FŐOLDAL

KAPCSOLAT

MÉDIAAJÁNLAT


REGISZTRÁCIÓ HÍRLEVÉL
PC-ÁRUHÁZ DRIVERS SZAMITOGEP Antivirus SZAKÜZLET

· Friss (Mobil)
·  Cyber-shot a Sony Ericsson-tól!
·  Az ünnepek alatt közel 32 millió SMS-t küldtek a T‑Mobile-osok
·  A Nokia bemutatja a Vodafone számára készített új 3G készülékét, a Nokia 6234-t
·  Egymilliárdra tett szert jogtalanul a T-Mobile
·  A Nokia új készülékcsaládja az üzleti világot célozza meg
·  Acer n35 és iGO: a professzionális navigációs rendszer
·  Nokia 3250: Csavaros zenetelefon
·  Magyarországon elsőként kereskedelmi 3G szolgáltatás a T‑Mobile-tól
·  A Nokia N90-t választották az Év Mobiltelefonjának
·  Mindenki videotelefonálhat a Szigeten a Pannon GSM-mel
·  Játssz a Vodafone-nal és vidd haza a gyémántot!
·  A világ vezető mobilgyártója, a Nokia idén 140 éves
·  Microsoft: fokozódó jelenlét a telekommunikáció terén
·  T‑Mobile Push To Talk: hangüzenet egyetlen gombnyomással sok címzettnek
·  Vonzó, okos és könnyen kezelhető az új Nokia okostelefon
·  Élő tévéadás mobil szélessávon! - már a Pannon GSM-től is
·  A Legjobb ügyfélszolgálat címét nyerte el a Pannon GSM
·  Siemens C75: elegancia elérhető áron
·  A TV2 népszerű műsoraival bővül a T‑Mobile 3G tartalomszolgáltatása
·  Ingyenes videóhívásokat kínál a Pannon GSM mobil szélessávon.
· Hírek > Mobil
· Vándorol a világ
Dátum : 2006-02-02 21:19:17
Szerző : Matteo


Felmérés készült arról, miként tudják a szolgáltatók megtartani ügyfeleiket. Az új felmérés eredményei a szolgáltatók legfontosabb problémáinak megoldására ösztönzik a Nokiát

A Nokia bemutatta a világ szolgáltatóinak egyik legnagyobb problémáját, a felhasználók elvándorlását vizsgáló új tanulmányát. A felmérésből kiderül, melyek az előfizetőket a szolgáltató megválasztásában elsődlegesen befolyásoló tényezők.

Az Egyesült Királyságban, az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban, Thaiföldön, és Brazíliában 3900 felhasználó bevonásával elvégzett felmérés legfontosabb tanulsága, hogy akár a felhasználók megnyerése, akár a régi felhasználók megtartása a szolgáltató célja, az ár mindenképpen csak egyike a felhasználói döntéshozatalt befolyásoló számos tényezőnek.

A tanulmány szerint öt alapvető tényező gyakorol közvetlen hatást a felhasználó vásárlási döntésére: saját várható telefonálási szokásai, a szolgáltató márkájának arculata, a készülékek, a hálózat minősége, illetve a költségek.

A felmérés szerint a költségek jelentősége sokkal kevésbé játszik szerepet a már meglévő ügyfelek megtartásában, mint az új felhasználók megszerzése során. Az ügyfelek maradásában a márka arculata, a hálózat minősége, és a szolgáltatóváltás nehézségei sokkal nagyobb súllyal esnek latba, mint a költségekkel kapcsolatos megfontolások, például a tervezett telefonálási szokások.

„A felhasználók elvándorlása manapság a legtöbb szolgáltató működésének egyik költséges velejárója, így a szolgáltatók örömmel látnak bármilyen tanulmányt, amely fényt derít a felhasználói lojalitás fenntartásának módszerére” mondta Bosco Novak, a Nokia Networks üzletágának szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A kutatás olyan területet ölel fel, ahol széles szolgáltatáskínálatunk révén az ügyfeleinkkel szoros együttműködésben szeretnénk fokozni a felhasználói élményt.”

Szolgáltató-választás előtt sok felhasználó „alaposan tájékozódik”, „körültekintően utánanéz a lehetőségeknek”, és „több üzletbe benéz”. A legtöbbször a fiatal, közepes vagy magas fizetésű, és nem régi felhasználók váltanak szolgáltatót; ők általában többet költenek mobiltelefonálásra, és általában előfizetéssel rendelkeznek.

A felmérés néhány meglepetéssel is szolgált. Az előfizetéses felhasználók például annak ellenére kevésbé tűnnek hűségesnek a kártyásoknál, hogy erősebb szerződés köti őket a szolgáltatóhoz. Ennek az lehet az egyik oka, hogy az előfizetéses ügyfeleket jobban érdekli az elvándorlásra ösztönző bővebb szolgáltatáskínálat (támogatott készülékek, speciális ajánlatok, stb.).

A GfK NOP közvélemény-kutató által a Nokia számára készített felmérésben a megkérdezettek nagy része „átlagos” telefon-felhasználó volt. További extra interjúkat készítettek a mobilportálokat intenzíven használó ügyfelekkel, nemrég hálózatot váltókkal, és első ízben előfizetőkkel. Az interjúkat Angliában, az Egyesült Államokban, és Németországban az interneten keresztül, Brazíliában és Thaiföldön pedig személyesen végezték el.

A Nokia közel húsz éve támogatással és szolgáltatások teljes körével segíti a felhasználókat kínálatuk kialakításában és frissítésében. A szolgáltatások iránti megnövekedett igényre reagálva a Nokia 2005-ben a Networks üzletégon belül külön Services (szolgáltatások) üzleti egységet hozott létre. Mára a Nokia Networks üzletág bevételeinek 30 százaléka, a támogató szoftvereket is beleértve, a Services-től származik. A szolgáltatáskezelésen túl a Nokia az üzemeltetési szolgáltatások, valamint a tanácsadás és integráció terén is növekedést tervez.

Forrás : Nokia Magyarország

© szamitogep.hu