FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Gazdaság)
·  Távmunka Magyarországon
·  A Panasonic (Matsushita) és a Hitachi stratégiai szövetsége
· Cikkek > Gazdaság
· A Matshushita pénzügyi eredménye
Dátum : 2001-05-08 17:51:37
Szerző : Fery


A Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. ma bejelentette a 2001. márciusával végződő 2001. pénzügyi évre vonatkozó konszolidált és kizárólag az anyavállalatra vonatkozó eredményeit.

Konszolidált eredmények

A konszolidált, csoport szintű értékesítés a pénzügyi évben 5%-kal növekedett, és 7681,6 milliárd jent tett ki (61,45 milliárd USA $). Az előző évben ez az összeg 7299,4 milliárd jen volt. Ez a növekedés elsősorban a folyamatosan erős nemzetközi termékeknek tudható be, amelyeken belül a mobilkommunikációs és gyári automatizációs (FA, factory automation) termékek vezetnek, valamint az olyan alkatrészek stabil növekedésének, mint a félvezetők, általános alkatrészek, mobil kommunikációban használt elektromos motorok, és digitális audiovizuális (AV) termékek. A fogyasztói termékek értékesítése szintén kis mértékben fellendült, ezt a digitális AV termékek és új eszközök terjeszkedése segítette elő.

A pénzügyi év során, annak is elsősorban az első felében, a japán gazdaság megteremtette a kis mértékű fellendülés alapjait, javultak a vállalatok bevételei, és a tengerentúli gazdaságok is továbbfejlődtek. Az év későbbi része során azonban a külső körülmények következtében hirtelen fordulat állt be, egyértelművé vált az USA gazdasági növekedésének lelassulása, és jelentősen visszaesett az informatikával (IT) kapcsolatos termékek és alkatrészek iránti kereslet.

Ezen körülményeknek megfelelően a Matsushita belföldi értékesítése 9%-kal nőtt az előző pénzügyi évhez képest, és 4033,8 milliárd jent (32,27 milliárd $) ért el, miközben a tengerentúli értékesítés 1%-kal nőtt 3647,8 milliárd jenre (29,18 milliárd $). A devizaárfolyamok fluktuációját kiszűrve, a tengerentúli értékesítés a helyi deviza alapján 5%-kal nőtt.

Az éves konszolidált üzemi haszon 188,4 milliárd jenre nőtt (1,51 milliárd $), ez 18% növekedést jelent az előző év 159,1 milliárd jenes eredményéhez képest. Ez elsősorban az alkatrészek és egyéb szegmensek területén végzett értékesítésnek tudható be, valamint az általános költségcsökkentési és hatékonyságnövelési erőfeszítéseknek, amelyek több mint kompenzálták a jen felülbecsülésének és a globális árak esések negatív hatását. Az EPCOS AG előző évi értékesítéséből eredő egyszeri, nem üzemi jellegű nyeresége, valamint a regionális alapú fizetésszámítás miatt bekövetkezett üzleti átszervezés és számos belföldi leányvállalat a korai nyugdíjazási programja pénzügyi évben felmerülő költségei következtében az adózás előtti bevétel 54%-kal csökkent, 100,7 milliárd jenre (806 millió $); az előző évi érték 218,6 milliárd jen volt. A nettó összes bevétel 41,5 milliárd jen volt (332 millió $), ez 58%-os csökkenést jelent az előző évi 99,7 milliárd jenhez képest.

A vállalat konszolidált éves nettó törzsrészvényenként számított bevétele 19,56 jen (16 cent) volt; míg az előző évi érték 46,36 jen.

Konszolidált értékesítés részletezése termékkategóriánként Az alábbiak tartalmazzák a vállalat éves konszolidált értékesítésének részletezését fő termékkategóriánként.

Fogyasztói termékek

A fogyasztói termékek értékesítése 2%-kal nőtt, 3072,0 milliárd jenre (24,58 milliárd), az előző évi 3012,4 milliárd jenhez képest. Ebben a kategóriában a videó és audio eszközök értékesítése 3%-kal nőtt. A videomagnók belföldi értékesítésének előző évhez képest történt visszaesése ellenére a digitális televíziók és CD-lemezek értékesítése Japánban jó volt, miközben a televíziók és DVD-lejátszók tengerentúli értékesítése is nőtt.

A háztartási és otthoni elektronikai eszközök értékesítése az előző évhez képest 1%-kal nőtt.

Ipari termékek

Az ipari termékek értékesítése 9%-kal nőtt, 2991,8 milliárd jenre (23,93 milliárd $), az előzi évi 2756,5 milliárd jenhez képest. Az információs és kommunikációs, valamint olyan mobilkommunikációs eszközök értékesítése terén, mint a mobiltelefonok, valamint a CD-R/RW meghajtók terén komoly eredményt értünk el, amely 8%-kal meghaladja az előző évit.

Az ipari eszközök értékesítése 11%-kal nőtt, és az FE és AV eszközök értékesítése is stabilan növekedett.

Alkatrészek

Az alkatrészek értékesítése 6%-kal nőtt, 1617,8 milliárd jenre (12,94 milliárd $), az előző évi 1530,5 milliárd jenhez képest. Ez a növekedés a félvezetők, általános alkatrészek, mobilkommunikációs eszközök villanymotorjai és digitális AV termékek jó értékesítésének köszönhető.

Nem konszolidált eredmények (csak az anyavállalatra vonatkozóan)

(...)

A 2001. év nettó bevétele 50%-kal nőtt, 63,6 milliárd jenre, az előző évi 42,3 milliárd jen összeghez képest. Ez részben egy egyszeri, nem ismétlődő veszteségnek tudható be, amit az előző évben a nyugdíjazási és nyugdíjtervezési költségek okoztak.

Az anyavállalat törzsrészvényekre (alap) eső nettó bevétele 30,63 jen volt, az előző évi 20,53 jenhez képest.

Javasolt év végi osztalék

A Matsushita ma törzsrészvényenként 6,25 jen év végi osztalékot javasolt, amelyet a 2001 júniusában tartandó éves közgyűlésnek kell jóváhagynia. Amennyiben jóváhagyják, a 2001. évi összes osztalék, beleszámítva a 2000. decemberében kifizetett 6,25 jent, törzsrészvényenként 12,50 jen lesz, amely megegyezik a törzsrészvényenként előző évben fizetett összeggel.

A 2002. pénzügyi év előrejelzései

A 2002. március 31.-én befejeződő 2002. pénzügyi évre a Matsushita az üzemi haszon visszaesését jósolja, elsősorban az év első felére. Ez elsősorban az USA gazdasági lelassulása negatív hatásának tudható be, valamint az informatikai piac világszerte tapasztalt súlyoz helyzetének. A vállalat jelenlegi előrejelzése szerint a 2002. pénzügyi év konszolidált összege mintegy 2%-kal, azaz 7550 milliárd jennel fog visszaesni. Mivel azonban a 2001. pénzügyi évbe a vállalat az üzleti átszervezések miatt nem üzemi jellegű konszolidált költséget könyvelt el, az adó előtti bevétel a 2002. pénzügyi évben az előrejelzések szerint 32%-os növekedést fog mutatni, és kb. 133 milliárd jen lesz, a nettó bevétel pedig 37%-kal növekszik, és kb. 57 milliárd jen lesz.

Csak az anyavállalatot vizsgálva a 2002. pénzügyi évben az értékesítés az előrejelzések szerint 3%-kal fog csökkeni, és 4680 milliárd jen lesz. Az előrejelzések szerint a rendszeres haszon 30%-kal fog csökkenni, és kb. 81 milliárd jen lesz, a nettó bevétel pedig 40%-kal csökken, és kb. 38 milliárd jen lesz.

(...)

A Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. a fogyasztói, üzleti, és ipari elektronikus és elektromos termékek egyik világszínvonalú vezető szállítója. Ezeket a termékeket világszerte "Panasonic," "National," "Technics" és "Quasar" márkanevek alatt értékesíti. A Matsushita részvényeit Tokió, Osaka, Nagoya, Fukuoka, Sapporo, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt, New York, a Pacific és Párizs tőzsdéin jegyzik.

A Panasonic - a japán Matsushita konszern legismertebb márkaneve - mindegyik termékkategóriájában a világ élvonalához tartozik. A céghez kapcsolódó további márkanevek a Technics, a Ramsa és a National. A világ szórakoztatóelektronikai iparágának egyik vezetőjeként kiemelkedő eredményekkel büszkélkedhet a Panasonic, elsősorban a DVD- és plazma technológia terén.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely Magyarországon elsősorban szórakoztatóelektronikai termékeket, telekommunikációs berendezéseket, ezen belül telefon alközpontokat és mobilkészülékeket, valamint irodatechnikai termékeket, illetve professzionális berendezéseket, így például zárt láncú videó-rendszereket forgalmaz. A Panasonic Magyarország árbevétele 2000-ben elérte a 14, 43 milliárd forintot.

Forrás : Panasonic

© szamitogep.hu