése érdekében a Panasonic (Matsushita) és a Hitachi kutatás-fejlesztési együttműködése olyan termékekre és technológiákra is kiterjed, amelyek energiatakarékossági és újrahasznosítási jellemzők szempontjából minden jelenleg létező megoldást felülmúlnak. Az így létrehozott környezetvédelmi technológiák olyan de facto szabványok felállítását szolgálják, amelyek maximálisan szem előtt tartják a globális környezet megóvását. E technológiák némelyikénél elektronikai eszközök új generációs meghajtó-rendszereinek közös fejlesztésére, valamint a költséghatékonyságot és a termékek versenyképességét növelő alkatrészek és anyagok közös, nemzetközi szintű fejlesztésére illetve beszerzésére is szükség lehet. A két cég ez ügyben érintett részlegeinek vezetői rendszeres megbeszélésekkel segítik majd elő a felsorolt területeken végzett együttműködés eredményességét.

Az információs szolgáltatások és a háztartási gépek szegmensében folytatott közös munkát követően a partnerek azt is megvizsgálják majd, miként tudnának együttműködni a fejlett informatikai megoldásokat teljes körűen hasznosító, üzleti és gyártás-tervezési célú, digitális AV (Audio/Video) technológiák terén. E tevékenység keretében a Panasonic (Matsushita) digitális gyártórendszerét a Hitachi EDMS-megoldásával (Engineering for Electronics Design and Manufacturing Service) ötvözik majd.

Néhány szó a Matsushita Electric Industrial Co. Ltd.-ről

A Panasonic, National, Technics és Quasar márkáiról ismert Matsushita Electric Industrial Co. Ltd. világszerte vezető szerepet játszik a különféle végfelhasználói, üzleti és ipari igények kielégítésre szánt elektronikai termékek fejlesztése és gyártása terén. Az oszakai központtal működő vállalat 61,45 milliárd USA dollár konszolidált árbevételt ért el a 2001. március 31-én zárt pénzügyi évben. A tokiói és egyéb japán tőzsdék mellett a Matsushita részvényeit az amszterdami, a düsseldorfi, a frankfurti, a New York-i, a csendes-óceáni és a párizsi tőzsdén is jegyzik. A Matsushita honlapjának címe: http://www.panasonic.co.jp/global/top.html

Néhány szó a Hitachi Ltd.-ről

A tokiói központtal működő Hitachi Ltd. a világ legnagyobb nemzetközi elektronikai vállalatainak egyike. Konszolidált árbevétele a 2001. március 31-én zárt pénzügyi évben elérte a 8417 milliárd jent (67,9 milliárd dollárt). A vállalat által gyártott és forgalmazott termékek széles palettája többek között számítógépeket, félvezetőket, tartós fogyasztási cikkeket, valamint energetikai és ipari berendezéseket tartalmaz. A Hitachi Ltd.-ről további információk olvashatók a cég honlapján: http://global.hitachi.com.

A Panasonic - a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve - mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztató elektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén. Ezen túlmenően a telekommunikáció területén is jelentős szerepet tölt be alközpontok, GSM eszközök és a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként és gyártójaként.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztató elektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben meghaladta a 14,4 milliárd forintot. Ennek 59 százaléka a szórakoztató elektronikai termékek eladásból származott, mely szektorban a Panasonic Magyarország Kft. 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A magyar cég piacvezető továbbá hifi komponensek, videomagnók, a mini DV kamkorderek és a hordozható audio termékek területén.


© szamitogep.hu